Top doua sute de beneficii ale desenatului pe asfalt sau cum sa faci social media la firul ierbii

Top doua sute de beneficii ale desenatului pe asfalt sau cum sa faci social media la firul ierbii
Georgiana Codrescu (Social Media Manager, Infinit Agency)

Publicitatea a fost mereu despre oameni, despre legatura dintre dorintele lor si produsele sau serviciile comunicate. Imi doresc sa stau pe plaja, sa ma uit cum se sparg valurile de stanci, la umbra unui cocktail cu sirop de cocos si ananas, sa numar pescarusii in timp ce pe fundal se aude Bossa Nova de la barul de langa. Astept la coada la masaj. Mai e doar o persoana in fata. Miroase a ulei de corp cu menta si eucalipt. Poate nu pot pleca acum in vacanta, dar o sa iau pentru diseara un ulei de corp si un sirop de cocos.

Desenand pe asfalt afli cum miroase creta.

Inca de acum 10 ani, cand am inceput sa lucrez in publicitate, digitalul se indeparta tot mai mult de ATL. Tot de atunci, oamenii de online au inceput sa stea tot mai mult pe online. Astfel, au inceput sa vada tot mai mult din ceea ce vor sa vada, fiindca e in natura umana sa caute ce ii e similar, familiar, sa evite necunoscutul, iar in mediul digital este foarte usor sa alegem ce ne intereseaza si sa inchidem ferestrele pe care le consideram porcarii. Cati dintre voi ati citit o pagina de reclama a unui joc care a aparut ca pop-up atunci cand incercati sa accesati alt continut? (ca sa nu zic filme online).

Desenul pe asfalt poate fi sters doar cu talpa.

Asemenea unui actor care atunci cand intra in pielea unui personaj incearca sa gaseasca trairi comune cu acesta, sa asocieze emotii prin care a trecut cu emotiile lui, gesturi, priviri si atitudini potrivite, la fel si un social media specialist trebuie sa intre in pantofi stiletto, bocanci de munte, tenisi de alergare, cizme de cauciuc sau papuci cu puf, in functie de publicul brandului sau. Iar asta se poate face doar printr-o cunoastere cat mai buna a cator mai multe tipuri de oameni. Si acum sa spunem verde:

Un om de social media ar trebui sa stea cat mai mult pe teren.

Sa consume cat mai multe tipuri de continut si sa stea de vorba cu cat mai multi oameni.

Sa asculte manele, sa mearga in cluburi de fite, sa mearga la festivaluri de muzica rock sau la concerte folk, sa mearga la meciuri de basket, handbal, sa mearga la opera, la slujbele tuturor cultelor bisericesti, sa stea de vorba cu mamicile de la locurile de joaca pentru copii, cu barbatii de la casele de pariuri, cu tatii care isi plimba bebelusii in parc.

Sa intre in vorba cu liceenii care merg la ShortsUp, cu femei antreprenor, cu batranii care joaca sah si table in parc, sa mearga la procesele deschise de la tribunal, pe un santier sa vada cum se lucreaza, la un party-by-the-pool, sa stea de vorba cu cel putin un sofer de tir, un portar, un copil de 8 ani, o campioana mondiala, un bucatar sef, un profesor universitar si un salvamar.

Fiindca acolo unde sunt oamenii, sunt povestile lor, dorintele lor si produsele sau serviciile noastre. Continutul din social media poate fi mai mult despre ce se intampla pe strada, despre povestile oamenilor si mai putin despre imaginile noastre ideale si artificiale. Plaja-palmieri-cocktail-masaj poate fi o reteta invechita si publicul nostru sa vrea sa se dea cu kite-boardul, sa se catere pe stanci, sa se joace boardgames sau sa faca escape-rooms-traveling. Iar asta nu putem stii pana nu iesim pe afara. Acolo unde sunt ei.
Saptamana trecuta am fost la un meci sponsorizat de Borsec.

 

Voi continua sa fac asta, la Infinit.

Desenul pe asfalt poate fi facut impreuna.

Ia o creta si continua-l tu.
Afla care sunt celelalte 197 de beneficii si ce vezi, auzi, simti de la nivelul ierbii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related