[Bunul gust NESCAFE Alegria] Edith Pojum a tratat designul de pahar cu biscuiti si inimioare

[Bunul gust NESCAFE Alegria] Edith Pojum a tratat designul de pahar cu biscuiti si inimioare

Competitia e noua, dar pe oameni ii cunoastem. Cu Edith Pojum aici de fata ne-am mai intalnit la inceputul anului, cand ne-a cucerit cu ale ei Cutie Cards si alte ilustratii. Acum am abordat-o pentru ca s-a bagat in Competitia NESCAFÉ Alegria. 

Deci da, printre felicitari, proiecte de grafica, branding, ilustratii la comanda si sacose de vara, Edith si-a gasit timp sa scoata si un design de pahar, despre care chiar am avut ceva ceva de povestit. Chiar ne-a explicat de ce a ales culoarea crem, de ce a impodobit paharul cu elementele alea si de unde s-a inspirat pentru textul cu gand bun. Ideea principala: cafeau te face sa zambesti. Dar si brieful de design are potential. Asa ca dupa ce termini de citit cele de mai jos, ai face bine sa iei exemplu de la Edith, sa lasi suspinatul dupa vacanta si sa te-nscrii. Hai ca nu mai e ASA mult pana pe 19 septembrie.

 

De cand am vorbit ultima oara

- Am lucrat la o noua serie de felicitari pentru Cutie Cards.
- Am creat partea de grafica pentru un clip animat pentru copii.
- Am facut parte dintr-un proiect ce implica mai multi artisti pentru designul unor serii de etichete pentru ceai.
- Am creat diverse ilustratii la comanda.
- Si un nou set de sacose pentru vara ce a trecut, din pacate :)

 

Decizia de a inscrie si abordarea briefului

Sunt un mare fan al cafelei, totodata apreciez brandul NESCAFE. Avand in vedere aceste doua aspecte, m-am bucurat sa aud despre competitie si am fost inspirata instant dupa ce am citit brieful.

M-am regasit in descrierea din brief: "Te adresezi oamenilor activi, on-the-go, impatimiti ai cafelei, care incearca si reusesc sa transforme consumul de cafea, dintr-un obicei functional (trezirea de dimineata) intr-un prilej de relaxare, bucurie si socializare indiferent de aglomeratia cotidianului."

Sunt de parere ca o cafea buna trebuie savurata. Pentru mine este mereu o bucurie momentul acela al zilei cand imi beau cafeaua, nu a fost niciodata un obicei functional. Ba chiar mai mult, ma relaxez si imi vin idei creative, ma inspira. Inainte de orice desen, beau o cafea ca sa pot reflecta putin asupra ideii pe care urmeaza sa o desenez. Aceasta a fost metoda pe care am aplicat-o si in cazul crearii designului 'Dimineti cu bucurie'.

De-a lungul anilor am creat mai multe ilustratii care transmit bucuria de a bea cafea, la fel ca in ilustratia pe care am creat-o pentru NESCAFE Alegria. Am dorit sa transmit si altora acest sentiment placut pe care il traiesc la consumul cafelei si care coincide cu cerintele din brief, desigur.

 

Povestea lucrarii

In primul rand am ales culoarea crem spre alb pentru background, pentru ca nuantele de alb sunt asociate de majoriatea oamenilor cu puritatea, lumina, bunatatea si nu in ultimul rand induc starea de relaxare. Iar consumul de cafea NESCAFE este un prilej de relaxare.

In ceea ce priveste elementele pe care le-am folosit, acestea se impart in mai multe categorii:

1. Diverse ustensile de preparat cafea si componente ale acestora pentru exprimarea varietatii (espresor, French press, rasnita cu boabele de cafea, filtru de cafea)
2. Elemente din natura (frunze, flori): natura este o sursa de relaxare. Targetul fiind constituit din oamenii activi care sunt supusi in mod regulat aglomeratiei cotidiene, aceste elemente vizuale apar ca o mica oaza de natura in timpul savurarii cafelei.
3. Domnisoara care zambeste: ea poate fi interpretata atat ca o reprezentanta a brandului (amabila, frumoasa, zambitoare si care sta la dispozitia clientului), cat si ca pur si simplu cineva care prin zambetul ei binedispune consumatorul.
4. Biscuiti: element complementar pentru cafea
5. Inimioara si ceasca de cafea: elemente centrate in jurul logoului NESCAFE, pentru a sugera bunatatea si prospetimea cafelei (ceasca plina de cafea din care ies aburii de cafea) si iubirea pentru cafea atat a consumatorului cat si a brandului NESCAFE (inimioara).
6. Culoarea maro a unor elemente duce cu gandul la culoarea cafelei.
Toate aceste elemente (insirate mai sus) impreuna sugereaza bucuria experientei NESCAFE Alegria.

Pentru text m-am inspirat din cuvantul Alegria (bucurie, fericire).

 

Catre public si juriu

O cafea buna te va face sa zambesti. Dimineti cu bucurie. Cred ca toata lumea primeste cu drag aceste ganduri si isi doreste sa isi inceapa ziua cu buna dispozitie.

Pornind de la aceasta idee am incercat sa creez o grafica care sa sugereze instant buna dispozitie si bunul gust al cafelei. Am folosit mai multe elemente pentru fiecare din cerinte (elemente descrise mai sus) pentru a crea acest efect dar si pentru a-i da consumatorului oportunitatea sa observe fiecare desen in parte in timp ce savureaza NESCAFE. Desenele sunt usor de 'citit', placute si impreuna consider ca isi indeplinesc scopul intr-un mod foarte armonios. Multumesc!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related