Campionatul European de Baschet 2017 este organizat in 4 tari: Finlanda, Romania, Turcia si Israel, ceea ce inseamna, automat, expunere mai mare pentru sponsori. Vor fi 24 de echipe participante, cate 6 in fiecare grupa/tara, iar semifinalele si finalele se vor juca in Turcia. Clujul gazduieste meciurile din grupa C a competitiei, grupa Romaniei, care va infrunta Spania, campioana europeana en-titre, dar si Croatia, Cehia, Muntenegru si Ungaria, intre 1 si 7 septembrie.
Pentru acest eveniment, capacitatea Salii Polivalente din Cluj a fost marita de la 7.000 la 11.000 de locuri. Mai multi fani inseamna, implicit, o vizibilitate mai mare pentru sponsori.
Audienta face toti banii
Audienta Campionatului European de baschet, elementul care ii intereseaza cel mai mult pe sponsori, este intr-o crestere enorma in ultimii ani. De altfel, baschetul este pe locul 2 ca popularitate, intre toate sporturile, dupa fotbal. Aproximativ 1,45 de miliarde de oameni urmaresc acest sport la nivel global. Audienta la turneul final precedent, din 2015, a fost de 189 de milioane de telespectatori, cu 18 milioane mai mult fata de 2013.
Vor fi peste 10.000 de ore de transmisie la nivel global, cea mai populara competitie de handbal masculin fiind transmisa in 175 de tari, dintre care 100 sunt din afara Europei.
In 2015, in salile unde s-a organizat turneul final al CE, Spania, Germania, Franta si Turcia, tari cu putere mare de cumparare, au fost prezenti peste 700.000 de fani, iar recordul pentru un meci a fost de 27.000 de spectatori.
In Spania, audienta a fost de 72 de milioane de telespectatori, aproximativ aceeasi ca a sezonului de F1 si mai mare decat cea a MotoGP. Canalul Telecino a inregistrat o audienta record in timpul finalei – 6,5 milioane de spectatori - si un market share de 44.5%.
La Eurobaschet 2015, 3,1 milioane de telespectatori au urmarit, in Franta, semifinala dintre reprezentativa acestei tari si Spania. A fost o audienta de 2,4 ori mai mare decat cea din semifinala dintre cele doua, disputata in 2013.
Televiziunea care a transmis competitia in Italia, Sky Italy, a avut 657.000 de telespectatori si un market share de 2,7% la sfertul de finala dintre Italia si Lituania.
Si canalul care a transmis Eurobaschet in Germania (ARD) a obtinut cu market share de 8,6% pe fondul unei audiente de 1,46 milioane, cu ocazia confruntarii Germania – Spania.
In total, au fost 2.230 de stiri despre Eurobaschet 2015, cu o durata medie de 86 de secunde.
In plina ascensiune este acum si segmentul de online, tot mai interesant din punctul de vedere al sponsorilor, pentru ca acest mediu este accesat in principal de publicul cu potential comercial. YouTube a generat 19,4 milioane de vizualizari in 2015, iar celelalte canale - 50 de milioane.
Randamentul este fantastic: 15 euro pentru 1 euro investit
Orice partener al Campionatului European de baschet va avea un randament de 15 ori mai mare la 1 euro investit, prin expunerea asigurata la nivel global si pe retelele de socializare – este concluzia la care au ajuns autorii unui studiu realizat de Repucom (Nielsen Sports). Expunerea oferita este legata de aparitia in spatiu de joc, pe toate materialele competitiei si accesul la o serie de drepturi legate de comunicarea asocierii cu Eurobasket.
2017 este ultimul an in care competitia va mai avea parteneri care provin din partea fiecarei tari organizatoare, drepturile urmand sa fie centralizate la fel ca in cazul fotbalului incepand cu urmatorul campionat.
Fanii se vor putea bucura de echipa nationala, doar ocupandu-si locul in singura sala din Romania care se ridica la nivelul competitiilor de varf din Europa.
----
Cristian Gheorghe este Country Sales Manager al companiei Sport Evolution Group.