Ce vrea sa spuna strategul atunci cand cere ca proiectul sa fie fezabil? Pai, vrea sa fie executat cu buget mic, ca banii costa timp! Dar atunci cand CD-ul iti spune, cu un zambet in coltul gurii "no pressure, omule"? Ei, asta e si mai simpla: inseamna all the pressure, omule! Pe tine!
Adriana Necula, Creative Director & Social Media Strategist la Oxygen, le-a zis colegilor: fratilor, hai sa facem ceva catchy. Ceea ce e code pentru "nu mi-e clar nici mie ce, dar avem proiectul asta, poate facem un ceva misto pentru el". Si asa a iesit DEX-ul de agentie, adica mici sintagme si ticuri verbale care pot insemna si altceva decat ce par la prima vedere.
Adriana & team au creat DEX-ul in timp ce stateau cu ochii si urechile pe ei insisi, dar nu numai. Expresiile de acolo ("hai sa wrap it up", de exemplu) sunt mici capcane simpatice in care cadem cu totii. E foarte bine ca cineva s-a gasit sa faca un pic misto de chestia asta. Planuri mai departe?
Ne-ar placea ca #DEXDEAGENTIE sa fie o initiativa care sa atraga si alte agentii. Sa facem un DEX al nostru, comun. Dictionarul Explicativ Al Agentiilor Din Romania
Urmarim cu real interes desfasurarea evenimentelor in aceasta speta.
Ideea unui DEX de agentie
A venit ca mai toate ideile: in timp ce ne gandeam la o alta idee. Pentru un alt proiect. Aici macar s-a nimerit sa fie acelasi brand, Oxygen. [Da, mai pregatim ceva, da. Nu va spunem inca. Da, e misto]
Rolul DEX-ului
Nu cred ca ne-am luat chiar atat de in serios cand am pornit acest proiect. Nu i-am gandit un scop anume maret. Am vrut, pur si simplu, sa vorbim despre noi. Convinsi fiind ca vom vorbi si despre altii. Dar, cum bine vine intrebarea voastra de la final, intre timp, chiar i-am gasit un scop. Stati cu noi.
Cine se ocupa de toata treaba?
Cat ma bucur de aceasta intrebare! :) Si-acum urmeaza un speech ca la Oscar, doar ca n-am inca statueta. #DexDeAgentie e un proiect care a crescut cu fiecare cuvant, expresie introdusa de fiecare dintre noi intr-un google docs. Asta-i poate una dintre cele mai frumoase parti care nu se vede la acest proiect.
Teodora Teican, Ramona Raicu, Bogdan Epure, Adina Trandaf, Andreea Irimia, Bianca Craciunescu, Alina Savu, Oana Iancu, Veronica Placintescu, Diana Constantin, Irina Manole, Sinziana Focsa, Larisa Anghel, Andreea Filip si, nu in ultimul rand, Tereza, acum va vedeti. Unii dintre ei au avut si dublu rol: Teodora Teican, Social Media Coordinator & Junior Art Director; Ramona Raicu, Account Director. :) Subsemnata, Adriana Necula, Creative Director.
Ideea e ca atunci cand n-o sa mai apara niciun vizual albastru, cu o expresie pe mijloc si o traducere dedesubt, inseamna ca prima editie s-a incheiat. Dar stiti cum e cu DEX-ul, intotdeauna exista si o editie revizuita si adaugita. Si inca una. Si tot asa. Mai ales ca noi suntem o echipa dezvoltata, care ofera servicii de PR, social media, digital, BTL, pentru un portofoliu de clienti destul de diversificat. Deci, expresii tot vor aparea.
Dupa DEX
Ne-ar placea ca #DEXDEAGENTIE sa fie o initiativa care sa atraga si alte agentii. Sa facem un DEX al nostru, comun. Dictionarul Explicativ Al Agentiilor Din Romania. Pe aceasta cale, invitam agentiile care vor sa fie parte din acest proiect sa ne trimita cuvantul/expresia lor si sensul la [email protected]. Sau sa ne scrie pe Facebook daca le e mai simplu. Acordam credits, bineinteles.
Double meaning
Nu stiu cat e vorba de double meaninguri aici, cat de o transparenta. De un spus al lucrurilor pe nume. Dar pe un ton frumos, asumat, care te face sa razi si sa spui „Da, bai. Asa e.” Ca-n publicitate, cand cauti adevarul ala surprinzator pe care l-ai stiut dintotdeauna, dar nu l-ai spus niciodata cu voce tare. Cauze si efecte? Si la munca, si-n viata, te pregatesc pentru ce urmeaza.