[Octombrie in tus] Florentina Surel si ambitia de a nu renunta: "Inspiratia mea a venit de undeva din viitor"

[Octombrie in tus] Florentina Surel si ambitia de a nu renunta: "Inspiratia mea a venit de undeva din viitor"

Jobul ei de acum nu are nicio legatura cu arta. In viitor va avea, spune Florentina Surel. Asa se explica inspiratia ei care vine din viitor. Pentru ca exerseaza drumul pana acolo. Si ambitia de a nu renunta mai devreme. (Cateva din desenele ei, le puteti vedea aici). Exerseaza mai ales dupa 7 seara, desi setea de desenat nu are ora. 

Ma pregatesc si voi lucra cu ilustratie si advertising, iar acestea sunt joburi care nu te lasa sa dormi si nu accepta "nu am idei, nu ma inspira nimic".

 Inktober s-a potrivit foarte bine cu natura ei. Ideea de a se intoarce la lucru si de a nu accepta infrangerea a primat fata de ideea de concurs. 

 

Ce inseamna Inktober

De Inktober am aflat prin 2013 - dupa ce am ajuns la Facultatea de Arte din Iasi si totul in jurul meu se concentra numai pe activitatea aceasta - desi initiativa a inceput din 2009 si s-a dezvoltat progresiv pentru ca a reflectat dorinta multor artisti de a dobandi mai multa pricepere. E o idee simpla si fezabila: deseneaza orice in tus, in fiecare zi, timp de 31 de zile.

 

Cum te-ai hotarat sa participi

Pe vremea cand am auzit de Inktober aveam o pagina de artist pe Facebook si orice motiv cu care sa atrag vizualizari si like-uri suna ca o idee buna. Desi motivul meu ramane la fel ca cel de baza: sa practic mai mult, sa devin mai buna. In cei 3 ani de atunci am progresat si in fiecare an am desenat mai mult decat inainte. I'm definitely going somewhere!

Exista mereu motive si scuze pentru care poti rata o zi sau o saptamana. Cred ca pentru mine ideea de a te intoarce la lucru si de a nu accepta infrangerea a primat fata de ideea de concurs. Si statistic vorbind, am terminat cu 20 din 31 de desene. Se poate mai bine? Categoric. Va fi mai bine? Categoric.

 

Inspiratie

Jobul meu actual nu are nicio legatura cu arta. Niciuna. De aceea am sete de desenat, iar majoritatea timpului de dupa ora 7 consta in asta. Ma pregatesc si voi lucra cu ilustratie si advertising, iar acestea sunt joburi care nu te lasa sa dormi si nu accepta "nu am idei, nu ma inspira nimic".

A fost interesant sa pot analiza si masura procesul si ambitia de a nu renunta mai devreme. Deci inspiratia mea a venit de undeva din viitor.

 

Cea mai grea parte

De departe berea/cafeaua cu prietenii de la sfarsitul zilei de munca data la schimb pentru mersul intins acasa pentru ca "trebuie sa postez".

 

S-a intamplat sa ai inktober block?

Mai des decat nu s-a intamplat! Mi-e greu sa desenez lucruri simple, fara sens sau dublu-sens. Paginile de pe Facebook si Instagram m-au invatat ca restul oamenilor si cu mine impartasim aceeasi problema: nu avem destul timp; nu se vor opri sa se uite la postarea mea (fie si 2 secunde) daca nu e destul de catchy.

Asta ma obliga sa fac mereu ceva bun si de care sa fiu oricand mandra, de la imagine pana la descriere; trebuie sa fie engaging.

 

Teme

Anul acesta am incercat sa folosesc lista de cuvinte propusa de cei care mentin Inktober si a fost super fun. Imi place ideea de a primi un cuvant din care sa creezi o intreaga poveste.

Si e foarte interesant de urmarit cu ce participa ceilalti, dat fiind ca fiecare are propriile sfere de interes. 

 

Desenatorii romani

Ilustratori romani stiu putini, pe care ii apreciez super mult, dar care am vazut ca nu s-au tinut de Inktober cu religiozitate. Eu stau cu ochii pe @bibbastreasure @alexandrastefanel @ralucabararu @madalina_andronic (profilurile de Instagram), dar ele sunt ocupate cu bussinessul lor, deci inteleg. They illustrate for a living, how awesome is that!

Dar in general stiu ilustratori straini. Cateva exemple: @creaturebox @steps2dragob @heybilljoyce si cumva ei sunt mai usor de descoperit. Asa ca, romani, haideti sa ne facem mai vizibili! :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related