Daniel Secareanu, Chief Digital Officer la Burda Romania si Vicepresedinte al IAB Romania, face parte, incepand cu luna mai, din Comitetul Director al IAB Europe 2017-2019. Noul Comitet a fost ales de catre membrii IAB Europe cu ocazia celei de-a 11-a editii Interact, congresul paneuropean anual organizata de IAB Europe, desfasurat anul acesta pe 23 si 24 mai in Amsterdam.
IAB Europe este ramura europeana fondata in 2008 a organizatiei Interactive Advertising Bureau (IAB) ce exista din anul 1996 si are sediul central la New York. In Europa, IAB are headquarterul la Bruxelles si cuprinde filiale in 27 de tari europene, intre care si Romania. Organizatia isi propune sa participe la dezvoltarea industriei de marketing si advertising digital printr-o serie de actiuni ce includ research, educatie si focus pe stabilirea unor standarde la nivel de formate si masuratori folosite in planul advertisingului online.
Despre corelarea proiectelor IAB Europe cu cele ale IAB Romania, aflam de la Daniel in continuare:
Raporturile dintre IAB Romania si IAB Europe
IAB Romania este membru cotizant al IAB Europe & IAB US.
De principiu toate IAB-urile au aceeasi viziune si aceleasi obiective. Diferentele vin din prioritizarea proiectelor in fiecare tara in parte. Ideal, proiectele europene ar trebui sa fie transpuse si la nivel national, dar de obicei asta se intampla dupa ce proiectul se cristalizeaza la nivel european, asta daca IAB-ul local nu este implicat activ in proiectul european.
Asta este exact ce incercam acum cu candidatura mea la IAB Europe. Incercam sa ne implicam mai mult in proiectele europene si sa le aducem cat mai repede in Romania, dar in acelasi timp vrem sa punem si CEE pe harta proiectelor europene, astfel incat sa avem o voce la nivel european unde, ca in politica sau business, tarile si corporatiile mari au voci mai puternice.
Sunt proiecte mari, paneuropene, care pot fi implementate la nivel local, dar si proiecte nationale ce pot deveni paneuropene.
De exemplu, coalitia pentru viewability este un proiect paneuropean ce doreste sa stabileasca niste standarde de masurare si raportare a viewability-ului la nivel european, pentru a creste transparenta acestora fata de clienti. IAB-urile locale sunt implicate in acest proiect si il vor implementa si la nivel national.
Al doilea exemplu este DIMAQ (Digital Marketing Qualification), un proiect national ce origineaza in Polonia in contextul educational al IAB si care acum se raspandeste la nivel european. Urmeaza sa il lansam si noi, in Romania, luna aceasta.
Focusul IAB Europe in perioada urmatoare
Proiectele la care IAB Europe lucreaza in momentul de fata sunt, in mare, topicurile ce sunt fierbinti in piata de publicitate online: viewability, protectia datelor personale(datoria regulamentului european ce va intra in vigoare in mai 2018), coalitia pentru ad-uri mai curate (proiect IAB US impreuna cu agentii si clienti mari), brand safety, programmatic, etc.
Prioritatile IAB Romania
Avem mai multe proiecte in IAB Romania, prioritatile noastre fiind in perioada urmatoare:
- Cresterea prezentei IAB pe piata locala (ca numar de membri, vizibilitate proiecte, impact pozitiv asupra pietei);
- Lansarea programului IAB DIMAQ - parte din IAB Academy;
- Publicarea ROADS - studiul legat de piata de publicitate online din Romania, vom anunta in zilele urmatoare rezultatele acestuia pentru 2016;
- Organizarea evenimentului IAB MIXX AWARDS - vom prezenta castigatorii saptamana viitoare in cadrul ICEEFest, selectia acestora fiind facuta de catre un juriu international. Anul trecut, doi castigatori IAB MIXX Awards au castigat premii si la nivel european, generand o expunere foarte buna a campaniilor digitale din Romania la nivel european;
- Aducerea la zi a standardele formatelor de publicitate online in baza proiectelor la nivel global/european (recomandari de formate intruzive ce nu ar trebui folosite, se propun noi formate digitale, exemple aici si aici);
- Crearea unui sistem de certificare in ce priveste calitatea site-urilor locale (probabil in parteneriat cu BRAT) in functie de cum se prezinta la nivel de recomandari standarde IAB, formate bannere, etc.
- Implicarea continua in proiecte de lobby local pe teme ce tin de publicitatea online.