Proiect-pilot implementat de Zaga Brand pentru Policolor: Albastru Atemporal, Culoarea Anului 2018 în România

Proiect-pilot implementat de Zaga Brand pentru Policolor: Albastru Atemporal, Culoarea Anului 2018 în România

În fiecare an, producătorii mondiali de vopsea, prin departamentele lor de creație, ajutați de trend setteri din domeniu, aleg și anunță culoarea anului în lume. Multe țări au început deja să dezvolte la nivel local mecanisme prin care își aleg culoarea anului la nivel național, iar acest demers a fost demarat anul acesta și în România, la inițiativa Policolor, producător autohton, de vopsea și lacuri. Compania și-a asumat să creeze spiu de manifestare a creativității locale în alegerea Culorii Anului în România, într-un mod original. Proiectul a fost implementat și comunicat de Zaga Brand, agenția de comunicare a Policolor.

Inițiativa a venit firesc, pe măsură ce compania s-a implicat în susținerea cu materiale a festivalurilor, expozițiilor și evenimentelor de artă urbană  și clasică din țară: expoziții la MNAC, Art Safari, Art Encounters, FISART Timișoara, Street ART Festival Sibiu, lucrări de street art alături de Interesting Times Bureau.

În primăvara acestui an a fost lansată propunerea de a participa la proiectul Culoarea Anului 2018 în România către cei mai activi, talentațși consecvenți arhitecțși designeri ai momentului din România. Tema a fost realizarea și fundamentarea unor culori-concept adaptate spațiului social și cultural românesc.

Calitatea lucrărilor, vizibilitatea lor, dar și implicarea directă pe care aceștia au avut-o în acțiuni din aria industriilor creative au fost criteriile de care s-a ținut cont atunci când designerii și arhitecții au fost inviti să participe la această inițiativă”, povestește Mihaela Barbu, Senior PR Zaga Brand și account manager Policolor, despre startul proiectului-pilot.

Au răspuns provocării: Martine Claessens (designer de interior), Maria Burachu (designer de obiect), Eliza Yokina (architect), Andrei Butușină (arhitect), Eduard Baicu (arhitect), Ion Mândrișcanu (arhitect), Irina Neacșu (architect, designer de interior, designer de obiect), Noha Nicolescu (designer de interior și de obiect) și Hamid Nicola Katrib (architect și designer de interior). Au fost constituite patru echipe creative, iar fiecare dintre ele a elaborat o propunere de culoare-concept ce a fost ulterior supusă votului unui public nișat.

Autorii și-au asumat acest act de creație ca pe un demers de educare și setare a unor tendințe specifice spațiului românesc. În total au fost șase luni de întâlniri, prezentări, dezbateri, iar la final ideile au fost transpuse de către fiecare echipă în câte un moodboard ce a cuprins propunerea de Culoare a Anului 2018 în România, patru nuanțe-tendințe și schițarea prin imagini a conceptelor ce au stat în spatele propunerilor.

Ne dorim să transformăm proiectul într-unul anual, la care să se alăture și alte domenii care pun accent pe culoare, bun gust și setează trenduri, de la arhitecți și designeri de interior și de obiect - segment profesional care s-a implicat încă din acest an - la regizori și scenografi, producători de mobilier, de decorațiuni și creatori de modă” explică directorul de marketing Policolor România, Camelia Dragomirescu.

Culorile-concept participante, din care a fost aleasă Culoarea Anului 2018 în România:

Nude, echipa Martine Claessens și Maria Burachu

Inspirația a venit din dragostea pentru culoare și pentru tradiția românească a meșteșugului, și a condus la o propunere care exprimă onestitate, măiestrie și respect: Nude. Cele două designerițe susțin că un trend nu trebuie să se limiteze la granițele unei țări ca să îi fie reprezentativ, ci poate fi o punte care să unească atât membrii aceleiași comunități, cât și comunități diferite.

Culoarea Responsabilității, echipa Eliza Yokina și Andrei Butușină

Spiritul civic participativ al românilor are un discurs din ce în ce mai tranșant și o influență tot mai mare asupra societății. Echipa a pornit de la această realitate, de la speranțele pentru viitor și de la curajul de a găsi unitatea, și au ajuns la un concept care le-a înglobat pe toate: Culoarea Responsabilității, compusă din albastru și nuanțe de galben-auriu.

Albastru Occident, echipa Eduard Baicu, Ionuț Mândrișcanu și Irina Neacșu

De la influențele și culturile care se întrepătrund în spațiul național și generează un amestec inedit și paradoxal, a apărut și cea de-a treia propunere a proiectului: Albastru Occident. Cei trei arhitecți au explicat că văd România ca pe “o intersecție de influențe și culturi care a generat un amestec paradoxal. Experimentăm extremele, ne însușim contrastele, însă ne-am dorit mereu un context evoluat, așezat și matur. De aceea aspirăm către Occident.

Albastru Atemporal, echipa Noha Nicolescu și Hamid Nikola Katrib

În arta populară românească, albastrul este considerat, cel mai adesea, simbol al spiritualității. Se asociază cu adevărul, inspirația, creativitatea, liniștea, introspecția și contemplarea. Lipsit de materialitate în sine, albastrul are potențialul de a transforma realul în imaginar.

Peste 1.100 de voturi pentru Culoarea Anului 2018

Moodboardurile au fost prezentate succesiv, timp de o lună, publicului larg în mediul online, prin platforma Designist.ro – o comunitate ce adună 70.000 de specialiști și pasionați de domeniul home&deco – iar alte două săptămâni expunerea a fost simultană, când publicul a fost invitat să voteze. Concursul de vot între culori a fost văzut ca un demers de separare a opțiunilor, nu ca pe unul de cântărire a valorii fiecărui concept.

În total, 1.109 români și-au exprimat preferința pentru una dintre cele patru culori, iar cele mai multe voturi, 39,22%, au fost pentru Albastru Atemporal. Celelalte voturi au fost împărțite astfel: 24,52% pentru Nude, 20,46% pentru Culoarea Responsabilității și 15,68% pentru Albastru Occident.

Am căutat o frecvență pe care a vibrat continuu spiritul românesc. Am regăsit-o materializată în tradiție, de-a lungul timpului, în culoarea albastră, și am denumit-o “Albastru Atemporal”. În arta populară românească, albastrul este considerat, cel mai adesea, simbol al spiritualității. Se asociază cu adevărul, inspirația, creativitatea, liniștea, introspecția și contemplarea”, explică echipa Hamid Nicola Katrib și Noha Nicolescu ce a stat în spatele alegerii conceptului ce a devenit Culoarea Anului 2018 în România.

Pentru că toate cele patru propuneri pentru Culoarea Anului 2018 au venit ca rezultat al unor dezbateri și workshopuri comune, toate nuanțele aduse în atenție pot fi considerate complementare în 2018.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zaga Brand

Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. Intr-o atmosfera “crazy about our work”,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related