Designerul Bogdan Petcu selectat în Lürzer’s 200 Best Packaging Design Worldwide

Designerul Bogdan Petcu selectat în Lürzer’s 200 Best Packaging Design Worldwide

Luna august a debutat cu noul număr Lürzer's 200 Best Packaging Design 2017/2018, în care sunt publicate cele mai apreciate proiecte de design de ambalaj din ultimul an.

Alături de proiecte realizate de către cele mai bine cotate agenții de packaging și branding din toată lumea, a fost selectat și proiectul “Memories on bread” al designerului român Bogdan Petcu, o confirmare așteptată după ce alte proiecte ale sale au fost publicate în ultimul timp de către site-uri și bloguri de design internaționale și incluse în clasamente de creativitate în designul de ambalaj.

 

Conceptul "Memories on bread"

Plecând de la amintirile copilăriei legate de gusturile de neuitat al dulcețurilor și gemurilor de fructe, ambalajele propun scenarii naiv-suprarealiste, însoțite de versuri pe măsură. Fiecare gust propune o poveste copilărească care să te atragă în acel timp când orice lucru putea deveni personajul unui basm.

Limbajul grafic al ambalajelor este simplu, bazat pe typography. Fiecare borcan are titlul în culoarea aromei respective, iar logo-ul conceptului combină metafora vizuală a scrisului cu utilizarea produsului. Cuțitul de întins gemul devine un stilou și un simbol memorabil pentru brand.

 

Titlul fiecărei amintiri este dezvoltat în scurte poezii pe spatele borcanelor. Designul ambalajului este completat de o bandă roșie, o sugestie a unui semn de carte. Aluziile literare de carte pentru copii și umorul situațiilor conferă un appeal mult mai apetisant produsului decât clasicele poze cu imagini ale ingredientelor.

 

"Având în vedere că 70% din decizia de cumpărare se ia la raft, rețeta unui design de ambalaj memorabil conține un ingredient cheie: curajul. E foarte important ca un designer de brand să fi experimentat toate manifestările comunicării (ATL, BTL, digital) pentru că, acum, ambalajul este mai legat ca oricând de restul comunicării unui brand" spune Bogdan, care își dorește să-și alimenteze în continuare apetitul pentru design-ul de ambalaj prin noi concepte pe care le vede deja pe rafturile magazinelor din țară și din afară.

"Îmi doresc să evoluez continuu și să creez design atemporal, iar această dorință nu poate fi realizată decât prin pasiune", mai spune el.

 

Bogdan Petcu și-a început cariera în publicitate în 2006 și de atunci a trecut prin toate stadiile acesteia. A lucrat în agenții multinaționale cât și în agenții locale. Ulterior, a făcut pasul spre branding, unde s-a familiarizat cu latura strategică a designului și a încercat să absoarbă cât mai multe informații noi, care i-au completat skill-urile de graphic design pe care le avea deja.

Pasiunea pentru packaging a crescut firesc lucrând pe proiecte de gen în efervescența creativă a agențiilor de advertising. A avut oportunitatea și plăcerea să lucreze pe proiecte mari de packaging pentru branduri importante de FMCG din România care i-au dat multe satisfacții.

"E o plăcere să te duci în magazine și să vezi oamenii cum iau de pe raft produsul desenat de tine. E o satisfacție poate mai mare decât cea dată de o campanie de advertising. Nu simți recompensa pe viu așa cum o faci cu designul de ambalaj, mai ales când știi că brandul respectiv nici nu a avut o campanie de publicitate", afirmă el.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related