[Later Edit] Am inlaturat din acest text datele referitoare la audientele detaliate per spot/brand/client. Am obtinut datele respective ca urmare a solicitarii facute de catre IQads catorva agentii media din piata, care ne-au transmis rapoarte pe intervalele cerute de noi.
Dintr-o notificare a ARMADATA SRL prin care aceasta sustine ca este titularul drepturilor de autor asupra datelor privind Serviciul National pentru Masurarea Audientelor TV, trimisa catre noi [Blue Idea: IQads & SMARK], prin casa de avocatura PELIFILIP, intelegem si precizam ca datele de audienta la nivel de spot emana de la serviciul Serviciul National pentru Masurarea Audientelor TV.
Datorita solicitarii din notificarea mentionata, am inlaturat audientele detaliate per spot/brand/client.
Nu vrem sub nicio forma sa lezam vreun drept al ARMADATA SRL, mai ales in contextul temei "Etica in publicitate" pentru care militam.
[ end / Later Edit ]
Analiza se refera la saptamana 06 - 12 martie si are in vedere publicitatea difuzata in cadrul emisiunilor din prime time ale statiilor de stiri Antena 3 si Romania TV, dar urmareste si evolutia acesteia in ultimele 7 saptamani.
Din centralizarea spot by spot rezulta ca:
-
In cursul saptamanii trecute, la Antena 3 au fost 30 de companii care si-au promovat brandurile (71) in emisiunile din prime time.
Compania ZDROVIT conduce topul cu 30 de branduri promovate (42% din totalul brandurilor promovate pe Antena 3). -
In aceeasi perioada, la Romania TV au fost 35 de companii care si-au promovat brandurile (72) in emisiunile din prime time.
Si pe acest canal, ZDROVIT este clientul cu cele mai multe branduri promovate: 29 (40% din totalul brandurilor promovate pe Antena 3)
Saptamana trecuta si cele 6 anterioare
[ numar branduri, numar difuzari, audienta comerciala pe spoturile difuzate ]
Antena 3
Romania TV
Numarul de GRP-uri ale spoturilor vizionate de targetul comercial
- Antena 3: de la 875,7 (18-49/urban/30 sec) in intervalul 23-29 ianuarie pana la 225.1 in intervalul 06-12 martie.
Fata de saptamana precedenta exista o crestere de 1%.- Romania TV: de la 868,2 (18-49/urban/30 sec) in intervalul 23-29 ianuarie pana la 401,3 in intervalul 06-12 martie.
Fata de saptamana precedenta exista o crestere de 21%.
Evolutia pe cele 7 saptamani
Antena 3
Romania TV
In ultima saptamana pe cele 2 statii au rulat spoturi de promovare pentru urmatoarele branduri ale clientilor:
Antena 3
Compania, Brandurile promovate
- ALEVIA / ALEVIA
- BERGENBIER S.A. / NOROC
- BIOFARM / BIXTONIM, CARMOL, EXTRAVALERIANIC, HEPATOPROTECT, HERBAFLU SEPTOSOL
- BLUE AIR / BLUE AIR
- CARREFOUR / BILLA, CARREFOUR
- CATENA / CATENA
- CNA / CNA
- CONVERGENT MEDIA / GAZETA SPORTURILOR (CONVERGENT MEDIA)
- CORE INVEST HEALTH / MOVIAL PLUS, REVIDOX STILVID
- CREDIUS IFN / CREDIUS IFN
- DEUTEK / OSKAR
- DR OETKER / DR. OETKER - INGREDINTE
- FARMEC CLUJ / GEROVITAL
- FUNDATIA DAN VOICULESCU / FUNDATIA DAN VOICULESCU
- FUNDATIA DAN VOICULESCU + FISCHER INTERNATIONAL / CONFERINTA GATEWAY TO ELT
- HOCHLAND / HOCHLAND
- INTACT MEDIA GROUP / HOMEZZ.RO, LAJUMATE.RO
- ISO PLUS NATURAL PRODUCTS RO / SOLGAR
- KRKA / NALGESIN, SEPTOLETE OMNI
- MARCA-CEYS / ALEX
- NATURPHARMA PRODUCTS RO / CICATRIDINA, CICATRIDINA SPRAY, PROXELAN, SOMNI X
