Dacă personajul ar fi existat în realitate, probabil că ar fi aprobat-o mai devreme. Dar așa, având în vedere că pitchul s-a întâmplat într-un trecut alternativ, reclama nu a întârziat prea mult. Poate doar cu câțiva ani, având în vedere că episodul cu prezentarea Heinz a fost difuzat în 2014.
Aici avem fragmentul din sezonul 6 în care Don Draper prezintă o campanie pentru executivii Heinz, în care propune ca produsul să nu fie prezentat deloc. Reclamele se vor concentra, în schimb, pe mâncarea care are nevoie de ketchup: cartofi prăjiți, hamburgeri, friptură.
Chiar și în trecutul imaginar, ideea părea mult prea avangardistă pentru directorii de marketing. Unul dintre ei, ficțional, bineînțeles, i-a răspuns lui Draper că este o jumătate de reclamă.
În 2017, Heinz din realitate a considerat, însă, că ideea este extraordinară. Așa că au pus-o în aplicare într-o frumoasă cascadorie de PR și o campanie reală, care a încântat fanii Mad Men:
Un exemplu bun în care viața din publicitate imită arta. Provocarea pentru cei de la Heinz a fost chiar imitarea, până la cele mai mici detalii. Adică să refacă fotografiile din printuri, exact ca cele prezentate de Draper, în serial.
Așa arată, deci, o reclamă făcută de personaje imaginare: