Un festival care scoate creativitatea din turnul de fildes

Un festival care scoate creativitatea din turnul de fildes

Un astfel de festival nu poate fi decat unul ”neterminat”. Pentru ca aceasta stare de “unfinished” este esentiala evolutiei umane, explica Cristian Movila, fotograf si fondatorul festivalului. Unfinished este o intersectie. Se intalnesc, aici, arta cu tehnologia si antreprenoriatul. Dar, mai ales, se intalnesc aici oamenii care cred ca creativitatea poate fi invatata si poate fi folosita cu generozitate, pentru a face lumea mai buna. 

Poate fi invatata de la artisti, designeri, arhitecti, entreprenori sau oameni din zona de business, spune Beatrice Cord, Festival Director & Partner. 

"Ne dorim sa incepem un dialog in cadrul festivalului si pentru asta speram sa atragem un public care sa imbratiseze conceptul UNFINISHED si nu doar sa asculte ci sa si provoace oamenii de pe scena, sa ii cunoasca, sa invete de la ei dar mai ales impreuna cu ei", adauga Ramona Todoca, Creative Director & Partner.

Prima editie a festivalului, care a avut loc in 2016, a fost un test drive, spune Cristian, pentru a sonda deschiderea oamenilor fata de o astfel de initiativa. Anul acesta, festivalul are ca tema Creativity meets Humanity si va avea loc intre 25 si 28 mai. 

Cristian, Beatrice si Ramona povestesc mai jos despre cum a pornit acest festival, care au fost hopurile si despre diferitele prelungiri ale creativitatii.

 

Ideea

Cristian: Ideea unui festival s-a conturat de-a lungul anilor, din experienta pe care am acumulat-o organizand World Press Photo la Bucuresti din 2012.

An dupa an, am observat nevoia si dorinta publicului de a consuma din ce in ce mai multa arta si cultura de calitate si mai ales de a descoperi noi trenduri la intersectia dintre arta si tehnologie.

Acest lucru m-a determinat anul trecut sa testez ideea unui astfel de Festival care realizeaza viziunea pe baza careia am fondat Fundatia EIDOS in 2009.

 

De ce Unfinished

Cristian: In 2005 - 2008, am lucrat la un proiect fotografic numit Unfinished Dreams, prin care am dorit sa atrag atentia asupra copiilor care sufera de cancer in Romania.

De la aceasta idee de “unfinished dreams”, prin cateva discutii cu prieteni din zona creativa si de arta am realizat ca munca noastra si setea de creatie nu se termina niciodata; ca aceasta stare de “unfinished” este esentiala evolutiei umane.

De aici a venit numele de UNFINISHED Festival - si ideea de a reuni oameni care cred in starea asta si vor sa exploreze idei si concepte noi pentru patru zile la Bucuresti.

Cu toate ca am avut aspiratiile acestea de la inceput, simt ca abia anul acesta incep sa se realizeze cu adevarat prin Festival.

Un mare aport il au Beatrice si Ramona la definerea si intarirea conceptului, mai ales datorita background-urilor din care venim toti trei: foarte diferite dar total complementare care imbina arta vizuala, design-ul si publicitatea cu relatiile internationale si activitatile umanitare.

 

Cea mai grea parte

Cristian: Cea mai grea parte a fost lipsa unei echipe consolidate (Beatrice si Ramona s-au alaturat abia la inceputul acestui an pentru Editia care va avea loc in Mai), lipsa timpului si a fondurilor.

Am invatat ce fel de elemente sunt esentiale pentru a construi ceva cu adevarat solid, atat ca si concept dar mai ales ca organizare.

De aceea, primul pas anul asta a fost sa construiesc o echipa puternica si impreuna sa definim o strategie consolidata bazata pe contextul socio-politic actual, cu un continut bine rafinat atat pe obiectivele de comunicare cat mai ales pe genul de experienta pe care ne dorim sa o oferim.

Al doilea pas a fost sa incepem sa construim un brand puternic UNFINISHED pe partea vizuala, care a fost in totalitate conceputa si realizata de catre Ramona.

 

Bilantul primei editii

Cristian: Prima editie a fost conceputa ca un test drive. Am vrut in special sa vad cum ar fi primit un astfel de concept si care este deschiderea publicului, a partenerilor si a artistilor internationali pentru un festival interdisciplinar.

Desi nu am avut nivelul de participare mai ales din mediul international pe care l-am imaginat in special din cauza timpului scurt, supriza a fost ca oamenii au venit in numar mare dornici sa descopere proiectiile si expozitiile interactive. Asta m-a facut sa vreau sa fac si mai mult in cea de-a doua editie.

 

Invitatii

Beatrice: Speakerii sunt practic ingredientul esential al oricarui festival, iar in cazul nostru ei au fost punctul de la care am pornit in crearea strategiei pentru UNFINISHED2017.

Venind din domenii de activitate diverse, fiecare dintre noi ne-am dat seama ca sunt anumiti lideri care ne inspira in egala masura si pe care ii urmarim indiferent de domeniu.

Apoi, schimband idei am observat ca indiferent de profesie poti invata ceva nou de la artisti, designeri, arhitecti, entreprenori sau oameni din zona de business.

Criteriul principal in selectia fiecarui om pe care l-am invitat a devenit astfel nivelul de creativitate si inovatie pe care le aduce in munca sa, si mai ales cum isi foloseste creativitate in beneficiul umanitatii.

