L'Oreal renunță la primul model transgender din cauza declarațiilor controversate

L'Oreal renunță la primul model transgender din cauza declarațiilor controversate

Insistam sa vorbim, cam de la inceputul anului, despre nisipurile miscatoare ale problemelor sociale pe care se deplaseaza brandurile si felul in care vor fi fortate sa isi defineasca pozitia, fie ca vor, fie ca nu. Viitorul arata ca vom vorbi si mai des si mai mult despre asta.

Cel mai recent exemplu din serie, daca tot traim in ura din vremea bulelor, este cum demersul pentru diversitate facut de L’Oreal a avut un efect exploziv, in doar cateva zile.

Dupa ce s-a laudat cu primul model transgender al companiei in Marea Britanie, lansand artificii intru diversitate, L’Oreal a renuntat dupa doar cateva zile la contractul cu Munroe Bergdof, in urma declaratiilor controversate ale acesteia vizavi de rasism.

Pe 30 august, Munroe era mandra de calatoria ei alaturi de unul dintre cele mai mari branduri de frumusete din lume:

 

Indignata de evenimentele la Charlottesville, Munroe a scris pe Facebook un post lung, spunand, printre altele, ca toti albii sunt rasisti, referindu-se la structura societatii si privilegiile mostenite care o fac sa functioneze (postarea a fost stearsa intre timp). Declaratiile au fost scoase din context, spune ea, au devenit titluri senzationaliste in toata media si au urmat amenintari cu moartea si violul, o linsare in toata regula in online si offline si rezilierea contractului de catre LOreal.

Intr-un comunicat, L’Oreal Paris UK spune ca ”sustine diversitatea si toleranta fata de toti oamenii, indiferent de rasa, gen, background sau religie”. Si adauga: ”Credem ca recentele comentarii facute de Munroe Bergdorf nu sunt in acord cu aceste valori, asa ca am hotarat sa incheiem parteneriatul cu ea”

”E ridicol ca atunci cand acuzi rasismul, ti se raspunde si cu mai mult rasism”, spune ea intr-un interviu pentru The Guardian.

De altfel, Munroe si-a indemnat fanii, pe Twitter, sa boicoteze produsele companiei, ceea ce s-a si intamplat pe #BoycottLoreal

“Daca chiar vrei egalitate si diversitate cu adevarat, trebuie sa lupti impotriva sursei care creeaza discriminarea si divizarea. Nu poti doar sa beneficiezi de asta, pentru ca ti-ai dat seama ca e loc pe piata si se pot face banii pe urma oamenilor cu diferite culori ale pielii”, explica modelul. 

De altfel, inainte de a deveni imaginea L’Oreal, Munroe era cunoscuta ca activista. 

”Nu regret ce am spus. Sunt o activista. Sa fii activist inseamna sa atragi atentia asupra lucrurilor incomode, nu sa spui ce ceea ce spune si gandeste toata lumea, intr-un consens general. L’Oreal stia asta cand m-a angajat.

Corpul meu a fost tot timpul politic. Felul in care oamenii raspund la el este politic, indiferent ca este vorba de gen sau rasa”, explica ea.

In solidaritate cu ea, un alt model L’Oreal de culoare, Clara Amfo, a renuntat la campanie. Munroe aminteste si de ambasadoarea L’Oreal, Cheryl Cole, care a lovit  intr-un club o angajata de culoare de la toaleta, dar asta nu a intrat in conflict cu valorile companiei. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related