Diana Tobosaru, de la publicitate la bijuterii: Poti transmite ceva despre tine cu ajutorul a ceea ce porti. Si viata este o scena, nu?

Diana Tobosaru, de la publicitate la bijuterii: Poti transmite ceva despre tine cu ajutorul a ceea ce porti. Si viata este o scena, nu?

Diana Tobosaru a terminat Scenografia la UNARTE, dar a fost atrasa de prieteni in publicitate. Era imediat dupa  Revolutie, asa ca provocarea era tentanta. De altfel, perioada de inceput a fost si  cea mai frumoasa. O numeste perioada romantica. A fost primul director creativ al Graffiti BBDO, agentie pe care a ajuns sa o conduca din pozitia de director executiv. Apoi s-a intors la prima dragoste si a inceput sa creeze bijuterii. Asa a aparut Anayd Blu. Declicul a fost un curs de bijuterie primit in dar de la colegii ei, la sugestia unei bune prietene.

Simteam din ce in ce mai mult dorinta sa ma exprim din nou creativ. Obicectul /bijuterie nu mai este doar un element decorativ, are ceva de spus; un gand, o poveste, un vis, un manifest pentru o cauza.

Diana povesteste despre drumul de la publicitate la bijuterie, arta, cautare, riscuri, imagine, viata, scena si felul in care suntem definiti de ceea ce alegem sa purtam. 

  

Inceputurile in publicitate

Cred ca mai degraba publicitatea m-a ales pe mine :) Un grup de prieteni aveau de gand sa deschida o agentie de publicitate si cautau pe cineva care sa se ocupe de partea de creatie. Eu terminasem de curand facultatea si lucram ca scenograf la Teatrul Dramatic din Brasov.

Era imediat dupa Revolutie, o astfel de provocare era tentanta! Aveam entuziasm, pasiune si curaj.

 

Etape

Cea mai frumoasa perioada a fost cea de la inceput, as putea sa ii spun perioada romantica. Apoi a trebuit sa invantam din mers ca sa putem face fata diverselor provocari. Daca la inceput exista mult entuziasm si putine cunostinte de specialitate, acum cred ca este invers.

 

Experienta

Mi-a placut foarte mult munca creativa din acest domeniu. Dar pe masura ce au trecut anii a trebuit sa imi asum coordonarea unor zone mai putin creative, lucru care nu mi-a adus aceleasi satisfactie personala.

 

De la publicitate, la bijuterii

Prima dragoste nu se uita niciodata:) Sunt fascinata de cand ma stiu de costum si accesorii, doar am terminat  scenografia, la UNARTE si aceasi sectie la Liceul de arte plastice N. Toniza.

Ceea ce m-a atras la scenografie, legatura dintre poveste (text) si materializarea ei (costume, decor etc) este ceea ce m-a provocat si in bijuteria contemporana.

Obicectul /bijuterie nu mai este doar un element decorativ, are ceva de spus; un gand, o poveste, un vis, un manifest pentru o cauza.

Din colectia, De la gand la foc

In plus, fiecare element din vestimentatie cred ca te defineste. Poti transmite ceva despre tine cu ajutorul a ceea ce porti. Si viata este o scena nu?

Declicul a fost un curs de bijuterie primit in dar de la colegii mei la sugestia unei bune prietene. Erau deja niste ani de cand ma duceam sa vad toate targurile de bijuterii. Simteam din ce in ce mai mult dorinta sa ma exprim din nou creativ.

Din colectia Inima Tezaurului

La Assamblage am decoperit pasiunea si bucuria de a creea bijuterii.  David Sandu este un profesor cu mult har.

Practic am luat-o de la inceput, un domeniu despre care nu stiam prea multe, dar cu aceasi pasiune de acum multi ani.

 

Unde se intalneste publicitatea cu designul de bijuterii

Tot ce am invatat in 25 de ani de publicitate imi este extrem de util. Sigur, este un act de creatie dar daca vrei sa le vinzi trebuie sa ti cont de de target, piata, concurenta, tendinte, comunicare etc...

Colectia Persona, intr-o expozitie la Praga

 

Etapele realizarii unei bijuterii

Cand ai entuziam nimic nu ti se pare greu. Totul incepe cu o emotie, un gand, apoi incepe sa prinda forma, desenezi, modelezi, arzi, slefuiesti pana cand gandul devine realitate.

Alegi tehnica cea mai potrivita in functie de ceea ce vrei sa realizezi. Fiecare obiect este lucrat manual, este unicat sau produs in serii mici.

Cele mai frumoase momente sunt cand ti in palma obiectul finit si cand bijuteria creata de tine este apreciata :)

Din colectia Reveria

 

Inspiratie

Imi place sa fac colectii care sa transmita ceva, un mesaj o idee, o poveste care vrea sa trezeasca emotii dincolo de obiectul in sine (cred ca si asta este ceva ce am invatat in publicitate :)

Ma inspir din tot ceea ce ma inconjoara dar sunt mai degraba tentata de mesajele pozitive, cred ca oamenii au nevoie de ceva care sa le faca viata mai frumoasa.

Colectia Inima tezaurului este despre sufletul care aduna impreuna bucati pierdute in timp. Colectia Persona este despre calitati umane, despre ganduri bune materializate in argint.

Din colectia Persona

Cea mai recenta, colectia Reveria a fost aleasa la concursul organizat de Muzeul National Cotroceni. Concursul avea ca tema reinterpretarea elementelor de identitate ale muzelui sau legaturile lui cu figuri istorice reprezentative, pentru a realiza obiecte care ulterior sa poata fi comercializate in magazinul muzeului. Eu am ales sa vorbesc despre un personaj fascinant, Regina Maria.

Imi place sa ma las provocata de teme lansate pentru diverse expozitii sau concursuri. Asa am realizat colectiile Inima tezaurului si Colectia Persona. Cu fiecare pe rand am participat la diverse expozitii inclusiv la Designblok la Praga, una dintre cele mai mari si mai prestigioase expozitii de design din Europa Centrala.

Eu creez bijuterie de autor, bijuterie contemporana. Sunt obiecte cu  valente de de obiect artistic care imagazineaza concepte originale si sunt conectate la tendintele contemporane (cum spune Dan Piersinaru initiatorul Targului de Bijuterie Contemporana Autor).

Pentru mine este o modalitate de a ma exprima artistic la fel ca si pictura.

 

Cumparatorii

Cred ca cei care cumpara bijuterie de autor sunt oameni care cauta mai mult decat o simpla podoaba, vor sa rezoneze cu mesajul sau povestea spusa.

Sunt persoane pentru care valoarea obiectului nu este data numai de materialul din care sunt realizate, metal sau pietre pretioase. In bijuteria contemporana se folosesc deseori materiale alternative. De exemplu intr-una dintre colectiile mele am folosit bronz si pietre semipretioase. In alta am ales argintul si rasina.

Sunt persoane culte si deschise la nou.

 

Promovare

Am o pagina pe Facebook, Anayd Blu, am participat la mai multe expozitii si acum pregatesc site-ul. Aici mai am de facut multe lucruri. Se aplica povestea cizmarului care nu are pantofi nu? :)

 

Relatia ta cu bijuteriile

Port bijuterii realizate de mine sau de alti creatori. Nu am bijuterii pe care sa le port permanet, imi place sa aleg in functie de starea mea si de vestimentatie, mereu altceva.

Am cateva bijuterii primite de la oameni dragi pe care le port uneori si la care tin in mod deosebit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related