A fost al doilea an de Cannes pentru Simina Zidaru, copywriter, si Alina Nechita, art director MullenLowe. In 2016, au petrecut la scoala de storytelling. Anul acesta, au incercat sa tina pasul cu prezentarile de la palat. O alta concluzie importanta, in afara de cea din titlu, ar fi aceasta: consumatorii nu mai au loc in ppt-uri. Caci suntem vanzatori sau entertaineri?
Despre NASA, Gandalf, antiputin, craft, tehnologie si diversitate, in jurnalul de la Cannes de mai jos:
E a doua oara cand suntem aici. Ultima data, acum 3 ani, am venit in Young Lions competition. Daca in 2013 90% din timp eram la scoala de storytelling, acum suntem 90% din timp in palat. Sunt atat de multe talkuri si atat de multi oameni pe care vrem sa-i vedem ca abia mai facem altceva.
Oricat de tocilar esti, tot n-apuci sa le vezi. Am venit o gasca mare din grupul Lowe si am facut o strategie sa fie cate unul dintre noi la fiecare talk, sa prindem cat mai multe.
Vedete
Spre deosebire de primul an, acum au adus multe vedete. Multe care nu-s neaparat inspirationale, gen Dita Von Teese care, da, e tare frumoasa, dar femeia n-a zis nimic ce nu puteam citi in presa de cancan. Bine, e drept, au venit si Sir Gandalf despre care, de exemplu, nu stiam ca n-a facut niciodata endorsement, Helen Mirren, Alexander Wang si Sir Hegarty.
Si, pentru prima data la CL, a venit un presedinte: cel al Columbiei, care a mai luat si un Nobel. Ca deh, chiar e mai greu sa faci pace decat razboi.
Femei
Concluzia de pana acum este ca e cel mai bun moment sa fii femeie in publicitate.
Unul dintre 3 talkuri e despre feminism si egalitate. Si nu cred ca e zi in care sa nu fie un ladies breakfast, un ladies cocktail sau ceva pe subiect cu acces exclusiv doamnelor. Restul talkurilor, tehnologie si minoritati. China si Japonia au venit masiv, au avut o zi intreaga sa-si prezinte robotii si programele.
NASA
Mai mult ca ultima oara, acum pare ca focusul nu mai e pe publicitate, ci pe creativitate in toate formele. NASA cere de la copii solutii pentru probleme serioase, stirile se lupta sa fie relevante pentru millennials (CNN, care acum lucreaza cu Casey Neistat), insa toti au un singur gand – fight for a cause & be heard.
Vorbim despre reinventare. Not even the sky is the limit (NASA). Toti se vor radicali si toti se indeparteaza de ce exista. Highlightul de pana acum au fost cei de la Pussy Riot, care au venit cu revolutia direct in palat. Si orice e antitrump sau antiputin garanteaza val de aplauze.
Fara consumatori
Inca ceva: in nenumarate randuri, s-a facut foarte clar diferenta intre consumers si audience. Cumva au subliniat toti ca acest termen (consumers) n-ar mai trebui sa existe nici in ppt-uri, nici in modul nostru de gandire. Audience sa fie, caci suntem entertaineri.
Premii
Referitor la premii si jurizare, cazurile pe care le-am vazut anul asta chiar ne-au dat pe spate. Totul pare, cel putin, mai mare. Cred ca s-au prins si ei de niste retete si acum cauta altceva: rezultate. Craftul primeaza, apoi tehnologia si, desigur, toate sunt sub o cauza sociala super strong.
Suntem foarte multi romani pe Croisette. Ne-am asezat intr-o seara randomly la o masa si, surpriza, auzim “romani, nu?”.
Daca ai uitat de ce esti in publicitate, vino la festival! E cel mai bun mod sa-ti reamintesti cat de mult iti place ceea ce faci.