Oana Tache, in televiziune de la 5 ani: "Sunt copilul rebel care face asta de 25 de ani"

Oana Tache, in televiziune de la 5 ani: "Sunt copilul rebel care face asta de 25 de ani"

Oana Tache a inceput in televiziune la 5 ani si a ramas aici 25 de ani, schimband, bineinteles, platourile de filmare. De la Abracadabra, in 1992, la Scoala Vedetelor  in 2004, la roluri in productii precum Un Film Simplu, Doctori de Mame si Pariu cu Viata, VJ la MTV, reporter ProTV.

Un bilant matematic arata asa: 150 de interviuri cu artisti straini, peste 2.000 cu ai nostri, realizator de programe la peste 50 de emisiuni TV.

Omul potrivit care sa fie prezent la primele filmari ale unor tineri care vor sa inceapa in televiziune. Cei de la ProTV au lansat o campanie prin care cauta reporteri pentru festivalul Untold. Ei isi vor incepe ucenicia de reporteri in cadrul evenimentului, prin Live-uri pe Facebook, materiale video pentru site si impresii la cald de la Untold. Inainte, cei selectati vor trece printr-un bootcamp in Pro, iar la festival, cei doi castigatori vor fi indrumati de Oana Tache, care le va impartasi din experienta ei in televiziune.

Cateva ceva din aceasta experienta povesteste si in acest interviu: despre inceputuri, greseli (inevitabile), lucruri mai putin cunoscute din viata de reporter si cateva sfaturi pentru cei aflati la inceput in aceasta meserie.

 

Ideea campaniei

Stim cu totii cat accent se pune pe digital in prezent, ca generatiile Y si Z sunt mult mai motivate de experienta decat de orice altceva.

In cazul campaniei "Fii reporter PRO", ne dorim sa facem echipa cu tinerii, vrem sa vedem cum arata cel mai tare festival din Romania prin ochii lor – ei sunt VOCEA de la festival, ei spun povestea festivalului in digital si la TV.

 

Implementarea

Avem 3 etape frumoase de parcurs:

Prima este inscrierea pe fiireporter.protv.ro, unde tinerii trebuie sa uploadeze un filmulet in care sa ne spuna ce ii motiveaza sa fie reporteri PRO la festival, de ce isi doresc sa vada ce inseamna experienta de a lucra in televiziune la cel mai mare festival din Romania.

Apoi urmeaza o etapa de selectie, iar cei mai buni 10 finalisti ajung in Bootcamp-ul PRO, unde vor avea parte de o super experienta la Pro TV: vor vizita studioul Stirilor Pro TV, vor invata sa citeasca de pe prompter, vor intalni o parte dintre vedetele PRO, vor invata sa faca o stire de la 0 si multe, multe altele!

La festival o sa fie o nebunie, o sa cautam subiecte pentru a livra video content relevant in real time, o sa vorbim cu oameni interesanti, o sa transmitem live pe online-ul Pro TV, o sa aducem experienta Untold tuturor celor care nu pot ajunge acolo. Daca vorbim despre aceste etape, parca nu e asa usor din punct de vedere logistic. :)

 

Criteriile de selectie 

Cautam tineri cu care sa facem gasca la festival inainte de toate. Oamenii lui 2017, aia frumosi, open minded, curiosi, care isi doresc sa inteleaga si sa faca parte din procesul de productie al unei campanii axate pe user generated content, care stapanesc digitalul, nu se sperie de munca, au vorbele la ei, sunt creativi si nu se tem de provocari!

Cautam tineri plini de energie, care stiu ca momentele in viata nu se repeta, care stiu ca parerea lor conteaza si care profita la maximum de fiecare oportunitate intalnita, pentru a face mediul in care traiesc un loc mai bun. Cei care au ce trebuie!

 

Riscuri

Riscul e sa dam peste o gramada de oameni foarte talentati, care sa ne demonstreze ca sunt pregatiti deja pentru astfel de experiente, iar noua o sa ne faca misiunea de a-i alege foarte – foarte grea.

Vom fi atenti la procesul de selectie, ii vom observa pe finalisti in bootcamp, vom cauta potentialul si mai ales dorinta de a se implica in tot ceea ce inseamna o campanie PRO.

 

Inceputurile de reporter

Sunt copilul rebel care face asta de 25 de ani, asa ca oricat as vrea sa imi reamintesc ce am simtit atunci, la inceput, la 5 ani - imi e imposibil. Dar pot spune ca am invatat multe inca de-atunci despre ce inseamna improvizatia, creativitatea, spontaneitatea si cat de important e sa te adaptezi indiferent de situatie atunci cand esti filmat sau LIVE.

Chiar si dupa atatia ani, imi place la nebunie ceea ce fac! Poate suna a cliseu, dar sunt la fel de pasionata ca in prima zi. Altfel, probabil ca as fi schimbat de mult “macazul”. Mie mi-a placut si imi place emotia! Daca la LIVE, interviu, filmare nu exista un pic de adrenalina si emotii constructive, nu ai ce cauta in industria asta. Cum sa-l faci pe cel din fata ta sa se deschida daca tu nu esti sincer si nu iti face cu adevarat placere sa fii acolo?

