Pe aripile leadershipului creativ, cu Gabriela Lungu: "Clientii romani vor reprezenta in urmatoarea perioada maxim 15% din activitate"

Pe aripile leadershipului creativ, cu Gabriela Lungu: "Clientii romani vor reprezenta in urmatoarea perioada maxim 15% din activitate"

In momentul de fata, WINGS Creative Leadership Lab este un one-woman-show: Gabriela Lungu a creat laboratorul nomad pentru acesti ”creative high-flyers", cum ii numeste ea. Adica oameni din acele colturi de lume unde profesionistii creativi nu au prea multe optiuni in ceea ce priveste trainingul. Acestia nu sunt nici juniori, nici seniori, ci acei oameni de la mijloc, cu potential de lideri.

Unul dintre factorii importanti care au determinat-o sa puna bazele WINGS a fost experienta pe care Gabriela a avut-o in UK, pe rolul de Chief Creative Officer UK&EMEA, pentru reteaua Weber Shandwick. 

Am creat atunci un program de training numit "The Creative Revolution" prin care am sustinut in 6 luni 25 de sesiuni in 11 tari pentru 300 de profesionisti din regiunea EMEA.

De la serviciile oferite, asteptarile sunt ca trainingurile generale de creative leadership sa fie cele mai cerute, iar clientii romani sa reprezinte maximum 15% din business, in perioada urmatoare. 

 

De ce acum?

Intotdeauna mi-am dorit sa formez lideri. Asta am incercat cu fiecare om care a lucrat vreodata in echipa mea, prin mentoring, training si exemplu personal; si cu multi dintre ei mi-a si iesit.

Ideea de a-mi face la un moment dat un job din pregatirea altor lideri creativi mi-a incoltit in minte de foarte multi ani, cred ca de prin 2005. Dar, pana de curand, nu mi s-a parut ca e timpul sa trec la actiune; mai aveam inca nevoie sa acumulez, sa experimentez, sa fac, sa demonstrez eu insami pana sa ma apuc de impartasit.

Abia acum, la aceasta varsta si cu experienta solida, diversa si relevanta din spate (nu doar locala, ci si internationala, nu doar in corporatii, ci si ca antreprenor, si trecand prin mai toate disciplinele industriei noastre) cred ca pot face dintr-un vis un proiect fezabil, credibil, cu potential de a deveni unul de succes.

 

Foarte importanta a fost si experienta pe care am avut-o cand lucram la Londra ca Chief Creative Officer UK&EMEA pentru reteaua Weber Shandwick. Am creat atunci un program de training numit « The Creative Revolution » prin care am sustinut in 6 luni 25 de sesiuni in 11 tari pentru 300 de profesionisti din regiunea EMEA.

Feedback-ul si rezultatele obtinute au fost senzationale, peste asteptarile mele, care erau mari oricum. Mi-am confirmat atunci ca sunt un instructor si facilitator bun, nu doar unul dornic sa faca asta.

 

One-woman show

WINGS Creative Leadership Lab este a one-woman-show in acest moment, si cred ca pentru o buna bucata de timp de-acum inainte. Vreau o echipa, dar nu neaparat in sensul de angajati, ci colaboratori.

Am inceput deja sa initiez cateva parteneriate pentru a acoperi si alte zone unde eu nu sunt specialist, adiacente leadership-ului creativ, si voi face parte totodata si din programe mai ample (cum este Future Communicators Accelerator de la Londra din ianuarie 2018), alaturi de experti in alte domenii.

Identitatea vizuala a WINGS a fost realizata de designerul roman specialist in lettering si typography Bianca Dumitrascu – o colaborare de care sunt foarte incantata.

 

”O noua optiune”

Conceptul WINGS si ideea specifica de laborator nomad pentru noi lideri (creative high-flyers cum le spun eu) s-a concretizat la finalul anului trecut.

Odata cu mutarea de la Londra la Bucuresti si apoi la Praga, am realizat ca putine companii din tari precum Romania sau Cehia isi pot permite sa-si trimita toti oamenii cu potential, care ar putea deveni adevarati game-changers, la un program bun de pregatire in creative leadership.

In UK sunt multe optiuni, de toate felurile; la fel si in US. Dar in cele mai multe tari nu exista deloc programe locale specializate, deci pregatirea se poate face doar in strainatate in marile hub-uri, iar programele sunt in general de lunga durata (ceea ce presupune prea mult timp petrecut in afara companiei) si de cele mai multe ori foarte costisitoare (cursurile in sine, plus costurile deplasarii).

