În data de 20 iulie, 2017, IAB US a anunțat noile standarde pentru formatele de publicitate online, acestea incluzând și formate emergente, cum ar fi realitatea virtuala sau video 360. Noile formate au dus la actualizarea portofoliului standard de formate al IAB cu dimensiuni flexibile ce țin cont de ecranele dispozitivelor pe care vor fi afișate.
Dezvoltate de către laboratorul de tehnologie al IAB, noile formate incorporează principiile de LEAN, și anume dimensiunile reduse ale fișierelor, criptarea necesară securizării informațiilor transmise, suport pentru feedback-ul utilizatorilor (AdChoices) dar și principiile de non invaziune bazate pe recomandările coaliției pentru reclame mai curate.
„Noul portofoliu de formate pun experiența utilizatorului pe primul plan – aducând astfel beneficii atât acestora, cât și brandurilor ce vor să comunice cu ei online,” a declarat Randall Rothenberg, Președinte și CEO IAB.
„Noile formate au trecut printr-un proces complex de testare, oferind capabilități sporite formatelor mobile și video, ceea ce va duce marketingul interactiv către noi nivele.”
IAB Europe a început deja testarea noilor formate împreună cu laboratorul de tehnologie al IAB, astfel încât procesul de tranziție al publisherilor europeni să se desfășoare cât mai ușor.
O serie de publisheri europeni sunt deja implicați in procesul de testare, resursele și paginile de test ale acestora fiind disponibile aici.
„Puterea la nivel european a rețelei IAB stă în implicarea și colaborarea IAB-urilor locale în dezvoltarea globală a soluțiilor de publicitate interactivă,” a declarat Suzanne McElligott, CEO al IAB Irlanda si membru în Consiliul Director al IAB Europe.
IAB US și Europe vor susține tranziția către noile formate printr-o serie de webinarii, pagini de demo pentru noile formate dar și prin documentația necesară tranziției. În plus, pentru a putea fi testate de către publisheri, noile formate au fost oferite acestora sub forma de utilitare open source.
În România, IAB-ul local va traduce și adapta documentația necesară pentru ca publisherii locali să poată face tranziția către noile formate, oferindu-le acestora și suportul necesar testării și implementării lor.
IAB România face apel la publisherii locali ce doresc să testeze noile formate să ia legătura cu organizația locală a IAB pentru suport în acest sens.
„Credem că este necesară o adopție rapidă a noilor formate și in România, în special pentru că avem deja o penetrare foarte bună a device-urilor mobile de tip smartphone și tabletă (traficul pe site-urile locale generat de pe device-uri mobile depășește deja 50%), iar clienții de publicitate și-au exprimat deja interesul pentru formate interactive mobile,” a declarat Daniel Secăreanu, Vicepreședinte IAB România și membru în Consiliul Director al IAB Europe.
IAB Romania este asociația industriei de marketing și publicitate interactivă din Romania și membru fondator, în 2008, al rețelei IAB Europe. Prezentă în România din 2006, reunește cele mai importante agenții de publicitate (media și digitale), regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile și alte canale interactive.