Prima campanie Carrefour care vorbeste despre brandul de angajator, despre diversitatea din organizatie, despre spiritul ei proaspat, despre prietenia fara varsta si bucuria de a fi bun in ceea ce faci, despre emotia primului job si satisfactia pe care o ai atunci cand poti fi de ajutor.
Atunci cand am conturat brieful ne-am propus sa raspundem cat mai autentic la urmatoarele intrebari:
Cine suntem noi? Ce ne defineste? Prin ce suntem diferiti de concurentii nostri?
De ce alegem sa fim parte din Lumea Carrefour?
Raspunsurile au venit de la colegii din magazine si Sediu, de la carrefouristi cu 10 - 15 ani experienta sau proaspat angajati sau de la cei care au plecat si au lucrat o vreme la concurenta, dar apoi au revenit cu bucurie in familia Carrefour.
Am ales ca in toate materialele campaniei sa fim reprezentati de colegii nostri din magazine, pentru ca am vrut ca raspunsurile sa vina sincer si natural, iar mesajele din campanie sa comunice ca suntem o familie in care membri ei au motivatii diferite si moduri proprii de a vedea lucrurile, o familie care a crescut foarte mult in cei 16 ani.
In cele 6 scurte testimoniale cativa dintre colegii nostri ne spun “De ce Carrefour?
Mirela, de exemplu, are 31 de ani, se ocupa de marketing in Carrefour Mega Mall, are mereu culori surprinzatoare in par si in timpul liber calatoreste alaturi de prieteni.
Rebecca are 20 de ani, este casier in Carrefour Mega Mall si chiar este iubita lui Victor – agent monitorizare preturi in acelasi magazin, pasionat de jocuri pe calculator si, evident, de … Rebecca :)
Victoria si Marioara lucreaza de 12 ani impreuna, in Carrefour Colentina, si gatesc cu mare, mare drag mancaruri absolut delicioase.
Flori are 60 de ani, lucreaza in Market Green Court, iubeste florile si este ca o mama pentru “copiii” ei – mai tinerii colegi de magazin.
Lumea Carrefour e mai mult.
E despre oameni! este o campanie integrata care, in mixul de comunicare, include: outdoor si radio (in 6 orase mari din tara), comunicare instore, dar cel mai mult online, social media si digital.
Campania este ilustrata prin:
- spot video despre diversitatea din organizatie
- 6 scurte testimoniale ale “actorilor” din spot
- vizualuri cu mesaje despre ce le place colegilor nostri la jobul lor
- un micro-site dedicat, pe care va invitam sa il vizitati pentru a afla povestile noastre.
Creatia a fost realizata de Elastic Studio, productia si post productia de Zee51, iar difuzarea media a fost asigurata de catre Zenith Romania.
Perspectiva agentiei
Pentru campania „Lumea Carrefour e mai mult. E despre oameni!” si-au unit fortele doua studiouri creative, de altfel vecine de etaj: Elastic Studio (concept creativ, executie grafica si fotografie) si Zee51 (productie video, audio si implementare website campanie).
"A fost un mix perfect intre doua echipe cu experiente diferite in advertising: pe de o parte Elastic Studio, cu background si clienti din mai multe zone, iar pe de alta parte Zee51, cu experienta de productie si post-productie video. Iar de aici a pornit si avantajul nostru, de a putea dezvolta o campanie integrata la nivel national – OOH, radio, digital, in-store – aproape in totalitate in-house. Dincolo de rezultat, ce ne-a placut foarte mult a fost si modul de lucru informal si degajat, atat intre noi, cat si cu echipa cel putin open-minded a Carrefour", au sustinut membrii Elastic Studio si Zee51.
Pornind de la conceptul creativ propus de Elastic Studio pe baza directiilor trasate de Carrefour Romania, campania de Employer Branding urmareste sa explice dimensiunea reala a unuia dintre cei mai mari angajatori din Romania.
Cu o echipa de peste 17.000 de membri in 2017 si cu o varietate de servicii care depaseste cu mult insusirile clasice ale unui retailer, Carrefour este mai mult decat un retailer. Este o intreaga „lume”, unde omul si nevoile sale se afla in centrul preocuparilor – nu produsele, reducerile sau preturile. Campania de EB isi propune sa confirme acest aspect, prin ilustrarea relatiilor de la munca: „Lumea Carrefour” este despre oameni – in primul rand angajatii, care, indiferent de natura meseriei sau a background-ului, sunt fiecare o egala parte a uneia dintre cele mai mari si diverse echipe din Romania. Iar aici intervine un obiectiv secundar al campaniei – acela de a pune intr-o lumina noua tagline-ul clasic de brand, „Pentru o viata mai buna”, perceput pana acum mai ales din perspectiva clientilor.
Din punct de vedere vizual, campania este construita pentru a intari mesajul central si ideea de diversitate: selfie-uri cu angajati care formeaza o relatie stransa - de munca si personala; status-uri si hashtag-uri care insotesc aceste instantanee si reflecta relatiile lor; elemente grafice in ton cu tagline-ul.
Toate materialele (OOH, spot radio, spot video, digital, in-store, selfie-uri video) isi propun sa redea atmosfera unei campanii facute chiar de angajati, in urma propriilor lor experiente la Carrefour.
"Intr-o piata in care din ce in ce mai multi angajatori se lupta sa convinga prin beneficiile pe care le ofera, Carrefour, prin aceasta campanie, a venit cu ceva diferit. Cu totii ne petrecem la munca in jur de o treime din timpul nostru. Si ii revedem pe colegi zilnic, ceea ce ne face, poate fara sa realizam, sa fim mai mult alaturi de ei decat de prieteni sau unii membri ai familiei. Iar daca mediul de munca este prietenos si colegii pe placul nostru, ne apropiem. Exact asta este esenta campaniei de Employer Branding a Carrefour - relatiile stranse care se formeaza intr-un mediu de lucru OK, cu toate beneficiile care reies de aici, dincolo de beneficiile concrete oferite de angajator.", Ciprian Spataru (Copywriter, Elastic Studio).
Echipele participante la proiect:
Din partea Carrefour Romania: Ana Krasovschi (Director Resurse Umane) Cosmina Nicolau (Manager Recrutare, Comunicare Interna si Employer Branding), Cristina Damian (Responsabil Employer Brand), Eduard Draghici (Specialist Comunicare Interna), Maria Olaru (Responsabil Comunicare Interna).
Din partea Elastic Studio: Adrian Vizireanu (Art Director, Graphic Design & Photographer), Ciprian Spataru (Copywriter).
Din partea Zee51: Stefan Schultz (Video Production), Stefan Dragusin (Audio Production), Mihai Mironenco (Graphic Design), Radu Cristian Pintilie (Digital Developer).