Nespresso, brandul de cafea de lux care a revolutionat industria cafelei, este cunoscut in intreaga lume datorita calitatii exceptionale a cafelei, apreciata deopotriva de pasionatii de cafea, bucatarii cu stele Michelin si cele mai indragite vedete.
Daca in trecut comunicarea Nespresso a fost centrata pe sarmul lui George Clooney, ambasador al brandului din 2006, adresand perspectiva si calitatea experientei membrilor Clubului Nespresso, brandul isi indreapta acum privirile si catre cei care fac posibila fiecare ceasca de cafea, cei care cultiva si produc boabele de cafea din care rezulta sortimentele exceptionale Nespresso: fermierii.
Noua campanie globala Nespresso - "Alegerile Noastre" spune povestile adevarate a trei dintre fermierii certificati AAA si modul in care constructia unei mori comunitare in regiunea Jardin din Columbia a avut consecinte extraordinare asupra muncii lor, aducand totodata o serie de imbunatatiri sociale, ecologice si economice in comunitatile locale.
Productia cafelei conform celor mai inalte standarde privind protectia mediului inconjurator si responsabilitatea fata de cei care o practica, desi o tema tratata minimal in comunicarea brandului Nespresso, are un loc bine pastrat in strategia businessului inca din 2003, de la crearea Nespresso AAA Sustainable Quality™ Program.
Initiativa AAA reprezinta una dintre cele mai importante alegeri facute de brand, care a optat pentru colaborarea cu fermierii locali si implicarea directa in procesele de cultivare si productie a cafelei (compania s-ar fi putut rezuma doar la achizitionarea boabelor de cafea calitative). Alaturi de Rainforest Alliance (ONG dedicat biodiversitatii si practicilor eco-sustenabile), Nespresso a concretizat o infrastructura de lucru pentru fermieri, oferindu-le acestora traininguri, sprijin tehnic sau recompense financiare in functie de rezultatele si practicile folosite.
Noua campanie Nespresso vorbeste, insa, despre o anumita decizie a companiei: constructia unei mori comunitare in Jardin, Columbia, unde fermierii isi puteau aduce ciresele de cafea pentru a fi procesate cu deplina responsabilitate fata de mediul inconjurator, conform standardelor brandului (pana atunci, fermerii isi procesau singuri cafeaua, rezultatele variind de la ferma la ferma).
Prin centralizarea procesarii cireselor de cafea, Nespresso a vizat cresterea calitatii boabelor de cafea Arabica obtinute, precum si eficientizarea metodelor de lucru ale fermierilor, totul gandit din prisma angajamentelor asumate fata de consumatori si fata de mediul inconjurator. Dar, iata, consecintele pozitive ale acestei decizii au depasit produsul, avand un impact asupra vietilor locanicilor din regiune. Trei dintre ei isi spun povestile in noua campanie a brandului, "Alegerile Noastre".
Odata cu noua moara comunitara din Jardin, fermierii au putut obtine venituri mai mari pentru cafeaua produsa, economisind totodata timp (pana la 5 ore pe zi) prin "externalizarea" procesarii fructelor de cafea. Utilizand aceste resurse, Humberto Galeano povesteste cum a reusit sa indeplineasca visul fiicei sale, Andrea, de a studia biologia. Desi, adauga el, ar fi preferat ca Andrea sa devina asistenta, se declara fericit ca i-a putut oferi ocazia sa-si urmeze pasiunea pentru natura.
Luis Angel e un agricultor pasionat de pescuit, pasiune pe care incearca sa o transmita mai departe. Gratie timpului castigat odata cu centralizarea procesarii cafelei, Luis spune ca poate petrece mai mult timp impreuna cu fiul lui la pescuit. La fel de importante sunt, insa, si efectele benefice rezultate din schimbarea modului de utilizare a resurselor de apa, odata cu punerea in functiune a morii comunitare Nespresso. Astfel, moara a contribuit la cresterea calitatii apei si curatarea raurilor din regiune, poluate prin modelul anterior de procesare a cireselor de cafea, asa cum era utilizat de localnici, fara a tine seama de impactul asupra mediului pe termen lung.
Un tanar care se ocupa de procesarea fructelor de cafea la ferma tatalui lui, Esteban Suarez, povesteste ca, de la infiintarea morii comunitare Nespresso, poate sa acorde mai mult timp familiei si celor doi copii pe care ii are, fara sa renunte la activitatea de pompier; departamentul de pompieri din Jardin e format in intregime din localnici care activeaza pe baza de voluntariat. Spune ca s-a apucat de asta pentru a ajuta oamenii, in timp ce afacerea cu cafea planuieste sa o lase copiilor lui.
"Toate aceste povesti arata faptul ca alegerile pe care le facem pentru obtinerea unei cafele de cea mai buna calitate intr-un mod care arata grija fata de oameni si fata de mediul inconjurator pot avea consecinte uimitoare asupra fermierilor care o cultiva si o ocrotesc.
Am vrut sa aducem povestile fermierilor in fata consumatorilor pentru a-i ajuta sa inteleaga munca si pasiunea ce stau in spatele cafelei de care se bucura in fiecare zi. Noi credem ca, in definitiv, fiecare dintre noi este suma alegerilor pe care le face", a declarat Alfonso Gonzales (Chief Marketing Officer, Nespresso).
Dincolo de redarea minutioasa a practicilor si povestilor din spatele cafelei, campania "Alegerile Noastre" include si o serie de spoturi dedicate celor sase sortimente de cafea Nespresso, fiecaruia dintre ele fiindu-i evidentiate calitatile de gust si aroma.
Blendurile Nespresso isi spun propriile povesti cu ajutorul unor imagini sugestive ce releva suma de alegeri din cadrul proceselor de preparare acestora care dau gustul specific fiecaruia: Arpeggio (intens si cremos), Fortissi (bogat si corpolent), Ristretto (puternic si contrastant), Rosabaya (fructat si echilibrat) si Volluto (dulce si usor).
George Clooney ramane vocea campaniei Nespresso, fiind naratorul spotului principal, colaborarea dintre el si companie mentinandu-se stransa. Din anul 2006 si pana astazi, George Clooney a participat la nu mai putin de 13 campanii de comunicare Nespresso. Din 2013, Clooney este si membru oficial al Nespresso Sustainability Advisory Board (NSAB), un corp dedicat intaririi si extinderii strategiei de dezvoltare durabila a companiei.
Campania "Alegerile Noastre" poarta semnatura JWT Worldwide, fiind implementata local de McCann PR si Zenith Romania si avand componente de ATL, digital si PR.