Mădălina Săvulescu are în istoric experiențe profesionale variate: 5 ani a jonglat cu câteva poziții în TV (reporter, writer, asistent, producer), a aprofundat noțiuni de PR alături de Graffiti PR, a fost Managing Partner la Pixio Interactive și câteva proiecte sociale mai târziu, a trecut de partea antreprenorilor, fondând Simplexity Communication, o agenție de digital client service-oriented.
Prima ședință cu primul client a fost acum 3 ani, într-un birou cu masă și scaune împrumutate. Atunci, schițele pentru site-ul companiei distributoare de utilaje agricole au fost făcute pe o agendă. De acolo, portofoliul de proiecte și echipa au început să se dezvolte, având astăzi un core business în zona de social media și web development, cu posibilitatea de a prelua și proiecte de branding, animații, producție video și media relations.
Nu demult, agenția a început și un side project de creație, Simple și Mr. X, născut din situații emblematice preluării briefurilor și negocierilor cu clientul. O serie de ilustrații care arată cât de puțin boemă este viața de publicitar și deloc amuzantă uneori.
Prima faza: televiziunea
Mi-am dorit întotdeauna să spun povești care să determine oamenii să reflecteze chiar și pentru câteva minute asupra unor idei care să îi ajute să se dezvolte sau să îi inspire să provoace declicuri mentale și altor oameni.
Sigur, la 24 de ani nu îmi formulasem principiul atât de clar, dar cam asta a fost motivația mea de a lucra în TV. Am pornit cu divertisment si apoi viața m-a dus și către social și medical.
Partea de client service a fost cel mai bine antrenată în anii de televiziune, cu adrenalina de direct și aventurile filmărilor de teren și tot de atunci mi-am păstrat stilul jurnalistic pe care îl aplic acum în campaniile de social media pentru clienții mei.
In agentii
Etapa de PR a venit dintr-o maturizare a mea, din dorința de a învăța mai mult și a crea lucruri durabile și creative în același timp. În agenție am pus bazele cunoștințelor de strategie, branding, advertising și integrarea acestora cu tactici de marketing și obiective de business.
Ca Managing Partner la Pixio Interactive am avut libertatea să greșesc și să aplic orice idee de campanie, site sau aplicație, asumându-mi responsabilitatea obiectivelor clienților și a unei echipe de 6 oameni în același timp.
Cum ai luat calea antreprenoriatului?
Când m-am gândit bine despre ce job m-ar face împlinită, mi-am dat seama că ce vreau eu nu există și că trebuie să-l inventez singură. De aceea am ales calea antreprenoriatului. Știam cum este viața pe repede înainte în agenții și îmi doream o abordare mai profundă a proiectelor, mai apropiată de consultanță de business decât de execuție.
Așa că am vrut să aduc în jurul meu oameni cu același spirit, alături de care să nu fim agenție de digital, ci o trupă de specialiști complementari care să lucreze ca o singură minte, o singură mână pe volan, un singur picior pe accelerație, care să preia idei și să le ducă la destinație gata crescute și materializate online.
Cum facem asta? Eu semnez conceptele creative, fac partea de consultanță, client service și project management, deci există un singur touch-point cu clientul și, în funcție de nevoile lui de comunicare, creez echipe fluide de colaboratori - web designeri, programatori, social media manageri, care se coagulează pentru a livra un proiect la cheie.
Servicii și echipa
Core business-ul s-a stabilizat în zona de social media și web development, iar restul proiectelor mai mici au avut componente de branding, animații, producție video și media relations.
Echipa a crescut organic și doar acolo unde am simțit valori comune și atitudini de „sigur că pot mai mult și mai bine” am păstrat activă colaborarea. Este un fel de cerc închis de oameni de încredere, care muncesc de plăcere.
Fiecare dintre colegi este freelancer, așa că din 2014 și-au dezvoltat propriile proiecte, iar împreună ne ajutăm să creștem.
Primul proiect
A pornit chiar în primele zile de activitate, când tocmai ne mutasem într-un birou, cu o masă și un scaun împrumutate, unde am ținut prima întâlnire, cu primul client, care era francez. Nu aveam nimic decât o agendă și câteva foi pe care schițam wireframes de site.
Clientul avea nevoie de un website de prezentare pentru o companie distribuitoare de utilaje agricole și a venit în mod surprinzător: mă cunoștea dintr-un alt context, a prins încredere în mine, așa că atunci când a auzit că îmi pornesc propria afacere, a vrut să lucrăm împreună.
Cel mai complex proiect
A venit chiar anul trecut și încă mai primește ajustări înainte de lansare. Este vorba de un start-up în zona de fotografie sportivă - un site care funcționează ca o librărie de imagini cu vânzare online, complet editabil și gestionabil de către client, în care am integrat o platforma de administrare pentru automatizarea ofertelor, pachetelor și plăților.
Clienții
Astfel de start-up-uri devin clienții Simplexity câteodată și ajung la noi pentru că suntem varianta ideală între un freelancer și o agenție, atât din punct de vedere al costurilor, cât mai ales din punct de vedere al relației și consultanței pe care o primesc.
Beneficiul a fost identificat și de companii mici și medii, asociații, ONG-uri sau persoane publice care au nevoie de aceleași servicii de branding, poziționare, PR și web development pe care le oferă o agenție, dar cu relații umane apropiate și prețuri mai prietenoase.
Sau avem clienți din zona culturală și de entertainment, cum este trupa de improvizație Improvisneyland, care ne-a ales pentru pasiune, implicare și experiența din televiziune, care se aplică acum în spectacole, organizare și storytelling.
De multe ori, și alte agenții apelează la noi pentru că livrăm proiecte la cheie, știm să le gestionăm și să vorbim limba clientului, așa că pot externaliza relaxați componente sau campanii întregi către noi.
Un serial în imagini despre creativi: Simple și Mr. X
De-a lungul anilor, am trecut prin diverse situații în negocierile cu clienții și în preluarea briefurilor, iar unele dintre ele ne-au inspirat să expunem aceste povești, într-un mod personal, în speranța că și alți creativi, publicitari sau specialiști în relații publice vor rezona cu ele.
Oamenii din afara industriei cred că viața unui comunicator, art director sau client service este amuzantă, relaxată și boemă. Însă există povești de dragoste și ură, personaje eroi, brief-uri și deadline-uri amenințătoare, călătorii inițiatice și izbânzi puține, ca în basme. Așa că i-am creat pe Simple și Mr. X - care să reprezinte Simplexity.
Primul este portretul idealistului, suficient de naiv să creadă în ideile lui creative și mereu optimist, iar al doilea are rolul de mentor, este veteranul trecut prin pitch-uri, campanii și raportări, care are toate răspunsurile cheie. Impreuna sunt simpli și complecși. Adică simplecși.
Serialul are acum 5 episoade si pe măsură ce ne vin idei, sau trecem prin situații care ne inspiră, vom continua. Planul este să îi creștem pe Simple și Mr. X și îi vedem deja pe tricouri și stickere.
Direcții de dezvoltare
Simplexity va continua să fie un agregator de freelanceri pasionați și ne vom extinde cercul de oameni creativi, cu idei pe care sunt dispuși să le ducă la bun sfârșit, cu efort și dedicare.
Pe zona de web development am început un parteneriat cu o agenție care împărtășește valorile noastre și cu care ne jucăm frumos: eJump. Iar de anul acesta ne dorim să ne concentrăm pe susținerea unor companii, instituții și proiecte care construiesc programe solide în zona educației, științei și egalității de șanse.
Totodata, în 2017, ne concentrăm pe calitatea proiectelor și pe construcția de idei sustenabile, care să se transforme în direcții de comunicare pentru clienți, mai mult decât pe creșterea financiară.
Ne dorim mai mult impact prin serviciile noastre de comunicare și vrem să ajutăm inițiativele cu suflet bun să-și spună povestea cât mai eficient. Unul dintre luxurile noastre este că ne alegem clienții - ne ambiționăm să lucrăm doar la ce ne place și ce credem că are potențial să inspire la atingerea potențialului maxim - și mergem pro-activ către ei cu propuneri de proiecte în care credem.