[Twitter. Ultimii mohicani] Alexandru Negrea: ”Twitter nu a ajuns niciodată mainstream în România. Toți bunicii știu ce e Facebook, dar cei mai mulți nu cred că au auzit vreodată de Twitter”

[Twitter. Ultimii mohicani] Alexandru Negrea: ”Twitter nu a ajuns niciodată mainstream în România. Toți bunicii știu ce e Facebook, dar cei mai mulți nu cred că au auzit vreodată de Twitter”

Evoluția acestei rețele sociale pe meleagurile autohtone a fost lentă spre deloc, adaugă Alexandru Negrea, care compară Twitterul cu o broască țestoasă într-o cursă de viteză. Contul lui este urmărit de 26.000 de oameni, dar atenția lui s-a mutat pe Facebook, de când a apărut acesta. A rămas pe Twitter ca un utilizator pasiv, în special pentru funcția de căutare în timp real.

Ce să faci pe Twitter ca utilizator obișnuit de internet? Să citești ce scrie nebunul de Trump când nu are somn?, se întreabă Alex.

 Despre insomnii, curiozități și punctele de tangență ale rețelelor sociale, citiți mai jos:

 

Începutul

Contul meu de Twitter are data nașterii pe 6 aprilie 2008. L-am făcut pentru că începuse să prindă amploare fenomenul și era ceva nou (la vremea aia era o rețea socială prin sms, de aici și limita de 140 de caractere, care a rămas valabilă și după ce a devenit web-based).

 

Atmosfera de atunci

Atmosfera, la vremea aia, era cu mult entuziasm, din câte îmi aduc aminte. Cred că apăruseră ofertele de telefonie cu sms-uri multe incluse și profitam de ele în felul ăsta. Era mai complicat, dar dezvoltatorii rețelei au ținut cont de cererile de la utilizatori (așa au apărut posibilitatea să te adresezi cuiva cu @ în față și hashtag-ul).

Puneam link-uri către articolele de pe blog, în mare parte, cam asta făceau bloggerii în general. Plus tot felul de discuții stupide, evident, nu s-a schimbat mare lucru de atunci

 

Evoluție

În România Twitter a avut o evoluție foarte lentă spre deloc, ca sa zic așa. Deși numărul de utilizatori crește constant, activi în rețea sunt foarte puțini. Au fost mai multe momente importante - aș aminti aici apariția jurnaliștilor, vedetelor și a companiilor în rețea, sau întâlnirile între membri (sub denumirea de tweet meets). Cred că a existat și o conferință dedicată Twitter la noi, nu mai știu exact.

Din păcate, însă, Twitter nu a ajuns niciodată mainstream în România. Toți bunicii știu ce e Facebook, dar cei mai mulți nu cred că au auzit vreodată de Twitter.

 

Ce urmărești

Urmăresc 1799 de oameni pe Twitter, din câte văd. Nu am avut o strategie, am dat și eu follow unde mi s-a părut conținut util sau amuzant. La un moment dat a apărut Facebook, în schimb, iar atenția mea s-a mutat acolo.

 

Conversații. Oameni

Nu mai am conversații pe Twitter de vreo doi ani. Activitatea mea se întâmplă pe Facebook și uneori pe Linkedin, dar Twitter a rămas o sursă foarte bună de articole și link-uri în general, deci nu am ce să-ți răspund la această întrebare. Folosesc Twitter ca utilizator pasiv.

 

De ce e important Twitterul

Pe Twitter poți izola foarte ușor discuțiile pe un anumit subiect, folosind funcția de căutare în timp real. Am mai tot timpul un tab deschis în browser cu o căutare pe expresia "social media" și aflu foarte repede ce articole se mai publică pe subiectul ăsta. Mai nou a fost îmbunătățit și motorul de căutare de la Facebook, deci e posibil să nu mai folosesc Twitter deloc în viitorul apropiat.

 

Twitterul din România cu bune și rele

Twitter are probleme de monetizare la nivel global, iar în România mai are și probleme de adopție și/sau retenție. La cum se mișcă celelalte rețele de socializare, ca funcționalități, în primul rând, Twitter pare un fel de broască țestoasă într-o cursă de viteză. În ritmul ăsta cred că o să dispară treptat din scenă în următorii ani.

 

De ce ai rămas

Am rămas pe Twitter exclusiv pentru funcția de căutare în timp real, pe care am descris-o mai sus. Motivele oamenilor pentru a părăsi rețeaua cred că au avut legătură cu lipsa ei de scop pe zona mainstream. Ce să faci pe Twitter ca utilizator obișnuit de internet? Să citești ce scrie nebunul de Trump când nu are somn?

 

Schimbările din rețea

Schimbările, la nivel de funcționalități, au fost irelevante pentru mine. O rețea de socializare care nu inventează instrumente (de marketing, pentru profesioniști, sau de entertainment, pentru segmentul mainstream), nu prezintă interes în general.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related