E o perioadă în care afacerile mici au șansa lor, pe o piață creativă din ce în ce mai efervescentă, spune Dan Lupu, Managing Director - THE SHAPE OF E, o firmă cu doi oameni și multe idei, mai ales în legătură cu promovarea industriei de film.
Chiar dacă au apărut recent pe piață, amândoi au experiență în distribuția de film, campanii de promovare și organizare de evenimente sau festivaluri. Unul dintre proiectele la care lucrează în prezent este cel mai nou film al regizorului francez Jacques Audiard care îi are în rolurile principale pe Jake Gyllenhaal, Joaquin Phoenix și pe John C. Reilly, The Sisters Brothers.
Cel mai greu lucru pentru o firmă mică, de abia apărută? Lupta cu 'se poate și așa' sau cu gândul ăsta profund balcanic că oricine poate face orice, la fel de bine.
Scurt istoric
Dacă vorbim de entitatea legală, ea există din martie, anul acesta, însă THE SHAPE OF E însumează niște idei în care credem de ceva mai mult timp și o experiență de ani buni în distribuția de film, campanii de promovare și organizare de evenimente sau festivaluri.
De-a lungul anilor am avut șansa să lucrăm cu majoritatea jucătorilor importanți din industria de film din România, fapt ce ne-a oferit o perspectivă de ansamblu, extrem de utilă în procesul de poziționare pe o piață extrem de dinamică.
E-ul din nume vine de la Entertainment, Events și Emoție. Emoție pentru că, recunoaștem, luăm lucrurile destul de personal, așa cum spuneam, felul în care ne facem treaba ne reprezintă și, mai ales, pentru că nu de puține ori am rămas prieteni cu oamenii cu care am lucrat.
Piața
Cred că e important să punctăm faptul că se întâmplă din ce în ce mai multe proiecte în Romania și că e o piață creativă din ce în ce mai efervescentă.
Diferențiere
Atenția la detalii, grija pentru cei cu care intrăm în contact, faptul că ne pasă, pe bune, de ce facem. Și, poate, faptul că ne plictisim destul de repede, ceea ce garantează că nu ne repetăm aproape niciodată.
Echipa
Deocamdată suntem doi prieteni, Andrei Agudaru și cu mine, însă colaborăm la nevoie cu alți oameni inimoși și prompți.
Clienți
În primele noastre cinci luni de activitate am lucrat deja cu: Icon Production (pentru campania de lansare a filmului Vara s-a sfârșit, regia: Radu Potcoavă), Parada Film (pentru Caravana filmului semnat de Călin Peter Netzer - Ana, mon amour), Transilvania Film (pentru campania de lansare a celui mai recent film documentar semnat de Andrei Dăscălescu și coprodus de HBO Romania), Strada Film, Paramount Channel Romania, Mobra Films, Freealize și Societatea Culturală NexT (pentru care am manageriat comunicarea celei de-a 11-a ediție a Festivalului Internațional de Film NexT).
#OrasulNexT - Credit foto Didi Elena
Idee de afis Random Home Cinema pentru NexT 11, foto: Adi Tudose, desene: Matei Branea
Vizionare de presa Vara s-a sfarsit. Credit foto: Toma Laptes
Suntem bucuroși să ne cunoaștem la lucru cu oricine crede că are nevoie de noi iar de frică nu poate fi vorba atâta timp cât interacționăm cu oameni inspirați și responsabili.
Proiecte importante
Unul dintre proiectele la care lucrăm în prezent este cel mai nou film al regizorului francez Jacques Audiard care îi are în rolurile principale pe Jake Gyllenhaal, Joaquin Phoenix și pe John C. Reilly - The Sisters Brothers - pentru care ne ocupăm de partea de comunicare pe durata filmărilor din România.
Un alt proiect drag este Película - Latin American Film & Experience in Bucharest, un festival ca o fiesta, ce anul acesta se află la a doua ediție și pentru care gestionăm parteneriatele media și partea de social media, și, în curând, vom începe pregătirea pentru Les Films de Cannes a Bucarest ajuns anul acesta la a 8-a ediție.
Provocări
Suntem într-un moment în care încercăm să ne facem cunoscuți, însă cred că provocarea cea mai mare de acum, dar și pe termen lung, este lupta cu 'se poate și așa' sau cu gândul ăsta profund balcanic că oricine poate face orice, la fel de bine.
Trenduri
Cred că parcurgem o perioadă în care afacerile mici, au șanse mai mari să coalizeze în jurul lor un grup de clienți. Cred că simțim cu toții, mai mult ca oricând, nevoia să fim ascultați și să primim soluții personalizate, gândite doar pentru noi.
Apoi, cred că se pune din ce în ce mai mult accentul pe creativitate. De cele mai multe ori ești forțat de împrejurări să fii. Spre exemplu ai de promovat un produs în care tu crezi cu tot sufletul cu un buget destul de modest: creativitate pură.
Activăm într-o zonă extrem de dinamică, de multe ori surprinzătoare, de aceea de cele mai multe ori lucrăm cu ce avem încercând să gestionăm situația cât se poate de bine. E o anumită frumusețe în lucrul acesta care la început, recunosc, mă panica și din care acum încerc să învăț cât pot de mult.