[Petrecăreții] Sînziana Baltac, COLOR: Pe scena de party locală, deja suprasaturată de muzică electronică, aveam de-a face cu provocarea de a fi percepuți ca diferiți

[Petrecăreții] Sînziana Baltac, COLOR: Pe scena de party locală, deja suprasaturată de muzică electronică, aveam de-a face cu provocarea de a fi percepuți ca diferiți

Ce au facut sa fie diferiti? Au creat un sistem de membership: cine face parte din comunitate primeste un card, pe baza caruia are acces la petreceri. Cum primesti cardul? Completezi un formular ca un oracol, care are dublu rol: si emotional, si de research.

COLOR, organizatori de petreceri cu muzica electronica, s-a conturat in 2008. Prima petrecere a fost in 2011, la Atelierul de Productie. In mare, e aceeasi echipa ca la inceput, care-a crescut odata cu publicul ei: majoritatea millennials.

Fac petreceri de sase ori pe an, mai putin vara, cand toata lumea pleaca din Bucuresti. Comunica cel mai mult prin sms si e-mail direct, apoi social media, in special Facebook. Absolut sunt partenerii lor inca de la inceput.

Cea mai dificila parte acum la organizarea de petreceri in Bucuresti e lipsa de locuri. Dar Sinziana Baltac, specialistul in comunicare la COLOR, crede ca lucurile incep sa se indrepte. Tot ea ne zice mai jos despre cum s-a construit brandul lor in cei sase ani.

 

Inceputurile

COLOR a fost infiintat in 2008 de un grup de prieteni, ca urmare a pasiunii comune pentru muzica de calitate. Ce isi propunea COLOR ca obiectiv nobil era sa educe publicul bucurestean, expunandu-l la mai multe si diverse fatete ale universului underground Electronica.

 

Trigger-ul si echipa initiala

Brandul COLOR a luat nastere din nevoia noastra, in primul rand, de a petrece pe muzica inimii noastre – de la Chicago House si Detroit Techno la Nu disco si Tribal. Am vrut sa facem petreceri pe gustul nostru si iata ca... au gustat mai multi!

Echipa era in mare partea cea de acum, fara mine, deoarece eu m-am alaturat abia acum 2 ani. COLOR insemna inca de pe atunci bookings, design, logistica, PR si, finalmente, party.

 

Definirea conceptului

COLOR s-a pozitionat inca de la inceput ca o petrecere-experienta, fiind vorba de un pachet diferit fata de ce gaseai in Bucuresti la momentul respectiv: muzica, decorurile, proiectiile, cocktailurile, Palatul Ghica. :)

 

Primul party

Prima petrecere COLOR l-a avut ca invitat pe Louis la Roche. Petrecerea avut loc pe 1 aprilie 2011 la Atelierul de Productie, intr-o zi de primavara plina de emotii, in care s-a scris prima fila de istorie COLOR.

 

Evolutia echipei de-a lungul timpului

Echipa COLOR s-a maturizat, a invatat si a evoluat, pastrand insa vie identitatea creata acum 6 ani. Faptul ca in padurea de petreceri bucurestene, COLOR a crescut si a devenit un brand de party reconoscibil in randul millennials demonstreaza ca echipa a stiut sa-si faca treaba bine, invatand necontenit.

Echipa este formata din Mihai Dragomir pe design si decor, Daniel Draghici pe bookings, Razvan pe branding si scenotehnica, Teo si Vali pe financiar, Andrei pe logistica, iar pe comunicare Alina, Marius si cu mine.

 

Evolutia petrecerilor

Noi am evoluat odata cu brandul si am inteles ca, pentru a ramane relevanti pe scena de party locala, deja suprasaturata de muzica electronica, aveam de-a face cu provocarea de a fi perceputi ca diferiti. Acum 2 ani, am pus bazele comunitatii de posesori de card ABSOLUT COLOR, limitand accesul la evenimentele noastre doar celor selectati pe baza unui formular care aminteste de oracolele din generala.

Afland ce artisti prefera, la ce artisti ravnesc si ce apreciaza/nu apreciaza la petrecerile noastre, am reusit sa implementam cat mai mult din dorintele publicului, crescut odata cu brandul COLOR, pentru a promova ce ne uneste. Nu uitam insa si sa cochetam cu noile tendinte, atragatoare de noi generatii de party-goers.

 

Frecventa evenimentelor

COLOR se intampla de 6 ori pe an, in principal toamna, iarna si primavara, lasand vara pentru petreceri in aer liber, prin gradini si pe terase. Pentru ca oamenii migreaza spre mare, munte, soare, iar multe din cluburile in care organizam petrecerile intra in vacanta, atunci si COLOR-ul intra in vacanta estivala.

 

Alegerea locurilor

Initial, spatiul de desfasurare neconventional era esential pentru COLOR: Palatul Ghica, terasa de la MNAC, ex-Club Berlin, FORM, completand experienta de party COLOR. In ultimul timp, numarul spatiilor eligibile pentru evenimentele noastre a scazut drastic, astfel ca asteptam cu sufletul la gura deschiderea oricarui nou spatiu de party.

In ultima perioada, optiunile firesti pentru scena underground au fost Club Guesthouse si, mai nou, Kran, unde publicul consumator de Electronica se simte in largul lui. 

 

 

 

Arta construirii unui setlist

Artistii COLOR, din care multi in premiera in Romania, merg pe cam trei directii. Una este de House optimist, specific prietenilor din gasca Crew Love, care transforma fiecare COLOR la care vin intr-o super-amintire dansanta. Un exemplu a fost aniversarea noastra de 5 ani, cand newyorkezii de la Wolf+Lamb au fermecat toti prietenii COLOR cu un set de 5 ore, combinat cu video-proiectii in valuri colorate pe cei 3 pereti din jurul pupitrului de DJ. Seri de genul asta consolideaza atasamentul fata brandul nostru, generand curiozitate pentru ce va urma.

