Continuam transmisiunea de la Cannes prin mailuri scrise pe fuga, printre yachturi, mitraliere si strigate de pescarusi mediteraneeni.
Adelei Dan (Head of Content, UM Romania) nu ii este clar inca daca este la un festival al facatorilor de bine si schimbatorilor de lume sau la unul al creatorilor de branduri care au forta sa se bata chiar si pe cele mai competitive piete. Toate campaniile au avut miros anul acesta de campanie sociala, lucru pe care il observa si Mihai Trandafir, cand ne scria de la Cannes. Un alt lucru care a surprins lumea la festival anul acesta au fost mitralierele si masurile de securitate.
Asta iti da un pic de neliniste si incepi sa intelegi ca lumea se schimba. Poate despre asta ar trebui sa vorbim, nu despre probleme false create de dragul unui case-study bun, spune Adela.
Dar sa vedem si ce altceva mai e nou.
[Galele de premiere se transmit live pe contul de Periscope al festivalului in fiecare seara, iar pe YouTube gasiti si inregistrari sau live-uri din cadrul conferintelor de la Cannes Lions.]
Singura limba pe care o aud in jur este engleza americana, iar festivalul pare asediat de americani blonzi si pufosi; si de americance pistruiate.
La fiecare colt ti se subliniaza fara succes importanta tehnologiei in advertising si ti se prezinta inventii care vor schimba lumea.
La un stand al unei mari companii, participantii sunt invitati sa traiasca experiente de neuitat cu o pereche de ochelari VR. In spatele lor, marea susura linistitor si soarele apune maiestuos, intrerupt pe alocuri de cate un yacht razlet.
Tehnologia inca nu a adus ceva care sa bata sentimentul dat de soarele care apune, strigatele pescarusilor si mirosul combinat de lotiune de plaja si parfumuri scumpe si sper din suflet sa esueze in toate incercarile de a recrea acest sentiment.
Campanii sociale peste tot
In alta ordine de idei, stiti vorba aia cu "orice i-ai da sa faca, tot mitraliera ii iese?". Well, anul acesta, orice campanie a avut de facut si orice brief a primit, creativul mondial a troznit o campanie sociala.
"Stiti, noi vrem doar sa vindem niste acadele".
"E perfect, sa facem acadele in forma de inimi abuzate si sa le distribuim gratis".
Daca e sa o bag pe aia cu "pe vremea mea"... Ei, pe vremea mea, orice astfel de campanie trasa inspre o sociala miroase de departe a ghost, dar nah, sunt un om batran si cu idei fixe.
Inca nu mi-e clar daca sunt la un festival al facatorilor de bine si schimbatorilor de lume sau la unul al creatorilor de branduri care au forta sa se bata chiar si pe cele mai competitive piete. Dar mai am cateva zile sa ma lamuresc.
Si apropo de mitraliere, masurile de securitate sunt extreme. Sunt filtre de securitate din doi in doi pasi, politia, jandarmeria si armata marsaluiesc pe strada cu mitralierele de gat.
Asta iti da un pic de neliniste si incepi sa intelegi ca lumea se schimba. Poate despre asta ar trebui sa vorbim, nu despre probleme false create de dragul unui case-study bun.