Desi pana acum ideea era sa recunosti Starbucksul in orice colt de lume te-ai afla, ca un far calauzitor al cafelei scumpe sau ca M-ul de la metrou, un simbol universal, construit prin designul, logo-ul si amprenta companiei peste tot pe unde isi deschidea o noua cafenea, acum se merge in sens invers.
Companiile se inghesuie in sufletul si habitatul omului, se camufleaza in mediul din jurul lui si incearca sa nu clipeasca, pentru a deveni una cu locul.
Ultimul exemplu este cafeneaua deschisa de Starbucks in Kyoto, saptamana trecuta, intr-o casa veche de 100 de ani. Aici, clientii se descalta si isi beau cafeaua pe saltele tatami. Compania a incercat sa conserve designul si sa isi lase cat mai putin amprenta asupra locului. In afara unei cortine de la intrare cu logo-ul companiei, sunt putine insemne ale brandului. Locul este aproape de templu Kiyomizu, de acum 1200 de ani, care face parte din mostenirea UNESCO.
Pentru a nu tulbura peisajul, compania spune ca nu va permite cozi in fata intrarii.
Lantul are, in acest moment, 26.000 de cafenele in intreaga lume, iar in ultima perioada a incercat sa pastreze aerul specific, in loc sa il transforme. Exemple in Paris, pe Boulevard des Capucines, intr-o cladire veche din secolul 19, sau in Londra, Great Portland Street, unde a reconditionat podelele de lemn.