O a doua directie ar fi cea legata de New Wave, indispensabil pentru un brand de evenimente avantgardist si underground. Aici, exemple ca DJ Boring si DJ Seinfeld, protagonistii celor 2 petreceri din 2017, arata ca increderea cu care facem pasul inainte cu care ne aflam fata de tendinte promoveaza curajul cu care publicul nostru vrea sa se identifice. Urmand aceeasi abordare, partenerii nostri de la ABSOLUT au devenit curatori de line-up, oferind ocazia cate unui DJ local din noul val sa fie parte din line-up-ul COLOR. Printre acestia se numara Techno-nostalgicul Saluna, Chlorys, parte din platforma internationala Shape, dar si din cea locala Corp (destinata sustinerii femeilor in muzica) si trio-ul de fresh beats Odotte.

Ultima directie este una mai agresiva si merge pe vizionarii din zona Techno, cu care am facut seri tematice bazate pe label-uri-etalon ca fenomentul berlinez Sushitech cu ai sai Delano Smith, Efdemin si Thomas Melchior sau Secretsundaze cu cei doi tatici ai petrecerilor de zi londoneze Giles Simth si James Priestly.

Kink cu jocul sau de console innebunitor, Dixon, votat 4 ani la rand cel mai bun DJ de catre Resident Advisor si nume ultra-cunoscute ca Apparat, The Rapture, Toro Y Moi, The Magician, legende House ca Larry Heard, Theo Parrish, Derrick May, Paul Johnson sau Lil’Louis sunt doar cateva din minunile petrecute pana acum la pupitrul COLOR.

 

A post shared by COLOR (@color.official) on

 

Sponsorizarile

Principalul partener in istoria COLOR a fost si este ABSOLUT, asa cum este vizibil si in nume. Pentru ca de la inceput, misiunile noastre s-au suprapus in materie de rolul de promotori ai noului val de artisti alternativi pe care fiecare dintre noi ni l-am asumat, ABSOLUT COLOR s-a dezvoltat ca un brand de sine statator, in care cele doua entitati si-au oferit sustinere reciproca, destinata unui parteneriat pe termen lung.

Pe acelasi principiu ne bazam relatiile cu prietenie cu toate branduri cu care colaboram. Personalitatea acestor brandurilor se muleaza pe atributele care ne transforma intr-un brand de party unic pe piata bucuresteana, motiv pentru care asocierea devine naturala. Dorim sa inovam impreuna, astfel ca lucrul se bazeaza pe o colaborare echidistanta si schimb continuu de idei, atat pentru petrecererile COLOR, cat si pentru evenimentele, activarile si campaniile lor.

 

Mixul de canale

COLOR s-a bazat inca de la nastere foarte mult pe social media, Facebook mai exact, acesta fiind mediul in care majoritatea publicului nostru se afla.

Odata cu introducerea cardurilor ABSOLUT COLOR, mixul de comunicare a devenit mai nisat, mergand pe un dialog direct, materializat prin SMS si e-mail direct spre posesorul de card, acces intr-un grup de Facebook privat cu materiale exclusive de la artisti si diseminarea mesajului prin ambasadorii COLOR, niste KOLs atent selecati din zona de party, cum ar fi Bucurie, faimoasa pentru colectiile sale de haine, pictate sau brodate manual.

Ramane si promovarea pe Facebook, Instagram, Soundcloud, precum si prin intermediul partenerilor nostri media, publicatii de arta, muzica si going-out.

 

 

Specificul comunicarii de brand

Minimalist. Scurt si la obiect si ne vedem la dans!

 

Cele mai bune rezultate

Pentru ca stim unde comunica, iubesc, urasc si scrolluiesc cei din Generatia Y, Facebook-ul ramane un tool de comunicare necesar si poate momentan suficient pentru rezultatele dorite.

 

Identitatea vizuala

Identitatea vizuala COLOR a fost creata si este sustinuta de Mihai Dragomir, parintele spirtual al brandului COLOR de cand se ocupa de seria de petreceri de zi Sunday Scoop. Fiecare poster este cate o opera de arta, iar de la un eveniment la altul, el isi impinge limitele creativitatii tot mai departe pentru a surprinde constant. COLOR este astfel definit printr-un background cu un puternic impact vizual, combinatii de culori neasteptate si centrarea line-up-ului, in cadrul caruia toti artistii, straini si locali, se bucura de aceeasi dimensiune de font.

 

Oamenii si obiceiurile lor

Prietenii Color au intre 18 si 35 de ani, sunt dependenti de iesit in oras, in cluburi si la diferite evenimente culturale alternative. Nu sunt deloc straini culturii si miscarii urbane de aici si de peste hotare, fiind astfel in permanenta insetati de „nou” si de a vedea cat mai mult. Sunt consumatori de media si vanatori de evenimente pe net, fiind tot timpul la curent cu cei mai in voga artisti.

 

Fidelizarea

Elementul de „nou”, combinat cu o reputatie deja formata in organizarea de evenimente, pastreaza viu interesul pentru ce face COLOR.

 

Observatii despre piata de la noi

Bucurestiul respira occidental prin intermediul petrecerilor, se afla pe harta oricarui DJ underground pentru dans pana in zori, unic in Europa, asa ca cea mai ardenta nevoie este momentan pentru spatii noi, incapatoare, sigure si misto. Locurile au inceput sa se deschida, noi sau renovate, oamenii si-au recapatat speranta, se iese, se rade, se danseaza, vibratia #rezista.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related