Se intampla suparare, bineinteles. Furie. Acuze de ofensa si blasfemie. Lucruri care in mod sigur au fost luate in considerare de cei de la Meat & Livestock Australia cand au facut reclama de mai jos. Nu poti sa aduci la aceeasi masa zeii si profetii mai multor religii, sa ii lasi sa glumeasca relaxati despre chestii si sa nu iti imaginezi ca vor urma artificii si controverse. Avem fondatorul Scientologiei, zei și zeițe de toate felurile, Afrodita, Zeus, Buddha, Isus, bineînțeles, Ganesha. Nu lipsește decât profetul Mohamed, care se scuză la telefon, pentru că trebuie să își ia copilul de la creșă.
Video-ul incepe asa: Jesus, where is your Dad? E vorba de reclama We love our Lamb, realizata de agentia Monkeys, pentru Meat & Livestock Australia. E loc pentru toti la masa asta. Chiar si pentru cei fara religie. Dar cand e loc pentru toti, punctele nevralgice pot fi atinse foarte usor.
The Hindu Council of Australia a cerut ca reclama sa fie interzisa, declarand ca:
”e crud si deplorabil sa folosesti imagini cu Ganesha pentru a promova consumul de carne de miel”.
Biserica Anglicana le-a impartasit supararea. S-a lansat apelul la un boicot global, chiar, iar The Advertising Standards Board a primit multe plangeri referitoare la acest spot. Pe rețelele sociale, comentariile venite de la oameni de diferite religii au cuprins toată plaja de supărare:
E dezgustător și foarte ofensator
Oribil! Revoltător!
Bufoni ignoranți
Andrew Howie, marketing manager la Meat & Livestock Australia, declară că această campanie a fost creată special să testeze limitele creative. Si ca ideea a venit dupa multe consultari cu diferite grupuri culturale, scrie Huffington Post.
Meat & Livestock Australia sunt cunoscuți, însă, pentru campaniile lor care provoacă.
Anul trecut, au supărat veganii, de exemplu. Deși The Advertising Standards Board a primit atunci 600 de plangeri, spotul a fost difuzat in continuare: