AcademIAA este o nouă iniţiativă IAA, ce are ca misiune creşterea angajabilităţii absolvenţilor de studii superioare din domeniile marketing şi comunicare.
Iniţiativa are la bază formarea unui parteneriat strâns între mediul de business (reprezentat de companiile membre IAA) şi mediul academic (ASE – Facultatea de Marketing, SNSPA – Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi Universitatea Bucureşti – Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, pentru inceput) şi îşi propune 4 direcţii concrete de acţiune:
1. Program de mentorat pentru studenţi – în care studenţii de la facultăţile de profil au acces la mentorat din partea profesioniştilor din industrie.
2. Studii - actualizarea competenţelor profesionale şi studiu de motivaţii ale studenţilor, pentru a creşte relevanţa conţinutului şi formei pregătirii universitare din zona de marcomm.
3. Acces la studii de caz din business, ca material didactic pentru cursuri şi seminarii.
4. Programul „Porţi deschise AcademIAA” – este un program de tip „train the trainer”, prin care cadrele didactice din universităţile partenere au acces la sesiuni de training pe teme de marketing şi HR gazduite de companii membre IAA.
Prima gazda a programului “Porti deschise AcademIAA” a fost Procter & Gamble Marketing Romania. Evenimentul a avut loc miercuri, 1 Februarie, cu participarea a 28 de cadre didactice universitare si a avut ca tema „Consumer @ center: What really matters in building timeless leading brands”. Continutul a inclus un mix de teorie si practica despre „brand building”, „consumer insights” si „leadership in a changing world”.
„Sunt incantata ca am demarat programul AcademIAA, prin parteneriatul intre IAA si mediul academic. Pregatirea talentelor viitoare este o prioritate declarata a IAA.
De asemenea sunt onorata ca prima sesiune, gazduita de P&G, a atras entuziasmul invitatilor. Am avut ocazia sa povestim colegilor din mediul academic despre principiile si practicile ce ne ghideaza in P&G atat pentru construirea marcilor, cat si pentru construirea leader-ilor viitorului" - Maria Predoiu, Presedinte al Consiliului Director IAA Romania si Director de Marketing P&G South East Europe.
„Prima întâlnire care a avut loc în cadrul proiectului AcademIAA a creat premisele unui parteneriat pe termen lung, cu efecte benefice pentru pregătirea viitorilor profesioniști în marketing. Mesajul de susținere pe care l-am primit din partea managementului de top al P&G a fost foarte clar. Mă bucur că există deschidere și dorința de implicare în procesul educațional.” – Prof. Univ. Dr. Ioana Cecilia Popescu.
„Modul în care a fost proiectată și organizată prima întâlnire din cadrul inițiativei AcademIAA a dovedit din plin că disponibilitatea de implicare a mediului de afaceri în formarea studenților este reală și asumată activ, nu este numai un deziderat frumos greu de atins.
Formatul întâlnirii a depășit cadrul unei consultări, contribuind la înțelegerea mai bună a așteptărilor și abordărilor specifice mediului academic și a celui de afaceri. AcademIAA poate contribui la armonizarea lor, precum și la dezvoltarea unor resurse și instrumente educaționale eficiente.” – Conf. Univ. Dr. Alexandra Zbuchea.
Următoarea sesiune va avea loc în martie, iar gazda evenimentului va fi agentia McCann.
International Advertising Association – IAA România reprezintă toate categoriile de companii active în domeniul comunicării - clienţi de publicitate, agenţii de publicitate şi companii mass media, reunind în prezent peste 130 de membri. IAA România a fost recunoscută la nivel global, primind în 2008 trofeul “Golden Tulip - pentru cea mai activă și mai creativă filială IAA din lume", în cadrul celui de-al 41-lea Congres Mondial IAA. În iunie 2016, la întâlnirea anuală a IAA Global de la Cannes, IAA România a fost distinsă cu premiul "IAA Global Excellence Award".