Asa cum am aflat din filme, college party-urile ar ocupa o buna parte din pie chart-ul "Studentie americana". Trist ar fi fost sa ramanem doar cu fictiunea, dar multumita catorva tineri trecuti prin mai multe veri de Work & Travel USA (si prin cateva zeci de party-uri cu studenti la fata locului), experienta de campus petrecaret american a venit si-n Romania.
Intr-una din toamnele in care s-au intors in tara, au pus pe hartie coordonatele unui college party si s-au pregatit de implementare. Pe 1 aprilie 2009, avea loc prima petrecere studenteasca Booha, intr-o casa veche din centrul Clujului. Le-au trecut pragul atunci vreo 180 de invitati, desi umbla vorba prin oras ca party-ul e pacaleala. Din fericire, iata, clujenii nu pleaca urechea la zvonuri.
In prezent, Booha organizeaza in jur de 10 evenimente pe an in toata tara: Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara, Targu Mures, Brasov. Adrian Varzaru (Social Media & Content Manager Booha) spune ca cel mai mare atu al brandului e comunitatea pe care a creat-o in timp, formata dintr-un public smart-cool de 20-25 de ani. Ce planuri de promovare & dezvoltare are Booha in continuare, aflam mai jos.
Inceputurile
Pe atiunci erau foarte putine optiuni. Bucurestiul era mai activ, dar in rest totul se rezuma la discoteca, petreceri cu prietenii in apartament sau, mai rau, in camin. Cumva asta a fost si unul dintre motivele pentru care am inceput Booha Party-urile. Nu gasim petreceri cool, ok, ne facem propria noastra petrecere.
Eram o mana de tineri, cu cateva veri de Work & Travel USA in spate, deci am vazut live cum era vibe-ul pe la party-urile din campusurile din State. Toata lumea are ca reper filmele de tip American Pie, dar in real life era mult mai tare.
Am vrut sa aducem studentilor din Romania experienta college party-urilor americane: petreceri private cu circuit inchis, in locatii neconventionale etc.
Definirea conceptului
The genuine college party experience.
Primul party
Tocmai ce se inchisese un restaurant dintr-o casa veche din centrul Clujului, aproape de campusul Hasdeu, si urma sa intre in renovare pentru a se deschide o noua locatie de tip HoReCa. Ne-am rugat de cei de acolo sa ne lase sa facem o petrecere sub pretextul ca vrem sa lansam site-ul Booha.ro. Au fost si ei de acord, asa ca pe 1 aprilie 2009 am facut o petrecere la care au participat in jur de 180 de persoane.
Culmea, au venit toti desi umbla vorba in oras ca e o teapa de 1 aprilie, avand in vedere ca era moca si intrarea si bautura.
Nu mai stim ce muzica a fost, am gasit ceva DJ-i care s-au oferit sa puna muzica gratis (ceva house si electro, ce era la moda prin 2009). Una peste alta, a fost THAT PARTY, cu bold si underline.
Evolutia petrecerilor
Ne-am adaptat si noi la vremurile in care traim si ne-am miscat odata cu piata. S-au schimbat multe din 2009 incoace, piata evenimentelor de toate genurile s-a dezvoltat enorm, iar zona de underground a ajuns mai middleground, consumatorii de petreceri au devenit mai multi si mai sofisticati.
In ce priveste Booha, esenta party-urilor a ramas aceeasi, doar ca e din ce in ce mai greu sa identifici locatiile potrivite.
Partea asta e cea mai complicata. In primul rand, locul trebuie sa fie cat mai safe, iar apoi sa te asiguri ca ai cam tot ce-ti trebuie ca sa te desfasori – garderoba, bai functionale, acces usor etc. E lunga lista, dar dupa atatia ani ne-am dezvoltat un mecanism care functioneaza foarte bine.
Si mai e chestia cu vecinii. Adica, ideal ar fi sa nu ai vecini.
Frecventa evenimentelor
Cam 10 party-uri pe an, credem noi ca ar cifra echilibrata. O frecventa mai mare, ar tinde sa dilueze din farmecul evenimentelor, iar o frecventa mai redusa ar complica eforturile noastre de comunicare sau altfel spus s-ar pierde din awareness.
Arta construirii unui setlist
In mare parte sunt DJ-i locali, care se regasesc in line-up-ul de la Electric Castle, unde Booha has its own stage.
Colaborari cu branduri
Din fericire am fost sustinuti inca de la primele de evenimente de catre branduri mari.
Cred ca e printre putinele platforme de evenimente din Romania cu o frecventa si comunicare constanta in piata. Ne place sa ne numim entertaineri, nu doar party makers. Am reusit sa conturam o comunitate destul de mare, care de altfel e si foarte implicata in online. Avem una dintre cele mai active comunitati online, cu un reach mare si a lot of talking about it.
Cred ca pentru un brand care isi doreste sa activeze in zona asta, Booha is a good option.
Comunicare
Facebook e principalul canal, desigur. In rest, am conturat un parteneriat dragut cu UTV, iar in curand vom incepe o colaborare si cu cei de la Virgin Radio.
Nu avem o tehnica dupa care ne ghidam. Pur si simplu ne-am format in mod natural un tone of voice si am ramas cu el in tot acest timp.
Identitatea vizuala
Avem un coleg pe care-l numim simplu Dutzu. Great guy. He’s fantastic. The best.
Oamenii si obiceiurile lor
Noi ii vedem ca pe public smart-cool, marea majoritate avand intre 20-25 de ani. Un public de genul asta se formeaza in general prin felul in care comunici tu ca brand, dar cred ca un filtru foarte bun prin care te pozitionezi e si muzica.
Fidelizarea - cum se face?
Avand o comunicare constanta cu ei :)
Observatii despre piata de la noi
Bucurestiul difera de Cluj, Iasi sau Timisoara pentru ca, fiind atat de mare, s-au conturat niste nise clare. Ai o multime de optiuni de party-uri cu public bine format pentru fiecare. In orasele mai mici, lumea e mai amestecata, nu exista diferente atat de mari in ceea ce priveste publicul de evenimente.
In Bucuresti, difera foarte mult publicul care merge la un eveniment marca Control sau unul care merge la Nuit Sociale sau The Mission. Pentru un brand e un lucru bun pana la urma, pentru ca te ajuta sa te pozitionezi si sa comunici mai usor.
Overall, credem ca piata de evenimente este pe un trend ascendent pentru ca apar si vor continua sa apara tot mai multe proiecte interesante.