[Regenerare urbană] Acuarela, o afacere în care a fost implicată întreaga familie

[Regenerare urbană] Acuarela, o afacere în care a fost implicată întreaga familie

O familie pasionată de lucrurile vechi cu poveste personală, atmosferă care se vede foarte bine și în mica afacere pe care au început-o acum 5 ani, la granița dintre business și ONG, artă și relaxare. 

Andrei Toader, care ne spune povestea Acuarelei, explora alături de fratele lui tot felul de locuri, precum fabricile dărâmate, ca să descopere ultimele piese care nu mai interesau pe nimeni.

Numele este dat de mama noastră, pasionată de pictură și entuziasmată de acuarelele copilăriei, povestește el.

Bistro-ul a devenit, astfel, un spațiu viu, în continuă schimbare. Amenajarea casei de pe Polonă și designul locului sunt preocupări constante:

Am ales casa aceasta de pe Polonă care a suferit multe modificări. Când am vizionat-o, era iarnă, și primele impresii au cuprins un tablou dezolant cu o casă gri și o curte neîngrijită. Însă, am vazut potețialul și ne-am apucat de treabă.

Despre cum au fost pictate canapelele de artiști, care este istoria locului, kitul mobil de eveniment compus din 3 automobile din anii 60-70, bucureșteni și obiceiurile lor de ieșit în oraș, în rândurile de mai jos:

 

Povestea 

Acuarela este un mic business de familie în care a fost implicată de la început întreaga familie: eu, Andrei Toader - 26 ani, fratele meu, Alexu Toader - 31 ani, și părinții noștri, Dan și Aura Toader.


Andrei Toader // Foto: Alexandra Bujenita

Ideea de a deschide un spațiu multifuncțional, la granița dintre business și ONG și dintre artă și relaxare, ne-a venit în 2012, inițial sub o altă formă, mai aproape de un cluster creativ multifuncțional.

Forțați în 2013 de contextul eliberării unui spațiu în care depozitam mare parte din mobilier și din obiecte utilizate ulterior în amenajare, am regândit întreaga idee și am concentrat-o sub o formă ușor restrânsă.

Am închiriat în septembrie - octombrie 2012 casa din Polonă și am inaugurat Imbold, Galeria după 3 luni, la final de decembrie, ca prim proiect al Asociației Imbold, proaspăt înființate.

După alte 3 luni am deschis și Acuarela, care inițial era o cafenea cu meniu foarte restrâns gândită inițial pentru artiștii cu care lucram și pentru o comunitate mică formată din prieteni și prieteni de-ai prietenilor.


Foto: Stefan Aldea

 

Numele

Numele este dat de mama noastră, pasionată de pictură și entuziasmată de acuarelele copilăriei - Colibri. Conceptul are bază ideea de relaxare și optimism, iar clienții sunt foarte încantați când văd acuarelele Colibri pe masă și că pot să picteze.

Conceptul a fost continuat în vara lui 2013 cu gradina pop-up Plastilina, unde ofeream plastilină clienților și au ieșit adevărate sculpturi.

 

Alegerea locului

După un an de căutări, am ales casa aceasta de pe Polonă care a suferit multe modificări. Când am vizionat-o, era iarnă, și primele impresii au cuprins un tablou dezolant cu o casă gri și o curte neîngrijită. Însă, am vazut potețialul și ne-am apucat de treabă.

 

Amenajarea

Conceptul Acuarela presupune, printre altele, schimbări constante. Ideea de spațiu viu, în permanentă schimbare, este un aspect foarte important din poziționarea Acuarelei.

Amenajarea, deci, are loc sezonier, în toamnă și primăvară când aducem ceva nou amenajării inițiale.


Foto: Stefan Aldea

Investiția inițială în Acuarela a fost de 25000 de euro în prima fază a amenajărilor (toamnă-iarnă 2012), urmată de încă 12000 de euro în primăvară, atunci când am achiziționat bus-barul și am construit scenele și compartimentarea spațiilor.

