Errol Baran, BBC: Oriunde alege publicul să consume produsul nostru, trebuie să fim acolo, să avem o poziție și o voce în acel mediu

Errol Baran, BBC: Oriunde alege publicul să consume produsul nostru, trebuie să fim acolo, să avem o poziție și o voce în acel mediu

S-a întâmplat și conferința IAA, unde, sub motto-ul Creativitatea face lumea mi bună, s-a citat din Nietzsche și Yoda, s-au difuzat video-uri cu țestoase gay și s-a vorbit mult despre viitor. Au descusut limitele prezentului, au dezbătut frica și optimismul filosofi, psihologi, jurnaliști, experți în diverse domenii, manageri de la Google și IBM, creativi din toate părțile globului.

Între prezentări și dezbateri intense, continuate în pauză pe holurile Operei Naționale, l-am prins 10 minute pe Errol Baran, SVP Business Development and Innovation BBC, și l-am întrebat despre cum ”se vinde un serviciu public”, noile generații de public, dar și despre big data, inovațiile din media și lupta presei pentru supraviețuire.

Înainte de BBC, Errol a lucrat în mai multe zone din media britanica: Times, Channel 4, VEVO. El spune că nu crede în sfârșiturile care se tot prevestesc în jur, dar e nevoie de o reinventare a felului în care se vinde și se cumpără media.

 

BBC și celelalte instituții media

BBC este un loc foarte special. Nu e doar un brand iconic pentru mine, un brand cu care am crescut și are un loc special în inima mea, dar cred că BBC o instituție renumită la nivel mondial, nu doar pentru știri, dar și în termeni de brand sau felul în care reușește să atingă atât de multe audiențe diverse din atât de multe țări. E mai mult decât o instituție media, BBC nu e doar informație, e divertisment, e inspirație și schimbare.

 

Sensibilitățile unui serviciu public

Eu lucrez în partea BBC Worldwide, care nu este un serviciu public, este brațul comercial. Dar, chiar și dacă suntem în partea comercială, trebuie să fim atenți și să lucrăm în interiorul unui guideline specific, care protejează brandul, publicul și propria reputație pe piață. Liniile sunt foarte clar trasate în legătură cu felul în care conducem businessul. E nevoie să fim comerciali dar, în același timp, să păstrăm valorile de serviciu public. 

 

Big data

Partea interesantă în legătură cu datele e că trebuie să pui întrebările potrivite. Ce înseamnă datele pentru afacerea ta și cum o vor influența. Ce văd că fac foarte mulți oameni e să caute și să adune pur și simplu foarte multe date, fără scop. 

Cred că datele sunt fantastice și ajută extrem o afacere să crească, să se dezvolte și să fie competitivă. Afli despre audiență și despre propria ta afacere, despre felul în care ești relevant pe piață. Big Data reprezintă pentru toată lumea un fel de Sfântul Graal. Cineva dădea aici, la conferință, citatul zilei: Data este noul petrol. Nu contează cât de mare este mașina, cât de puternic este motorul, datele te ajută să le ții în mișcare. Pentru mine, asta e perspectiva prin care privesc datele.

 

Noile generații de public

Există mereu argumentul acesta cum că tehnologia sau noile generații vor aduce sfârșitul. Pentru mine, nu există sfârșitul jocului. Doar jocul următor. Și apoi, jocul următor. Și tot așa. Când vor îmbătrîni millennials, vor veni ceilalți. Fiecare generație are nevoie de altceva. Alte tipuri de interacțiune, de tehnologie, de conținut. Proprii lor termeni și condiții, propriile lor căi și timp. Este pur și simplu o nouă etapă. 

Pentru noi e important ca atunci când consumi produsul nostru, indiferent de vârstă, produsul să fie bun. Indiferent că îl consumi într-o aplicație de sport, pe o platformă, la televizor, produsul să fie de prima clasă. Și dacă faci produsul de prima clasă, nu trebuie să îți faci griji de felul în care este împărțit. 

Doctor Who, de exemplu. M-am uitat la serial cu bunicul meu și acum mă uit cu nepotul meu. Trei generații care se bucură de același produs, pentru că este încă relevant și captivant.

 

Lupta mediei britanice pentru supraviețuire

Nu e o surpriză ca media continuă să fie supusă unei foarte mari presiuni. Acum un an am făcut o previziune cum că în următorii zece ani o să rămână foarte puține afaceri de presă în jur, cu cât audiența lor îmbătrânește. Eu, de exemplu, nu mai consum presă scrisă. Îmi iau informațiile din online. Așa că, da, e o îngrijorare reală. 

În schimb, TV-ul nu va dispărea. Oamenii încă obișnuiesc să stea în fața unui televizor, singuri sau cu familia. Asta va exista întotdeauna. Dar va trebui să existe o reinventare în abordarea TV și a publicității TV, a felului în care se vinde și se cumpără media.

Ca o concluzie, trebuie să avem grijă că oriunde publicul alege să consume produsul nostru să fim acolo, să avem o poziție și o voce în acel mediu. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related