Fabrica de imagine pentru proiecte educationale si sociale

Fabrica de imagine pentru proiecte educationale si sociale

Vine 1 mai si multi oameni vor da o fuga la iarba verde, pentru a sarbatori cu un mic asezat ca piscotul pe paharul de bere. Niste muzicuta, putina barfa si plecat inapoi acasa in regim de musafiri in vizita la rude. Unde nu trebuie sa strangi dupa tine.

Impotriva tuturor obiceiurilor nesanatoase mediului este Image Factory, o agentie nisata pe promovarea proiectelor culturale, educationale si sociale, care, din proprie initiativa, a inceput din 2009 organizarea caravanei educationale Guerilla Verde. Ce se-ntampla acolo: este folosit "filmul documentar cu mesaj ecologic ca mijloc de dialog si ca punte de legatura cu tanara generatie". In prezenta unor invitati specializati, sunt discutate bunele practici in protejarea mediului, ce pot fi la indemana oricui in viata de zi cu zi.

Din 2014, Guerilla Verde este o componenta a evenimentului Green Week (organizat de Comisia Europeana), care are ca tema stabilirea unor standarde eco-friendly in domeniile de activitate profesionala care pot dauna mediului. 

Tot sub umbrela Guerilla Verde, agentia organizeaza Festivalul GreenTech Movie, unde va fi lansat primul documentar cu exemple de obiceiuri sanatoase pentru mediu si de tehnologie verde din Romania. Toate astea au luat nastere din experienta Nicoletei Talpes (fondator, Image Factory) acumulata in anii in care a lucrat la UPS (companie de curierat), unde componenta de charity era puternic promovata. 

 

Nicoleta, fondator Image Factory

Am studiat psihologia si asistenta sociala si am un master in politici sociale europene. Inainte de a deveni antreprenor, mi-am inceput viata de angajat la UPS, unde timp de 4 ani am lucrat in business development. Am luat contact cu ce inseamna cultura unei companii americane, in care componenta de charity si voluntariatul sunt puternic promovate. Trecerea la antreprenoriat a fost fireasca - aveam multe vise, idei, planuri si increderea ca fac ceea ce trebuie.   

 

Businessul orientat catre proiecte culturale: ideea

Pana sa ajung aici, am trecut de la un magazin online de cadouri corporate, la organizarea de evenimente si comunicare corporate. M-am concentrat in final pe ceea ce ma reprezinta: dezvoltarea si comunicarea oricarui tip de proiect cu o componenta sociala.

Acum se vorbeste din ce in ce mai mult despre antreprenoriatul social sau responsabilitatea sociala individuala - concepte relativ noi pentru perioada in care am inceput, desi la asta ma raportam. Cred ca ideea ”less is more” functioneaza si in afaceri. Suntem o agentie de nisa si imi doresc sa fim cei mai buni in acest domeniu.

 

Din 2007: portofoliul de servicii

Vorbim despre serviciile unei agentii de comunicare tipice: media relation, comunicare corporate, branding, managementul evenimentelor etc. Totodata, incepeam deja sa gandim proiectele noastre, axate pe educatie.

 

Cel mai important proiect din primul an

A fost Mobra Films cu lansarea filmului 4 luni, 3 saptamani si 2 zile, a lui Cristian Mungiu, premiat cu Palme D’Or la Cannes, in 2007. Am continuat impreuna si in anii urmatori, cu lansarea altor filme si evenimente nationale. Ramane si astazi cel mai important proiect, nu doar prin prisma succesului pe care l-a inregistrat filmul sau a complexitatii lui, dar mai ales pentru ca a contribuit la formarea noastra.

 

Echipa

Am fost si ramanem o echipa destul de restransa, de 4-5 oameni, insa atunci cand avem proiecte mari, evenimente de amploare, avem colaboratori cu care lucram de foarte mult timp, in toata tara. 

 

Proiecte proprii si cele pentru client

In prezent, 50%  din timpul si energia noastra se duce catre proiectele proprii, asta si pentru ca sunt din ce in ce mai complexe. Restul de 50% il dedicam clientilor nostri. Desi ar putea sa para ca nu le acordam suficient timp, acesta este, de fapt, un avantaj. Avand clienti din zona socio-culturala, de multe ori, ii integram in proiectele noastre, astfel incat ajungem la o situatie win-win!