 

Greseli

Stii, e o vorba in TV cum ca daca nu ai primit niciodata o sesizare CNA pe numele tau, inseamna ca nu existi. Am facut-o si pe asta... Ma pregateam pentru un LIVE MTV si producatorului i s-a parut funny sa imi spuna ca suntem in direct, desi noi nu eram inca. S-a panicat si sunetistul si-a ridicat calea microfonului meu fix cand eu mai in gluma, mai in serios, il apostrofam [ cu niste cuvinte pe care nu le pot reproduce acum :) ] pe producator pentru gluma deloc inspirata pe care o facuse. Am primit sesizarea CNA si am fost chemati la directorul de canal sa dam explicatii. Radem si-acum de treaba asta.

E inevitabil sa nu faci si greseli, ideea e sa nu fie flagrante, sa iti pastrezi integritatea ca jurnalist, dar totodata sa fii si satisfacut ca faci materialele asa cum le vezi tu.

 

Ce nu stiu oamenii despre munca ta

Pffff... Daca din afara pare simplu, inseamna ca ti-ai facut treaba cum trebuie. Ca iti iese totul  atat de natural, incat ii faci pe ceilalti sa creada ca e simplu si firesc. Dar da, sunt multe in ecuatia asta.

Trebuie sa ai cunostinte tehnice, sa-ti dezvolti capacitatea de a vedea si de a livra “content” atat pentru programele pe care le dezvolti, cat si pentru colegii de la alte departamente daca e nevoie de cross promotion, sa stai la montaj, sa scrii stirea, sa-ti pregatesti singur PPT-ul in care prezinti un concept nou, sa sincronizezi poate 6 divizii doar pentru ca in 2017 se cere pre-show-ul LIVE pe Facebook, sa te informezi constant despre noile trend-uri din piata si…viata! Oamenii trebuie sa inteleaga ca pentru a face media trebuie sa respire media.  

 

Noua generatie

Acum 2 ani, in vara, m-a chemat Moga in tabara lui muzicala. Mi-a spus clar ca eu le voi povesti copiilor cum sta treaba cu social media. De atunci s-a dezvoltat MediaLike, un proiect dedicat tinerilor care vor sa invete cum sa se transforme din consumatori in producatori de continut in social media si pe net.

Am fost invitati cu MediaLike si la Kinodiseea si am tinut de-a lungul timpului o serie de workshop-uri. Imi place sa impartasesc cunostintele mele. Imi place sa ii vad zambind cand li se aprinde o idee in cap si se simt motivati sa faca si ei. Imi place bucuria pe care o traiesc atunci cand ceea ce au gandit initial se transforma in fapte si are si rezultate.

Am invatat si eu o gramada de chestii de la membrii MediaLike si ma pun pe ganduri ori de cate ori ne vedem... De exemplu, unii dintre ei mi-au marturisit ca ar inlocui vedete TV cu staruri online, unii m-au invatat care-i treaba cu Snapchat-ul, altii mi-au explicat ca pentru vlogging nu trebuie sa mai fiu Oana Tache „de la televizor” – ci Oana Tache care „bea cafeaua nemachiata...si ea si cafeaua”... :)

In general, se formeaza un flux de schimb de informatie din care, daca stii sa il exploatezi constructiv – toata lumea are de castigat.

 

Bilant

Am realizat peste 150 de interviuri cu artisti straini si peste 2.000 cu ai nostri. Am fost realizator de programe pentru peste 50 de emisiuni TV si de vreo 2 ani incoace sunt digital content developer. M-am bucurat de fiecare proiect si moment si m-a motivat foarte mult setea de cunoastere.

Acum sunt mai putin interesata de cum arat eu in peisajul media si mult mai axata pe ceea ce genereaza si poate schimba munca mea la nivel de perceptie, calitate, mentalitate. Ce nu s-a schimbat inca (si zic eu ca e bine) e ca imi doresc in continuare sa „prind subiectul” prima. 

 

Sfaturi pentru cei care vor sa fie reporteri

Niciun prezentator nu poate fi bun daca nu e intai de toate un reporter curios. Eu am fost mereu interesata de viata artistilor dincolo de scena, de dinamica trupelor atunci cand reflectoarele nu erau aprinse, de cum arata workflow-ul unei zile de studio, de ceea ce se intampla cu vedetele cand nu pozeaza in imaginea pe care incearca sa o vanda.

Pentru ca stiu ce inseamna sa lasi tot, sa te focusezi 100% pe subiect si sa te transformi in cea mai buna varianta a ta pentru public. Si mi s-a parut mereu ca publicul merita sa isi cunoasca preferatii si altfel, asa cum sunt ei de fapt. Oameni. :)

Deci sa fie curiosi, sa indrazneasca sa fie ei insisi, sa fie deschisi si sa fie convinsi ca aventura asta le va schimba viata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related