Trainingul ajunge sa fie rezervat doar celor de la varful organizatiilor mari care isi pot permite costurile, si se intampla deci de multe ori prea tarziu in cursul carierei. Consecinta este ca putini dintre cei care sunt in roluri de conducere in industriile creative au o pregatire reala pentru acest lucru – cu efecte negative asupra intregului domeniu.

WINGS isi propune sa faca mult mai accesibila dezvoltarea profesionistilor in zona de leadership creativ. Sesiunile sunt practice, scurte si eficiente, ca niste adevarate interventii, bazate pe nevoile specifice de zi cu zi ale profesionistilor creativi (in sensul mai larg, nu doar cei din agentiile de publicitate, ci si din marketing, PR, digital, media etc.), desfasurate chiar acolo unde lucreaza acestia.

Important, poate, de retinut e ca eu nu ma adresez seniorilor industriei (care, cum e si firesc, aleg programe mult mai sofisticate, gen Berlin School, dar si mai time-consuming si costisitoare), nici juniorilor (pentru care exista multe scoli – vezi in Romania Scoala ADC sau The Alternative School) - ci segmentului de mijloc, pentru care se face prea putin sau deloc in prezent, mai ales in partea asta de lume.

Vreau sa-i ajut pe noii lideri si pe cei care au potential de a fi promovati ca lideri, ca sa-si ia zborul in noul rol pregatiti cum se cuvine, in beneficiul lor si al firmelor pentru care lucreaza.

 

India, Germania, Cehia si Austria

In fiecare tara in care am mers pana acum am facut cam acelasi lucru: conferinte si workshop-uri. Sunt foarte fericita ca am inceput asa de in forta – arata ca exista o nevoie reala pentru ceea ce ofer.

Desigur ca exista diferente culturale de la tara la tara, sensibilitati diferite, problematici diferite (de exemplu, chestiunea diversitatii este foarte diferita UK fata de Romania; in UK e mult mai complexa datorita procentajului foarte mare al BAME), dar principiile raman aceleasi. Romania nu este atat de speciala – suntem foarte « europeni » din punctul asta de vedere.

 

Serviciile oferite

Cred ca la inceput trainingurile generale de creative leadership vor fi mai cerute (deja sunt). Pentru viitor, daca este sa ma uit la ce se intampla in huburile globale si sa ma gandesc ca intr-acolo se vor indrepta si celelalte piete, atunci facilitarea de workshop-uri de co-creatie cred ca va deveni un serviciu foarte popular.

Este vorba despre acele sesiuni in care clientii – oamenii de marketing – vin alaturi de oameni din toate agentiile partenere, pentru a dezvolta impreuna platforma de comunicare integrata la inceput de proiect si a-si alinia cu totii asteptarile si obiectivele.

Cred ca clientii romani vor reprezenta in urmatoarea perioada maxim 15% din activitate. Exista piete cu apetenta mult mai ridicata pentru investitia in dezvoltarea talentelor; mi-ar placea sa creasca si la noi in tara, dar nu cred ca se va intampla peste noapte. Fenomentul « merge si-asa » e mult prea inradacinat; la fel si leadership-ul dupa ureche.

 

Pricingul

M-am documentat foarte bine cu privire la ce exista in piata, si am gandit costuri pe care companiile sa si le poata permite. Un mare avantaj pentru companii este si absenta costurilor de deplasare a angajatilor pentru a fi prezenti la training, precum si faptul ca sesiunile WINGS nu interfereaza decat minim cu procesul de lucru (liderii nu lipsesc zile sau saptamani in sir de la birou).

Investitia initiala in sensul clasic este neglijabila. Adevarata investitie in WINGS o reprezinta cei 20 de ani ai mei de multa munca, experienta relevanta si diversa, cei 13 ani de leadership, multele training-uri si scoli la care am fost ca sa ajung sa pot face lucrurile mai bine si sa-i ajut si pe altii, conferintele si evenimentele la care merg in fiecare an, de multe ori platite de mine insami, ca parte din propria mea dezvoltare continua, si toate celulele - mai mult sau mai putin nervoase - chinuite in proces. Iar astea sunt «pricesless».

 

Cu bune, cu rele

Lucratul cu oameni ambitiosi si creativi e cel mai frumos lucru. Calatoriile nu sunt rele nici ele. Greu e intre sesiuni, cand lucrez singura. E mult mai bine cand ai un sparring partner (si ii multumesc lui Razvan ca joaca uneori acest rol).

 

Promovarea si alte planuri

Cred ca cea mai buna promovare a WINGS va consta in sesiunile propriu-zise. Cand lucrurile sunt facute bine, clientii aduc alti clienti.

N-am facut niciodata nimic fara sa tintesc sus; deci si cu WINGS sunt ambitioasa. Voi dezvalui fiecare pas la momentul potrivit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related