Syscom Digital duce engagement-ul la nivelul următor prin marketing experiențial

Syscom Digital duce engagement-ul la nivelul următor prin marketing experiențial

În ultimul an, brandurile au experimentat multiple activități de marketing în încercarea de a se conecta cu consumatorii, de la parteneriate cu influencerii din social media şi storytelling vizual, până la distribuire de conținut interactiv prin aplicații mobile. Deşi focusul rămâne în zona digitala, promovarea tradițională offline prinde acum noi forme, influențată de tehnologiile noi.

Prin marketing experiențial, consumatorilor le sunt oferite experiențe aproape imersive în relația cu brandul, făcând apel la toate cele 5 simțuri. Conform statisticilor, 98% dintre consumatori sunt mai determinați să cumpere un produs după o activare experiențială, 87% dintre ei îl cumpără, iar 70% dintre cumparatori devin clienți şi a doua oară. Prin noua sa divizie, înființată de mai bine de un an, Syscom Digital a derulat proiecte de brand engagement în premieră în România.

 

"Prin proiectele de marketing experiențial, ne propunem ca pe lângă oferirea unei modalități eficiente şi spectaculoase de a-i implica pe consumatori, săcreăm o legătură fluidă din mediul online în cel offline şi invers, prin tactici şi tehnologii specifice. Creăm contexte experimentale şi dezvoltăm tehnici pentru a direcționa flow-ul de utilizatori din online către offline, unde îîntâmpinăm cu alt tip de experiență.", declară Maia Novolan, managing director la Syscom Digital, agenție de marketing interactiv, mobile, online şi componente digitale, care derulează de peste 8 ani proiecte complexe de consumer interaction.

 

 

Din perspectiva mecanicilor de marketing, integrarea elementelor digitale în zona de offline este un proces ceva mai complex decât includerea unui link, hashtag sau cod QR pe elemente din mediul offline, cum ar fi afişajul la raft sau panourile publicitare.

 

"Marketingul experiențial creează avantaje competitive şi experiențe de brand complexe cu mai multe touchpoint-uri. Tehnologia redefineşte spațiul, timpul şi obiceiurile consumatorilor. Aici, experiența noastră în digital ne ajută pentru că, punând la mijloc device-uri şi alte tool-uri digitale, knowledge, platforme sociale sau alte canale adiacente (outdoor digital, SMS, NFC), transpunem consumatorii într-un mod inovator din online în offline şi invers, prin diverse concepte creative şi experiențe fizice, mai interesante pentru ei şi mai eficiente pentru marketeri.", explică Maia Novolan.

 

Un astfel de proiect a fost şi campania națională Coca-Cola "Brățara Oficială a verii", premiată cu locul I la festivalul Webstock 2017, secțiunea Innovation, practic prima campanie naționala de tip loterie publicitară derulată exclusiv prin intermediul tehnologiei mobile.

Proiectul, implementat de către Syscom Digital, a fost deservit de două aplicații mobile (end-user CokeScan şi enterprise), un website mobil, o flotă de tablete, iar interacțiunea a fost declanşată prin intermediul telefoanelor mobile ale participanților. Aplicația CokeScan oferea utilizatorilor, pe de o parte, posibilitatea de înscriere în campanie prin simpla scanare a codului de bare unic tipărit pe zona specială a etichetei (brățara), iar pe de altă parte, accesul la o selecție a celor mai relevante articole despre muzică, artişti şi cool stuff. Aplicația a fost disponibilă gratuit în AppStore şi Magazin Play, ocupând săptămâni la rând locul 1 în topul aplicațiilor gratuite.

Platforma generală a campaniei a inclus şi aplicația enterprise CokePrize, prin care echipa Syscom Digital a realizat redempția digitalizată şi oferirea instantă a peste de 250.000 de premii, scanând brățările câştigătoare. Totul a fost realizat prin instalarea unei rețele de tablete conectate în timp real la baza de date centrală în toate restaurantele McDonald's, la Festivalul Untold şi la Festivalul Neversea. Sistemul a livrat în timp real organizatorului campaniei date relevante de trafic şi de stoc management.

 

"Din punct de vedere tehnic a fost cea mai complexă campanie promoțională derulată vreodată în România, provocările implementării debutând chiar cu generarea a zeci de milioane de coduri de bare unice, corelate cu alte coduri unice aflate în capac. Din câte cunosc, proiectul a fost şi este chiar unic în Europa.", povesteşte Maia Novolan, lider al echipei de implementare.

 

În zona de retail şi evenimente, pe componenta de brand engagement, pentru a continua experiențele declanșate în mediul online, Syscom Digital dezvoltă concepte creative și mecanici de interacțiune cu consumatorii, cu focus pe rezultate (vânzări) pentru a-i aduce pe consumatori din mediul onlineși a finaliza experiența (achiziția) în magazine. Agenția dezvoltă proiectele in-house, utilizând device-uri digitale speciale – ecrane touch de dimensiuni mari, totemuri digitale, vitrine interactive, flote de tablete cu aplicații mobile standard sau de realitate augmentată, mecanisme cu componentă Kinect, proiecții interactive, experiențe video 360.

Din recuzita proprie a agenției fac parte și infochioșcuri special concepute pentru afișajul dinamic cu conținut personalizat; totemuri Display Touch (TDT), dispozitive digitale interactive proiectate pentru a fi expuse în zone publice pentru brand engagement; proiecții interactive ce permit utilizatorilor să interacționeze în timp real cu o imagine proiectată; ochelari VR care aduc în prim plan senzațiile puternice plasând utilizatorul în mijlocul evenimentelor; caruseluri foto 360° care oferă experiențe vizuale în offline cu finalitate în online, dar şi drone pentru activări de marketing „la înălțime".

Syscom Digital a gestionat până acum proiecte digitale de tip Experiential Marketing inclusiv la evenimente indoor și outdoor, la conferințe, în magazine şi în galerii comerciale, aceasta fiind noua direcție în care compania investeşte. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Syscom Digital

Înființată în 2009, Syscom Digital este o agenție de marketing interactiv, care derulează proiecte complexe de consumer interaction și customer experience, integrând in conceptele creative... vezi detalii »

Companii

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related