În 2014 am refăcut sau înlocuit o mare parte din mobilier, am extins barul, am înlocuit o parte semnificativă din echipamentele de bar și am reamenajat grădina din spate (aproximativ 15000 euro). Și tot așa în fiecare sezon.

În plus, Acuarela presupune și un kit mobil de eveniment compus din 3 automobile din anii 60-70 și o rulotă retro cu care am participat la mai multe evenimente anul trecut. Bugetul estimativ pentru achiziția lor și a mobilierul de eveniment a fost de aproximativ 10000 euro, la care se adaugă costurile reparații și mentenanță.


Foto: Stefan Aldea


Foto: Stefan Aldea

 

Conceptul

Avem din familie pasiunea față de lucrurile vechi cu poveste personală: valize vechi cu aer interbelic, goblenuri cusute de bunica, afişe de protecţia muncii din Epoca de Aur, cărţi vechi, ceainice şi perne colorate, o ramă cu poza străbunicului nostru, o moștenire dragă nouă – fotografia lui Brâncuși.

Ce-i drept, eu și fratele meu am intrat şi prin fabrici care erau dărâmate să luăm ultimele piese care nu mai interesau pe nimeni.


Foto: Alexandra Bujenita

Canapelele şi scaunele au fost pictate de mai mulți artişti în cadrul Nopții Albe a Galeriilor acum 5-6 ani, multe din lămpi sunt create de alţi prieteni, tablourile fac parte din expozițiile colective organizate de noi în trecut București Optimixed (festival de fotografie remixată cu ilustrație organizat împreună cu prietenii de la Colorhood și Cristian Vasile (Igu) – București Optimist), Imbold Nativ – festival de arte cu inspirație folclorică și tot așa.

Amanajarea de acum este sub umbrela noastră împreună cu cei mai vechi oameni din echipă: Marian Mardare – sculptorul barman priceput la „ciocan și nicovală”, Andrei Ciceu – manager cu inițiativă, creator de lămpi din sfori colorate, copăcei și găleți.

 

Oameni

Acuarela este pentru oameni boemi și relaxați, băștinași bucureșteni sau turiști. Acum 4-5 ani aducea sub umbrele oameni de 20-30 de ani, în general din industriile creative, 80 % fete, 20 % baieți.

În ultimul an, a crescut numărul cuplurilor de părinți tineri care își doresc spații necovenționale pentru botezuri, cocktailuri, aniversări cu muzică jazz, dress code casual și cocktail-uri.

 

Obiceiurile

Ieșitul în oraș nu cred că e schimbat, cât pretențiile clienților au mai crescut pentru că există multe variante. Când deschideam Acuarela, puteam număra pe degete locațiile neconvenționale din București, acum sar două-trei rânduri de mâini.

 

Diferențiere

Acuarela oferă în primul rând un pachet optimist: Design-ul colorat, acuarelele și pensulele de relaxare, meniul cât mai variat și natural (încercăm să oferim variante naturale ale sucurilor cu acid – siropuri presate la rece cu apă minerale, cele 12 limonade, smoothie raw cu boabe bio de cacao etc. ), muzica jazzy groove de ambianță și colegi zâmbăreți și amabili. 

 

Promovare

Încă de la început, Acuarela a crescut organic în mediile online, mai ales pe facebook și Instagram, astfel că în aproape 5 ani, avem 32.000 like-uri, iar pe Instagram 3600 de followeri.

De 2 ani am mai domolit puțin evenimentele din respect pentru vecini. Am renunțat temporar la concerte și vernisaje, însă facem evenimemente de zi.

De exemplu, la Romanian Design Week am avut mai multe activări: From Viscri with Love – o  selecție de instantanee din viața satului transilvănean Viscri postate timp de pe contul de instagram #Viscrigram de fratele meu Alexu care s-a mutat la țară împreună cu soția lui. Muralium – o săptămână în care am pictat un perete live în GrădinAcuarela, Barbecue, Art & Design – un eveniment organizat împreună cu prietenii de la Dizainăr în care oferim și o latură artistică grătarului românesc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related