[Cu marcom-ul in bucate] Drumul culinar al Ilenei Sebe: Eram satula de publicitate, de prezentari, de coordonare de proiecte, de lipsa de materialitate a lucrului pe care il faceam

[Cu marcom-ul in bucate] Drumul culinar al Ilenei Sebe: Eram satula de publicitate, de prezentari, de coordonare de proiecte, de lipsa de materialitate a lucrului pe care il faceam

In 2010, dupa vreo 12 ani de comunicare și branding, Ileana Sebe a facut o pauza de publicitate. Lucrul acela concret pe care il cauta l-a gasit in farfurie. Asa a inceput Zwei. Gatind si fotografiind rezultatul, facand uneori catering la petreceri (parte la care a renuntat intre timp). In prezent, Zwei e mai mult despre food, product styling si mai nou despre blogging decat despre evenimente culinare/catering.

Dupa 3 ani de pauza, in 2012, Ileana s-a intors in publicitate si e New Business & Strategy Director la NEXT Advertising. Cum se intersecteaza cele doua domenii? Jobul din publicitate ii da siguranta financiara si, deci, libertatea de a face doar ce ii place, fara alte presiuni. A scapat chiar si de bariera lui "s-a facut deja".

Cum se intersecteaza marketingul cu gatitul si in ce masura "s-a mai facut" inspira sau inhiba oamenii din marcom cu aptitudini culinare vedem si intre 9 si 11 mai, la Gradina Eden, unde are loc Cupa Marketerilor la Gatit.

Pana atunci, Ileana Sebe povesteste despre propria ei experienta:

Intr-un fel, in esenta, totul a mai fost facut, dar in forma nu si felul fiecaruia de a face ceva e unic si nu-l poate egala nimeni. Important e sa faci, pentru ca idei are toata lumea, la implementarea lor intervine greul.

 

Drumul spre bucate

Eram prin 2010, satula de publicitate, de scris prezentari, de coordonare de proiecte, de lipsa de materialitate a lucrului pe care il faceam. Imi doream sa am si eu un talent si sa fac ceva concret, care sa nu depinda atat de mult de alti oameni.

 

Declicul

Nu era o pasiune, eu am invatat sa gatesc destul de clasic, dupa ce am nascut, de nevoie, nu din placere.

Cativa ani mai tarziu am luat o pauza de la publicitate si au inceput cautarile. Mi se parea ca totul e deja facut, cautam sa fac ceva mai special si nu am gasit. 

Dintr-una in alta, gatind destul de des, am inceput sa fotografiez ce pregateam si asa a inceput totul.

Astazi ZWEI e mai mult despre food, product styling si mai nou despre blogging decat despre evenimente culinare/catering.

Dar la inceput asta am facut catering pentru petreceri si mici evenimente ale unor prieteni sau cunoscuti.

 

Temerile de inceput

Dintotdeauna temerile au fost legate de faptul ca nu fac ceva unic si special.

In rest nu am pus nici o presiune financiara pe ZWEI, ceea ce a facut totul mult mai frumos.

Proiectele, dezvoltarea s-a produs firesc si fara un plan determinat. Am facut ce imi placea si asa s-au inlantuit lucrurile.

M-am reintors dupa 3 ani in publicitate si pentru moment reusesc sa echilibrez aceste doua aspecte ale vietii mele.

 

Cat a ajutat experienta in publicitate

Poate parea ca experienta in comunicare m-a ajutat, dar eu cred ca nu asta a facut din ZWEI un brand de lifestyle cu o comunicare coerenta.

Cred ca mai degraba faptul ca a am fost relaxata sa fac ce vreau si cand vreau si cu cine vreau a impregnat un anumit stil acestui brand. Nu am facut compromisuri si asta s-a vazut in timp.

A mai ajutat si faptul ca sunt un om sociabil caruia ii e usor sa colaboreze si da, sunt priceputa la networking :)

 

Cum si de unde ai invatat

Am invatat experimentand si lasandu-ma libera sa fac doar ce imi place.

In continuare invat cel mai mult din greseli si din tot felul de mici ‘accidente’.

 

Bilant

Uitandu-ma in urma par mai confuze perioadele in care nu stiam incotro, in care imi dadeam seama ca nu mai vreau sa fac ce faceam si nu stiam ce urmeaza.

Cum ar fi cand mi-am dat seama ca nu vreau sa cresc, sa angajez oameni, sa mai fac catering. Dar lucrurile s-au inlantuit de fiecare data in mod firesc si acum stiu sa nu mai imi fac griji cand apar perioade din acestea, pentru ca trec si vine ce trebuie sa vina.

 

Planuri

Nu am planuri, iar provocarea, desi nu-mi place deloc cuvantul acesta, este sa nu mai imi pun bariera asta ca ‘s-a facut deja’.

Intr-un fel, in esenta, totul a mai fost facut, dar in forma nu si felul fiecaruia de a face ceva e unic si nu-l poate egala nimeni. Important e sa faci, pentru ca idei are toata lumea, la implementarea lor intervine greul.

 

Targetul

Ma adresez celor cu care rezonez ca lifestyle si la nivel estetic. De aici in colo oamenii cu care voi interactiona, produsele cu care voi lucra si proiectele vin de la sine.

 

Obiceiuri

Cand am inceput eu acum vreo 7 ani era mai greu sa ma intalnesc si sa ma conectez cu oameni cu care rezonez, dar intre timp, si datorita instagram-ului e mult mai usor si ne gasim unii pe altii.

In plus ma bucur sa vad ca ne indreptam cu totii spre o mai mare atentie la partea estetica a vietii in general si a mancarii in special.

 

Schimbari in domeniu

Putem observa cum unii si-au dus pasiunea pentru gatit mai departe de bucataria proprie si si-au deschis localuri, unde pe langa mancare gustoasa vedem si locuri cu design foarte frumos. Eu le admir curajul de a infrunta atata birocratie.

 

Trenduri

Nu prea stiu care sunt trendurile. Mi se pare prea multa informatie deja si nu gasesc timpul sa o urmaresc.

Si asa mi se pare ca stau prea mult online (periodic fac un detox online si dupa 2-3 zile de offline se mai schimba perspectiva). Poate asta e unul din trenduri sa mai inchidem periodic internetul si sa ne conectam mai mult offline.

 

Promovarea

Eu am fost reactiva mai mult decat proactiva in ceea ce priveste proiectele si promovarea. Avand si job-ul de zi cu zi am fost mai relaxata financiar si nu a trebuit sa alerg dupa proiecte.

Dar da, fara facebook si instagram nu ar fi stiut nimeni astazi ce face ZWEI. M-au ajutat sa ma gasesc cu oameni carora le plac aceleasi lucruri ca si mie, iar astazi instagram e locul online unde imi place sa fiu cel mai mult.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related