                                                                   

Caravana si documentarul despre bunele practici in mediul inconjurator

In 2009 am lansat conceptul Guerilla Verde: caravana educationala care foloseste filmul documentar cu mesaj ecologic ca mijloc de dialog, o punte de legatura cu tanara generatie. Filmul e folosit ca o introducere pentru dezbatere, in prezenta unor invitati speciali, reprezentanti ai ONG-urilor, angajati din companii, experti in domeniu – oameni de la care tinerii afla informatii pe care le pot folosi in viata de zi cu zi, fie pentru a deveni mai responsabili fata de mediu, fie pentru a-si proiecta o cariera in acest domeniu, prin programul nostru de Eco-mentorat.

Din 2014, Guerilla Verde este eveniment satelit al Green Week eveniment organizat de Comisia Europeana, care aduce intr-un calendar comun actiuni de mediu desfasurate la nivelul Uniunii Europene. Tema este „Green Jobs for a greener future”, conceptul pornind de la ideea ca unele meserii sunt inlocuite, iar altele redefinite, de unde si necesitatea de a ne adapta pietei muncii si de a ne dezvolta abilitati conforme cu cerintele – cunostinte in eco-design pentru arhitecti, tehnologii care sa nu dauneze mediului.

Ideea unui festival cu filme eco nu este noua. Ce aducem nou, insa, cu GreenTech Movie Festival este includerea tehnologiei pe lista noastra de discutii si impactul pozitiv pe care il poate avea in combaterea incalzirii globare. Tehnologia ocupa deja un loc important in discutiile liderilor mondiali, nu doar in ceea ce tine de economie dar si in termenii gasirii unor solutii pentru salvarea planetei.

O alta noutate ar fi ca dorim sa lansam primul documentar cu exemple de bune practici pe mediu si de tehnologie verde din Romania. Documentarul se va concentra pe initiativele civice, pe ceea ce fac oamenii deja.

Finantarea acestor proiecte provine in totalitate din mediul privat, de la companii care au in politica lor de CSR componenta de mediu, educatie sau care pur si simplu vor sa se asocieze cu un cadru care promoveaza aceste idei in societatea romaneasca.

Publicul caruia ne adresam este foarte eterogen: copii din clasele primare, adolescenti, tineri, studenti pana la angajatii din companii. Cu totii sunt direct implicati si raspunzatori, intr-o masura mai mare sau mai mica, de toate schimbarile climaterice pe care le traim astazi.

 

Promovarea festivalului

Si de aceasta data, ca de altfel in toate proiectele noastre, vom lucra cu parteneri, fie ca vorbim de promovare sau de organizare. Dorim sa implicam multe entitati: autoritati locale, primarii, Ministerul Mediului, institutii de invatamant, media locala si nationala.   

 

Alte proiecte

GeneratiaS – caravana educationala pe teme legate de sanatate pentru tanara generatie, unde abordam diverse teme de interes pentru tineri, de la sexualitate, pana la nutritie si sport.

CharityGift.ro – in 2008 lansam primul magazin online caritabil, realizat in totalitate in regim de voluntariat si in care am reusit sa implicam peste 100 de voluntari. Acestea sunt proiecte pe care, de altfel, le vom relua in anii urmatori.

Cel mai recent insa este proiectul Ajutam ONG-urile mici cu idei mari! un concurs in urma caruia am selectat doua organizatii, Asociatia Somaro – magazin social si Casa Experimentelor, pentru care vom oferi servicii de comunicare si consultanta pro-bono pana la sfarsitul acestui an.

 

Cele mai mari dificultati

Cu siguranta organizarea evenimentelor de amploare, ramane cea mai mare provocare. Oricat de mult ne-am pregati, lucru pe care de altfel il facem temeinic, trebuie sa luam in calcul imprevizibilul, care apare de fiecare data.

 

Directii de dezvoltare

Vom continua proiectele noastre in care dorim sa implicam cat mai multi parteneri pentru a le dezolta si vom oferi sprijin companiilor si organizatiilor non-profit care ar putea avea nevoie de expertiza noastra.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related