[Cum se comunica in sport] Handbalul din Braila este trait si povestit de toti, cu mic, cu mare

[Cum se comunica in sport] Handbalul din Braila este trait si povestit de toti, cu mic, cu mare

Daca Oradea este, mai nou, reprezentata cel mai bine la nivel sportiv de catre echipa de baschet a orasului, in coltul opus al tarii, la Braila, handbalul face legea. Dunarea Braila este singura echipa din Braila care nu a retrogradat niciodata - un detaliu furnizat de Ana-Maria Niculescu, marketing manager al clubului.

Cu Ana-Maria vom discuta mai jos despre cum comunica un club sportiv care are ce multi si-ar dori: istorie, fani multi si de toate varstele, ajutor de la autoritatile locale, si o multime de jucatoare care fac parte din lotul national.

Exista, desigur, si provocari in interactiunea cu fanii. Cum ar fi acei suporteri de rezultat, care se regasesc in absolut toate sporturile, si care strica un pic feng-shui-ul pe pagina de Facebook a clubului. Insa in general, acolo unde exista bunavointa si competenta, ne asigura Ana-Maria, rezultatele si atasamentul de sport vin negresit.

 

Comunicare: obiective si directii de dezvoltare

Primul obiectiv a fost indreptarea brailenilor catre "Dunarea Braila". La noi in oras, handbalul este singurul sport care se afla in primul esalon, fiind de asemenea singura echipa care nu a retrogradat de cand a promovat in Liga Nationala.

Ne-am adresat brailenilor la fiecare actiune a echipei, am incercat impreuna cu cei din conducere sa le oferim ceva nou meci de meci. Ma bucur ca am gasit deschidere la directorul executiv al clubului, Dragos Chirita, si impreuna am reusit multe lucruri frumoase pentru echipa si pentru braileni.

Am plecat de la un simplu afis de promovare ceva mai agresiv, au urmat programele pe care noi le oferim meci de meci, in care prezentam echipa adversa si cate un scurt interviu cu o jucatoare iar in cele din urma, cu ajutorul celor de la Rocreativ am realizat si un stand de unde suporterii isi pot achizitiona materiale promotionale.

Dupa o munca asidua a conducerii clubului, inclusiv a antrenorului principal, Costica Buceschi, in vara au ajuns la Braila nume mari din handbalul romanesc. Cei doi au gandit pentru echipa noastra un nou proiect-idee: cat mai multe jucatoare de la Dunarea sa faca pasul catre lotul national. Si de aici s-a nascut sloganul “Romania noastra! Echipa noastra! Braila noastra!”

Dunarea Braila are cele mai multe jucatoare in lotul Romaniei - Bianca Tiron, Gabriela Perianu, Aneta Udristioiu, Gabriella Szucs, Elena Voicu, Madalina Zamfirescu, antrenorul principal Costica Buceschi, iar din aceasta iarna, si centrul nationalei, Eliza Buceschi.

 

Divizia "micii handbalisti"

Chiar daca echipa mare este principala imagine a Dunarii Braila nu i-am uitat nici pe cei mici. Impreuna cu antrenorul secund, Cristi Preda, dar si cu cei din conducere am inceput inca de anul trecut sa facem selectii pentru minihandbal. Astazi ne putem mandri cu zeci de copii care bat mingea in sala polivalenta si care in viitor vor deveni poate o Gabriela Perianu.

Ne-am axat foarte mult pe cei mici, pentru ca ei sunt viitorul, am chemat cate o jucatoare la antrenamentul celor de la minihandbal si copii au inceput sa vada altfel handbalul. E o mandrie pentru ei sa aiba jucatoare ca Madalina Zamfirescu, Elena Voicu, Bianca Tiron sau altele, la antrenamente.

 

Spectatori tineri. Si, deci, internauti

In anii trecuti, in Polivalenta veneau mai mult oameni in varsta, astazi este in schimb altceva. Odata cu schimbarea unei mari parti din lot, la meciuri au inceput sa apara copiii si tinerii si ne bucuram pentru asta.