- OMEGA PHARMA / COLDREX (OMEGA PHARMA)
- OMV PETROM / OMV PETROM
- REWE / PENNY
- RISO SCOTTI DANUBIO / RISO SCOTTI
- SANIENCE / ASPIVITA
- SANOFI-AVENTIS / MAGNE B6
- SENSI BLU / SENSI BLU
- TERAPIA SA / FORTIFIKAT, PADUDEN
- ZDROVIT / AFTIBLOCK, ANTICARCEL, APURETIN, ASPASIA, BILOMAG FORTE, BONILASH, CALCIDIN, CLIMENUM, CLINSIN MED, COLONPROTECT, COUPELIAC, DETRICAL, FEMINOST, FUMAROSEPT, GRIPOVIT, LACALUT, LACALUT AKTIV, MAXIMAG, MUCOCONTROL, PARASOFTIN, PARUSAN, RECUPAR, SALVIASEPT KIDS, SANOHEPATIC, SEPTORAL, S-LINE SISTEM, SUPRAMAX ARTICULATII, TRANSPIBLOCK, VEDIXIN, ZENELLA MED
Romania TV
Compania, Brandurile promovate
- ALEVIA / ALEVIA
- ASOCIATIA GRAND SHOW / SPECTACOL ANIVERSAR INCEPUI DRAGOSTE NOUA
- BERES PHARMACEUTICALS / BERES DROPS
- BERGENBIER S.A. / NOROC
- BIOFARM / CARMOL, EXTRAVALERIANIC, HEPATOPROTECT, HERBAFLU SEPTOSOL
- CASA NOASTRA / QFORT
- CATENA / CATENA
- CNA / CNA
- CORE INVEST HEALTH / DORMAX, MOVIAL PLUS, REVIDOX STILVID
- COSMO GAMING COMPANY LIMITED / NETBET.RO
- DEUTEK / OSKAR
- DR OETKER / DR. OETKER - INGREDINTE
- EDITURA ORIZONTURI / EDITURA ORIZONTURI
- FARMACLASS INDUSTRY / DIGOTIDE
- FARMEC CLUJ / GEROVITAL
- GLOBAL TREAT / HEMOTREAT
- HOCHLAND / HOCHLAND
- NATURPHARMA PRODUCTS RO / CICATRIDINA, CICATRIDINA SPRAY, PROXELAN, SOMNI X
- NISSA / NISSA
- PAUL HARTMANN / TENSOVAL
- PROVIDENT / PROVIDENT
- PUFLENE RESORT / PUFLENE RESORT
- REWE / PENNY
- RISO SCOTTI DANUBIO / RISO SCOTTI
- RURIS IMPEX S.R.L / RURIS
- SANIENCE / ASPIVITA
- SC COTNARI SA / SC COTNARI SA
- SENSI BLU / SENSI BLU
- SEPHORA / SEPHORA
- SOCERAM / CEMROM
- SOLACIUM PHARMA / UNO HEPATIC
- SPEED TAXI / SPEED TAXI
- TERAPIA SA / FORTIFIKAT, PADUDEN
- WM INTERACTIVE LIMITED / WINMASTERS
- ZDROVIT / AFTIBLOCK, ANTICARCEL, APURETIN, ASPASIA, BILOMAG FORTE, BONILASH, CALCIDIN, CLIMENUM, CLINSIN MED, COLONPROTECT, COUPELIAC, DETRICAL, FUMAROSEPT, GRIPOVIT, LACALUT, LACALUT AKTIV, MAXIMAG, MUCOCONTROL, PARASOFTIN, PARUSAN, RECUPAR, SALVIASEPT KIDS, SANOHEPATIC, SEPTORAL, S-LINE SISTEM, SUPRAMAX ARTICULATII, TRANSPIBLOCK, VEDIXIN, ZENELLA MED
Antena 3 - branduri promovate in perioada 06.03 - 12.03.2017 / prime time
(vezi nota de la inceput)
Antena 3 - datele spot by spot in perioada 06.03 - 12.03.2017 / prime time
(vezi nota de la inceput)
Romania TV - branduri promovate in perioada 06.03 - 12.03.2017 / prime time
(vezi nota de la inceput)
Romania TV - datele spot by spot in perioada 06.03 - 12.03.2017 / prime time
(vezi nota de la inceput)
Citeste si:
- Etica in publicitate. Care scop scuza ce mijloace
- Etica in publicitate. Spune-mi cu cine te imprietenesti ca sa iti spun cine esti
- Publicitatea TV difuzata de statiile de stiri in ultimele 4 saptamani. Antena 3 si Romania TV au avut scaderi puternice, B1 variatii mici, Realitatea TV si Digi 24 cresteri de 40%
Reamintim contextul si apelul Frontline
Cei de la Frontline au publicat o scrisoare deschisa, in atentia directorilor de agentii de publicitate, media si PR, semnata de presedintele asociatiei, Raluca Feher.
Ei au cerut retragerea publicitatii de la aceste posturi de televiziune.
Am scris aici si am facut un debate aici.
Acest articol face parte din seria editoriala "Etica in publicitate".