IAA. Jacelyn Swenson (IBM), despre branded content și millennials: ”Avem nevoie de experiențe, de a-i atrage emoțional, nu trebuie să îi lovim cu publicitatea”

IAA. Jacelyn Swenson (IBM), despre branded content și millennials: ”Avem nevoie de experiențe, de a-i atrage emoțional, nu trebuie să îi lovim cu publicitatea”

Jacelyn Swenson, Head of IBM Branded Content and Global Creative Team, este optimistă în legătură cu noile generații și viitorul pe care îl aduc ele. Dar, înainte de toate, ele trebuie înțelese. Dacă simt că le vinzi ceva, se vor îndepărta. Ele au nevoie de experiențe, relații și experimente, chiar și din partea brandurilor.

Dupa prezentarea pe care Jacelyn a susținut-o la conferința Creativity 4 Better, desfășurată în luna octombrie a anului trecut, am invitat-o la URSUS Talks, o serie de discuții prin care ne-am hotărât să străbatem câteva subiecte de categorie grea din zona creativității comerciale. Alături de Jacelyn, am ajuns cu vorba la inteligența artificială și emoțională, la ecosistemul creat de tehnologie și umanitate și lumea nouă care își arată în prezent primele semne. 

 

Branded content

În cei 100 de ani de existență ai companiei, a fost mereu vorba de branded content. A evoluat și s-a transformat, reflectă tehnologia și nevoile organizațiilor și clienților. Căutăm mereu noi feluri de a comunica brandul, pentru a fi relevanți pentru clienții și audiența noastră. E un concept care se transformă continuu pentru a reflecta cele mai noi nevoi ale populației. 

E important să fim relevanți pentru audiența noastră. Ne uităm mereu cu atenție la audiența noastră și îi luăm temperatura. Pentru a-i înțelege. Care îi sunt nevoile? Există rifturi? Sunt arii în care nu ne conectăm cu ei? 

  

Noua generație de consumatori

E o generație foarte promițătoare, mă simt foarte încrezătoare știind că de ei depinde viitorul nostru. Sunt o generație unică, pentru că au crescut pe internet. Sunt foarte savvy în legătură cu tehnologia. E important să ne conectăm cu ei la un nivel emoțional și personal, pentru a avea o asociere cu brandul nostru. Programele noastre branduite sunt orientate înspre experiență, iar ei pot face parte din ea, pot să o creeze. 

Cui le este frică de millennials, înseamnă că nu relaționează cu ei. Poate că folosesc metode vechi de a comunica mesajele cheie. Avem nevoie de experiențe, de a-i atrage emoțional, nu trebuie să îi lovim cu publicitatea. Nu vor asta. Ei vor să aibă posibilitatea de a experimenta cu brandul, să formeze relații cu acesta, indiferent că e vorba de brandul unui produs sau al unui serviciu. Dacă simt că li se vinde ceva, asta o să îi îndepărteze.

 

Cum influențează tehnologia creativitatea

Tehnologia completează creativitatea. Oamenii sunt o sursă vastă de creativitate de la apariția lor. Tehnologia ne dă posibilitatea de a explora alte arii și ajută ingenuitatea umană, insightul emoțional. Îmi place să mă gândesc la inteligența emoțională și inteligența artificială care se întâlnesc pentru a lucra strâns împreună. Ceea ce e un alt fel de a spune că oamenii și mașinile lucrează împreună, de rezultă alte elemente și execuții creative. 

Roboții nu vor conduce lumea. Asta e din cauza SF-urilor, unde roboții vin mereu să distrugă umanitatea. Dar nu despre asta e inteligența artificială azi. Ea completează punctele tari pe care le avem ca specie și le duce în zone în care nu ne-am fi imaginat niciodată că ajungem. 

 

Viitorul

Va fi o lume mult mai bună decât cea a prezentului. Posibilitățile pentru industria publicității sunt nelimitate. Trebuie doar să fim deschiși la ele. Să creem un ecosistem. Și parte a acestui ecosistem include ingenuitatea umană și tehnologie. Pentru a ajunge, astfel, la cunoașterea aceea, mașinile să înțeleagă mesajele noastre.

 

URSUS Talks reprezintă o serie de conversații purtate în zumzetul Conferinței Globale IAA 2017, pe care IQads și Ursus Breweries și-au dorit să le aducă în fața publicului. 
Interlocutorii noștri au fost unii dintre cei mai renumiți oameni creativi și de business din lume, alături de care am pășit spre principiile, impedimentele, inspirația și pericolele advertisingului, ale creativității și ale tehnologiei, așa cum le înțelegem și le consumăm în ziua de astăzi. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related