Asa am ajuns la un grup extraordinar de speakeri care vin din domenii conexe, de la business si entreprenoriat, la design si arhitectura cu ajutorul carora suntem convinsi ca vom crea o experienta care sa inspire, sa incante si sa motiveze publicul, oferindu-i astfel oportunitati de dezvoltare si colaborare.

(Daca vreti sa aflati mai multe despre cine sunt speakerii UNFINISHED, si ce lucruri minunate au facut, va invitam pe site si pe pagina de FB).

 

Noutati

Beatrice: Tema Festivalului din acest an este Creativity meets Humanity si propune  o explorare a modurilor diverse in care creativitatea poate contribui la dezvoltarea pozitiva a comunitatilor si societatii in care traim.

Am gandit Festivalul precum o calatorie care are ca piloni principali Inspire, Connect, Empower & Change, prin care participantii vor putea sa descopere noi metodologii de lucru, sa se conecteze cu profesionisti din domenii si tari diverse, sa invete din povestile de succes ale invitatilor prezenti si la sfarsit sa propuna prin sesiuni de brainstorming inovativ noi initiative cu impact social pentru Bucuresti.

Fata de prima editie, Festivalul are o parte mult mai solida de content structurata in masterclasses, insipirational talks, crossfire plenaries, workshopuri, sesiuni de brainstorming si mese rotunde, pe langa partea de expozitie de arta si instalatii de VR, concerte si petreceri.

 

Organizare

Beatrice: Ne aflam la o luna distanta de Festival, deci putem spune ca suntem pe ultima suta de metri. Cu toate ca pe partea de continut, program si speakers, lucrurile au prins deja forma, acum lucram intensiv la coordonarea partii de productie si logistica.

Vrem sa oferim o experienta inedita atat participantilor, cat si invitatiilor internationali si de aceea ne concentram spre crearea unui spatiu care sa corespunda conceptului si strategiei pentru fiecare eveniment, de la sesiunile de pe scena principala, pana la workshopuri, expozitii, petreceri si concerte.

Raspunsul foarte pozitiv si sustinerea pe care le-am primit din partea invitatilor internationali ne-a depasit orice asteptare, dar acest lucru adauga si la presiunea de a organiza totul cat mai bine si la standarde comparabile cu cele internationale.

Din fericire, am reusit sa formam intr-un timp scurt un nucleu de profesionisti, majoritatea romani, cu expertize relevante atat pe plan local cat si international lucrand impreuna de pe 2 continente, 24/24.

UNFINISHED nu ar fi fi la fel fara ei: Serban Porupca face minuni in spatiul de la Dalles impreuna cu Aniela Ban, Silvia Floares dezvolta parteneriate si aduce Festivalul in atentia sponsorilor locali, Uyen Huyn coordoneaza elementele de logistica a programului si invitatilor, iar Ana Ciobanu ne organizeaza pe toti. Ne-au mai ajutat, in ultimele luni, Aurel Manea pe animatie si teaser site, iar Joseph Calvo ne-a construit site-ul actual.

 

Publicul

Ramona: De la inceput am plecat cu dorinta de a plasa UNFINISHED la intersectia dintre tehnologie, arta si entreprenoriat.

Ne dorim sa incepem un dialog in cadrul festivalului si pentru asta speram sa atragem un public care sa imbratiseze conceptul UNFINISHED si nu doar sa asculte ci sa si provoace oamenii de pe scena, sa ii cunoasca, sa invete de la ei dar mai ales impreuna cu ei.

Altfel spus, vrem sa avem in sala oameni din industriile creative, entreprenori si oameni de afaceri, tineri profesionisti, artisti si studenti, designeri si arhitecti, din toate domeniile in care creativitatea joaca un rol important. Credem ca formatele interactive pe care le-am ales pentru fiecare zi vor realiza o experienta imersiva atat pentru speakerii cat si pentru participanti.

 

Strategia de promovare

Ramona: Strategia de promovare s-a axat pe construirea unei imagini de brand bazate pe calitate inainte de toate.

In fiecare declinare a brand-ului UNFINISHED, ne-am propus sa oferim un motiv clar pentru care meritam atentia publicului, de la identitatea vizuala si verbala a festivalului pana la exercitiul curatorial al instalatiilor de arta si a experientelor de VR, si mai ales calibrul invitatiilor pe care am reusit sa ii aducem la aceasta editie.

Am construit o campanie axata pe social si digital, mediul nativ al audientei noastre cheie si ne-am folosit de analytics si hyper-targetare pentru a ne largi sfera de influenta in afara cercurilor noastre sociale si ale paginii Facebook a festivalului de anul trecut. Pentru ca am intrat in linie dreapta spre UNFINISHED, ne vom extinde eforturile in radio, print si OOH.

 

Diferentiere

All: La UNFINISHED, ne propunem sa extindem perceptia ideii de creativitate: de la o trasatura exclusiva, menita doar celor care se nasc cu ea, la una pe care cu totii o putem dezvolta, indiferent de traiectoria profesionala sau etapa din cariera in care ne aflam.

Mai mult, am vrea sa inspiram si sa motivam publicul sa isi activeze creativitatea in scopuri altruiste, spre progresul echipelor, comunitatilor si societatii in care traim.

Ne dorim sa construim o platforma prin care sa aducem impreuna creativi, profesionisti si inovatori din domenii cat mai diverse atat pe scena cat si in audienta, si sa facilitam schimbul idei, construirea unor noi relatii si incubatia unor noi proiecte.

In editiile urmatoare, vom continua sa aducem invitati de calibru international in Romania si speram ca UNFINSHED sa devina un hub de creativitate si inspiratie Est-European care sa atraga si participanti din regiune si nu numai.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related