Suedezii au un farmec aparte de care toată planeta este conștientă. Până și unii norvegieni șușotesc pe la colțuri că ”da, domle, ce-i al lor e al lor”. Cam cum facem noi când dăm în autostradă, la unguri. Nu ne prea convine, dar asta e.
Recent, creativii de la Forsman & Bodenfors au pus sinapsă peste sinapsă și le-a venit ideea următoare: punem toată țara pe Airbnb și așteptăm ca lumea să se minuneze de cât de geniali suntem. Și cam așa a fost. Nu știm cum merg la ei licitațiile printre agenții, că la noi mai apar discuții, dar na, ideea a prins. Și nu s-a găsit niciun deștept care să spună că ”s-a mai făcut, Günthere, las-o moartă”. Așa că iat-o:
”The right to roam”, care sunt 4 cuvințele traduse din originalul ”Allemansrätt”, nu e doar un punchline sau mostră de copy. Sintagma (cuvântul, adică) se regăsește în Constituția Suediei, și precizează că ”orice om, de-al casei sau turist, are dreptul de a se plimba liber pe pământurile suedeze”. Am parfrazat, dar ideea asta este. Și dacă tot ai dreptul, de ce să nu o faci?
Airbnb-ul s-a pliat perfect pe cerințele briefului, însă are și noroc. Are norocul că hotelierii nu sunt ca taximetriștii, gata să sară la jugulară atunci când statul nu ține cu ei, ci cu imundul concept de piață liberă.
Brandul de țară suedez e clar că știe cum să-și apere interesul. Amintiți-vă numai când a apărut numărul de telefon al țării. La care puteai suna și-ți răspundea un suedez sau o suedeză random, cu care puteai discuta despre viață, caniși și vreme.