[La cald, de la Cannes] Mihai Fetcu (Geometry Global): Cannes este o combinatie de visuri mari si papuci Havaianas

[La cald, de la Cannes] Mihai Fetcu (Geometry Global): Cannes este o combinatie de visuri mari si papuci Havaianas

Totul pare usor cand esti la Cannes, spune Mihai Fetcu, Creative Director at Geometry Global Bucharest, jurat in 2016 in cadrul categoriei Promo & Activation. Esti toata ziua printre cei care te-au dat pe spate cu campanii celebre sau alte lucruri, iar cand auzi "the story behind" iti dai seama ca poti si tu. 

In ceea ce priveste controversele, Mihai crede ca cei care vaneaza campaniile bune cu argumente de tipul "am vazut ceva similar" nu sunt tocmai viitorul industriei. Dar sa vedem in continuare cum e atmosfera in papuci, ce e nou, ce l-a surprins anul acesta.

 

[Galele de premiere se transmit live pe contul de Periscope al festivalului in fiecare seara, iar pe YouTube gasiti si inregistrari sau live-uri din cadrul conferintelor de la Cannes Lions.]

 

Cannes este o combinatie de visuri mari si papuci Havaianas. Toata lumea pare relaxata si nimic nu tradeaza la prima vedere povestea fiecaruia. In niciun caz papucii. Pana si Halle Berry se plimba lejer, fara pretentii, iar Alexander Wang e mult mai timid in realitate decat in poze... Singurul care iese putin in evidenta e Stan Smith, incaltat bineinteles cu niste Adidas Stan Smith.

Cam asta e atmosfera. Esti toata ziua printre cei care te-au dat pe spate cu campanii celebre sau alte lucruri, iar cand auzi "the story behind" iti dai seama ca poti si tu. Totul pare mai usor cand esti aici. Pana si cele doua junioare cu badge "Classic" care ieri iti cereau o bricheta in curtea palatului, azi se urcau pe scena pentru “Fearless Girl”. WOW. Da, chiar ele, si a fost ideea lor.

Cannes te incarca cu multa energie pozitiva. Confirma teoria cum ca doar asta face diferenta intre Grand Prix si ideea aia a ta, pe care nu ai facut-o.

 

Nou in 2017

Ca in fiecare an, lucrurile se schimba, iar Cannes incearca sa se adapteze. Apar subcategorii noi, speakeri noi, sistem nou de jurizare. A, si expertii in "Big Data", noua "stea a nordului" din industrie. Din ce in ce mai multi.

Jurizarea. Noul sistem cu prima parte a jurizarii online de catre un juriu si apoi alti jurati aici care nu au vazut toate lucrarile. Personal, nu cred ca e o idee buna. O evaluare corecta a unei campanii presupune discutii si dezbateri intre toti juratii.

 

Surprize

Ma asteptam sa fie mai multe premii pentru Romania, dar inca nu s-a terminat. Mai sunt 3 zile, cine stie?

Hai Romania!

 

Controverse

Ceea ce unii numesc controverse sunt doar lucruri normale pentru un festival de calibrul Cannes Lions. Nu cred ca putem vorbi despre pierderea relevantei Cannes. Este imposibil sa verifici la sange fiecare campanie, sau sa ai habar de tot ce s-a facut pe pamantul asta de-a lungul timpului. Acum ramane sa stabilim ce inseamna "s-a facut", dar prefer sa ma opresc.

In opinia mea, cei care vaneaza campaniile bune cu argumente de tipul "am vazut ceva similar" nu sunt tocmai viitorul industriei - ca sa fiu elegant. Sigur, discutia e aprinsa aici, insa un juriu va tine cont de insight, idee, tehnica si context. Si nu cred ca sunt multe lucrari premiate unde toate cele patru coincid.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related