În online, întrebarea nu este "cât costă", ci "ce vreau să obțin"

În online, întrebarea nu este "cât costă", ci "ce vreau să obțin"

Bugetul de promovare online este una dintre problemele de care mulți antreprenori aflați la început se lovesc atunci când trebuie să treacă de bariera lipsei de comunicare între el și consumator. Mulți tineri antreprenori ajung să își pună problema costurilor de promovare la mult timp după ce și-au definitivat planul de afaceri, ceea ce generează cea mai frecventă întrebare pe care agențiile de comunicare digitală o întâlnesc în raport cu acest tip de business: Cât mă costă? 

La întrebarea “Cât costă?” nicio agenție de marketing digital nu va ști să răspundă de la ușă. De aceea, trainerii agenției Creative Business Management au o serie de recomandări care îi va ajuta pe cei care vor să își realizeze un buget de promovare online să își facă o estimare realistă atunci când solicită un buget.

"În online, întrebarea nu este cât costă, ci ce vreau să obțin. O strategie de marketing digital este un efort de a-ți defini atât de bine obiectivele, încât totul să pară firesc în a le atinge. Cei mai mulți clienți fac greșeala de a defini greșit obiectivele, de tipul: vreau să mă promovez sau vreau să fiu cunoscut. O campanie online o începi prin a spune: vreau să vând 100 de bucăți din produsul meu într-o lună sau vreau să mă cunoască 200.000 de oameni în orașul meu", spune Ionuţ Condruz (trainerul cursului de Marketing Digital).

 

Cât costă să exiști în online?

Odată ce ai setat aceste obiective, trebuie să faci mix-ul potrivit de acțiuni pentru ca bugetul tău să fe cât mai eficient. O campanie de Google Adwords va pleca de la rezoluția “vreau să vând 100 de produse” și va merge pe un algoritm care integrează rata de click pe site cu rata de conversie. În funcție de aceste date, ajungem la numărul de produse vândute.

Un expert în PPC va face un calcul simplu, plecând de la o rată medie de conversie de 1% și o rată de click de 1,5%, în funcție de industrie, și îți va spune că pentru cele 100 de produse este nevoie de 10.000 de click-uri în site deci deci 1.000.000 de afișări în rețeaua display. Google îți oferă și alte metode de a aduce oameni în site dar pentru asta ai nevoie de un specialist care să combine Google Adwords, Remarketing si Dynamic Remarketing într-o strategie de calitate.

Google este primul pas și cel mai la îndemână pentru a genera leaduri și conversii. Un antreprenor va dori să își poziționeze brand-ul în raport cu concurența și aici intervine bugetul de Digital PR și Social Media.

 

Mituri despre bloggeri

"Un buget pentru influenceri și bloggeri este cel care ridică, mai nou, cele mai multe curiozități", spune Bianca Preda (trainerul cursului de PR Digital).

Cele mai frecvente mituri despre bloggeri sunt legate de modalitatea în care ei funcționează și livrează rezultate. Mulți dintre clienții agenției nu vor să meargă pe strategii de tipul oferim cadouri și bloggerii scriu despre noi.

În realitate, bloggerii sunt un mediu în care dacă vrei să fii, trebuie să plătești. Cadourile sunt o introducere frumoasă și oferă posibilitatea pentru blogger de a se împrieteni cu brand-ul, dar nu îţi asigură expunerea de care ai nevoie.

O campanie de calitate presupune bugete care pornesc de la 3000 – 4000 de euro și pot merge până la 10.000 sau chiar mai mult. Acestea integrează mai mulți bloggeri, evenimente online, postari în social media și realizarea de conținut video. Acest tip de campanie nu va genera vânzări peste noapte, dar va reuși să îți facă vizibil brandul și să ieși dintr-un anonimat cu care nu te vrei asociat prea multă vreme.

 

Mituri despre social media

Un alt mit pe care îl demontăm alături de clienții noștri este că social media poate face oricine. De la directorul firmei, până la adolescentul aflat în internship, facebook este o unealtă accesibilă tuturor. Nu este! Este nevoie de instruire sau externalizarea activitatii pentru a avea succes în acest mediu.

Calitatea postărilor și a graficii precum și analizele consistente care se fac în spatele unei campanii ne determină să le recomandăm clienților să se îndrepte către externalizarea acestui proces sau să lucreze cu un specialist în social media în house. Bugetele pentru activitatea în social media sunt, în general, constante, și variază foarte mult în funcție de tipul de campanii sponsorizate. În funcție de reach-ul unei campanii plătite, bugetul poate fi între 100 de euro pentru 8.000 de persoane și 10.000 de euro pentru o campanie solidă, cu un reach național, care integrează și elemente de Facebook remarketing.

 

Soluții pentru start-ups

În cadrul cursurilor de marketing digital, social media și PR ale agenției, trainerii Ionuț Condruz și Bianca Preda dau exemple concrete de campanii realizate pentru clienți și lucrează cu exemple de bugete personalizate pentru fiecare tip de business. La Creative Business Management, scopul nostru este să aducem informația tot mai aproape de cei care vor să pornească la drum într-un new business și au nevoie de date concrete pentru a fi eficienți.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related