[Later Edit] Am inlaturat din acest text datele referitoare la audientele detaliate per spot/brand/client. Am obtinut datele respective ca urmare a solicitarii facute de catre IQads catorva agentii media din piata, care ne-au transmis rapoarte pe intervalele cerute de noi.
Dintr-o notificare a ARMADATA SRL prin care aceasta sustine ca este titularul drepturilor de autor asupra datelor privind Serviciul National pentru Masurarea Audientelor TV, trimisa catre noi [Blue Idea: IQads & SMARK], prin casa de avocatura PELIFILIP, intelegem si precizam ca datele de audienta la nivel de spot emana de la serviciul Serviciul National pentru Masurarea Audientelor TV.
Datorita solicitarii din notificarea mentionata, am inlaturat audientele detaliate per spot/brand/client.
Nu vrem sub nicio forma sa lezam vreun drept al ARMADATA SRL, mai ales in contextul temei "Etica in publicitate" pentru care militam.
[ end / Later Edit ]
Analiza se refera la saptamana 20 - 26 februarie si are in vedere publicitatea difuzata in cadrul emisiunilor din prime time ale statiilor de stiri Antena 3 si Romania TV.
Din centralizarea spot by spot rezulta ca:
- In ultima saptamana, la Antena 3 au fost 28 de companii care si-au promovat brandurile (48) in emisiunile din prime time.
- In aceeasi perioada, la Romania TV 3 au fost 38 de companii care si-au promovat brandurile (55) in emisiunile din prime time.
Datele pentru 4 saptamani anterioare [ 23 ian - 19 feb] sunt aici.
Companiile din pharma/OTC/suplimente alimentare si cele din teleshopping au facut majoritatea achizitiilor de publicitate din prime time la aceste televiziuni.
Numarul de GRP-uri ale spoturilor vizionate de targetul comercial a continuat sa scada in aceasta saptamana.
Antena 3: de la 875,7 (18-49/urban/30 sec) in intervalul 23-29 ian pana la 192,8 in intervalul 20-26 feb.
Romania TV: de la 868,2 (18-49/urban/30 sec) in intervalul 23-29 ian pana la 397,2 in intervalul 20-26 feb.
Romania TV
Pe Romania TV, in emisiunile din prime time, in ultima saptamana [20.02 - 26.02.2017] au rulat publicitate urmatorii clienti:
Compania / Brandurile promovate
- A&D PHARMA / CAFFETIN - ANALGEZICE, FERVEX
- ASOCIATIA CULTURALA DRACULA / CONCERT STEFAN BANICA - TE IUBESC FEMEIE!, TURNEU NATIONAL LOREDANA - SENTIMENTE
- AUTO SCHUNN / AUTO SCHUNN
- BERES PHARMACEUTICALS / BERES DROPS
- BERGENBIER S.A. / NOROC
- BERKSHIRE HATHAWAY / DURACELL
- BERLIN-CHEMIE / ANAFTIN, ESPUMISAN, LIOTON, PROSTAMOL UNO
- BIOFARM / ANGHIROL, BIXTONIM, EXTRAVALERIANIC, HEPATOPROTECT, HERBAFLU SEPTOSOL, SENNALAX, TRIFERMENT
- CATENA / CATENA
- CLINICA POLISANO / TUGRISS
- COSMO GAMING COMPANY LIMITED / NETBET.RO
- EASY ASSET MANAGEMENT IFN / ICREDIT
- EDITURA ORIZONTURI / EDITURA ORIZONTURI
- FARMACLASS INDUSTRY / REVITAL
- GLOBAL TREAT / HEMOTREAT
- GTI GENERAL TRADING / OTI - SACI MENAJERI
- INSTITUTUL DE CERCETARE-DEZVOLTARE PENTRU APICULTURA / APIREVEN
- IVANESCU BOGDAN CONSTANTIN / DOCTOR MIT SHOP
- MEDIMFARM / SUAVINEX
- NATURPHARMA PRODUCTS RO / PROXELAN, SOMNI X
- OMEGA PHARMA / COLDREX (OMEGA PHARMA)
- PAUL HARTMANN / TENSOVAL
- PENSIUNEA CASA FRENT / PENSIUNEA CASA FRENT
- PHOENIX ENTERTAINMENT / CONCERT RICHARD CLAYDERMAN
- PROVIDENT / PROVIDENT
- PUFLENE RESORT / PUFLENE RESORT
- SANIENCE / ASPIVITA, REVIKARD 100
- SC COTNARI SA / SC COTNARI SA
- SC HERVIS SPORTS & FASHION SRL / HERVIS SPORTS