Astazi ne adresam tuturor - de la cei mici, care stau dupa meciuri sa faca poze cu fetele, la tinerii care vin sa urmareasca meciul si sa incurajeze echipa, pana la vechii fani ai handbalului, persoanele trecute cu mult de prima tinerete, care practic stiu echipa de la infiintare si care au ramas alaturi de ea si astazi.

Odata cu indreptarea atentiei tinerilor catre echipa, mediul de comunicare a fost unul sigur, cel online. Am ramas si cu informarea veche a suporterilor, presa scrisa, afisele stradale, mesajele de la radio dar ne-am axact foarte mult pe site-urile de socializare. Facebook-ul ramane pentru noi una dintre cele mai sigure linii de comunicare cu suporterii.

 

 

Fanii

De cele mai multe ori ne felicita. Sunt si suporteri care raman nemultumiti chiar daca echipa a castigat meciul respectiv si care sunt mai revoltati. Dar reprosurile sunt putine.

Avem suporteri din strainatate care ne scriu si care ne intreaba de evolutia echipei, de cum se recupereaza fetele care au fost accidentate, le-am trimis unora afise de la meciuri si bilete, pentru ca sunt colectionari.

 

Suporterii de rezultat

Sunt si situatii cand apar insulte sau comentarii agresive, insa nu stam mult la discutii. De obicei, astfel de comentarii apar dupa un rezultat prost, iar noi nu agream asa ceva. Nu imi plac suporterii de rezultat. Atata timp cat comentariile nu sunt vulgare, iar imaginea clubului nu e patata, aceste postari raman.

Dar sunt multi suporteri care la nervi spun multe, asa ca de obicei sterg comentariu si dau block. La o zi-doua distanta primesc de la ei mesaje in care ma roaga sa ii deblochez si atunci le explic de ce au fost blocati si ca daca se mai intampla ii blochez din nou. Le dam multora o a doua sansa, pentru ca fiecare are dreptul la libera exprimare dar nu sa sa injure. 

 

Implicarea jucatoarelor in comunicare

E simplu sa comunici si sa promovezi handbalul local atunci cand ai nume mari precum Eliza Buceschi, Ana Maria Tanasie, Gabriella Szucs si toate jucatoarele care fac parte din lotul nostru. Ele au imagine, noi nu am facut decat sa o asociem cu numele "Dunarea Braila".

Imaginea clubului tine foarte mult de imaginea fiecarui jucator in parte. Am avut grija, impreuna cu cei din conducere, sa promovam fiecare jucatoare fara sa facem discriminari.

De la simpla prezenta a lor la un antrenament la grupele de copii, pana la actiuni de team building prin oras, interviuri si altele. In ceea ce priveste intalnirea cu fanii in viitor vom avea o surpriza si pentru ei.

O actiune cu echipa a fost la un adapost de caini. Chiar daca nu toate au patrupezi acasa, majoritatea s-au aratat incantate si s-au jucat cu cainii, i-au hranit.

 

Apoi a urmat vizionarea meciului nationalei cu Rusia. Noi avem 4 jucatoare plus antrenorul principal in lotul Romaniei, de acum de la EURO, si inaintea fluierului de start am strans toata echipa pentru a realiza un video in care le uram bafta fetelor de la nationala.

Am primit un feedback bun de la lot si ne-a bucurat lucrul acesta.

 

 

Surse de finantare. Parteneri

Fara o buna comunicare intre club si finantatori nu am fi putut ajunge aici. La noi finantatorii sunt autoritatile locale, iar ei au inteles ca performanta nu se face pe stomacul gol.

Ei ne-au sprijinit mereu si asta se vede si la meciuri cand, poate pentru unii e ciudat dar, e frumos sa iti vezi liderii comunitatii cum striga in cor cu 2.000 de oameni "Dunarea!, Dunarea!". 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related