- SC STUDIO MODERNA SRL / DELIMANO, DORMEO
- SENSI BLU / SENSI BLU
- SOCERAM / CEMROM
- SPEED TAXI / SPEED TAXI
- STORCK / TOFFIFEE
- TERAPIA SA / FARINGOSEPT, FIOBILIN, FORTIFIKAT, PADUDEN
- UNIBET GROUP / UNIBET
- WM INTERACTIVE LIMITED / WINMASTERS
- ZAPLO IFN / ZAPLO IFN
Romania TV - branduri promovate pe saptamani in perioada 20.02 - 26.02. 2017 / prime time
Romania TV - datele spot by spot pe perioada 20.02 - 26.02. 2017 / prime time
(vezi nota de la inceput)
Antena 3
Pe Antena 3, in emisiunile din prime time, in ultima saptamana [20.02 - 26.02.2017] au rulat publicitate urmatorii clienti:
Compania / Brandurile promovate
- 888 ROMANIA LIMITED / WWW.888CASINO.RO, WWW.888POKER.RO, WWW.888SPORT.RO
- A&D PHARMA / CAFFETIN - ANALGEZICE, FERVEX
- BERES PHARMACEUTICALS / BERES DROPS
- BERGENBIER S.A. / NOROC
- BERKSHIRE HATHAWAY / DURACELL
- BIOFARM / ANGHIROL, BIOFLU, BIXTONIM, CARMOL, EXTRAVALERIANIC, HEPATOPROTECT, HERBAFLU SEPTOSOL, NERVOCALMIN, SENNALAX, TRIFERMENT
- BLUE AIR / BLUE AIR
- CARREFOUR / BILLA, CARREFOUR
- CATENA / CATENA
- CLINICA POLISANO / TUGRISS
- CORE INVEST HEALTH / REVIDOX STILVID
- CREDIUS IFN / CREDIUS IFN
- EASY ASSET MANAGEMENT IFN / ICREDIT
- FARMEC CLUJ / GEROVITAL
- FUNDATIA DAN VOICULESCU + FISCHER INTERNATIONAL / CONFERINTA GATEWAY TO ELT
- KRKA / SEPTOLETE OMNI
- MARCA-CEYS / ALEX
- MEDLIFE / MEDLIFE
- NATURPHARMA PRODUCTS RO / CICATRIDINA, PROXELAN, SOMNI X
- OMEGA PHARMA / COLDREX (OMEGA PHARMA)
- PELICANUL GRUP TAXI / TAXI PELICANUL
- SANIENCE / ASPIVITA, REVIKARD 100
- SENSI BLU / SENSI BLU
- STORCK / TOFFIFEE
- TERAPIA SA / FARINGO HOT DRINK, FARINGOSEPT, FIOBILIN, FORTIFIKAT, PADUDEN
- UNICOMS SWITZERLAND GMBH / SENDO
- VIVA CREDIT IFN / VIVA CREDIT
- ZAPLO IFN / ZAPLO IFN
Antena 3 - branduri promovate pe saptamani in perioada 20.02 - 26.02. 2017 / prime time
Antena 3 - datele spot by spot pe perioada 20.02 - 26.02. 2017 / prime time
(vezi nota de la inceput)
Citeste si:
Reamintim contextul si apelul Frontline
Cei de la Frontline au publicat o scrisoare deschisa, in atentia directorilor de agentii de publicitate, media si PR, semnata de presedintele asociatiei, Raluca Feher.
Ei au cerut retragerea publicitatii de la aceste posturi de televiziune.
Noi am scris aici si am facut un debate aici.
Amenzilele aplicate de CNA la inceput de 2017 conform Paginademedia.ro [ sursa ]
-
Pentru postul Romania TV, Consiliul National al Audiovizualului a aplicat in 2017 sase amenzi, in cuantum de 242.500 RON.
-
De la inceputul anului, postul Antena 3 a primit doua amenzi in cuantum de 55.000 RON.
Opinii din industrie
Serban Alexandrescu (Managing Director, Headvertising):
Trebuie sa ne raportam diferit la o lume diferita si sa ne schimbam in consecinta comportamentul la nivel social si profesional.
Codin Caradimu (Creative Director, cap):
Niciun brand sanatos nu poate sa ramana mut (si cu reclama pe posturi TV care mint ca sa isi apere stapanii) in fata celor putini, dar care consuma constient si mai mult.
Robert Tiderle (Owner, Papaya Advertising):
Inainte de a ne uita urat la branduri, trebuie facut putin curat in industria de publicitate.
Cateva idei din Periodic
- Cosmin Pojoranu: Despre rolul rolul presei si al brandurilor
- Periodic: despre presa
-------
Acest articol face parte din seria editoriala "Etica in publicitate"