Daca tot lucreaza duminicile - de cativa ani, deja - si ii face placere, Mara Barza s-a gandit sa faca Sunday PR. Dupa patru ani de PR la ProTV si alti trei petrecuti in "freelanceriat", Mara si-a deschis propriul boutique, tot de PR:
"Duminicile deseori lucrez, fie că este vorba de content în Social Media, materiale de presă, mailuri, întâlniri cu parteneri și prieteni din domeniu, de research, sau de creionat strategii… în funcție de inspirația și creativitatea din acele momente. Așa a apărut numele Sunday PR".
Despre inceputuri - in televiziune, PR sau antreprenoriat -, clienti si proiecte importante, in textul de mai jos:
Background
Traseul a fost următorul: am absolvit Colegiul Național Cantemir Vodă din București, au urmat studii în Turism la Universitatea Româno-Americană, o bursă Erasmus tot în Turism, la o universitate din Valencia, Spania. După care au urmat un Master în zona financiară și încă un Master la SNSPA în Comunicare și Relații Publice.
În timpul facultății am avut câteva joburi part-time: într-o mică agenție de resurse umane, în sistemul bancar, la ProCredit Bank, unde făceam de toate: de la relații cu publicul, arhivarea documentelor bancare până la împărțit de flyere.
După Erasmus și absolvirea facultății, gândurile îmi erau direcționate intens către un master la o universitate din Europa, sau un job în Turism în țară, dedicat promovării imaginii României în străinătate… însă lucrurile nu ies întotdeauna așa cum îți plănuiești.
Am ajuns să lucrez în televiziune cred că mai mult din întâmplare, sau poate că televiziunea m-a ales. Într-o zi am aplicat, mai în glumă, și pentru un job la PRO TV. La puțin timp m-au sunat și m-au invitat la un interviu. A fost o dragoste la prima vedere, care s-a transformat într-o relație lungă :)
PR & TV
ProTV a fost ca o școală pentru mine și pot spune că m-a pregătit pentru viață. Aici m-am format atât profesional, cât și personal și mi-am dezvoltat aptitudinile în comunicare.
Televiziunea presupune creativitate și disciplină. În televiziune am învățat că în spatele unui proiect de succes se află implicarea, determinarea și munca enormă a unei echipe. Și poate că cel mai important lucru pe care l-am învățat a fost acel “Gândește liber!”.
Începutul în PR
Primul meu job în televiziune a fost în zona de Advertising. În acea perioadă cred că am vizionat toate spoturile publicitare posibile și imposibile :)
A fost o perioadă în care am învățat foarte multe lucruri despre televiziune, mai ales în ceea ce privește partea tehnică, dar la scurt timp deja îmi doream un job care să implice mai multă creativitate și mobilitate. Înclinam spre PR sau Producție, dar până la urmă pot să spun că am avut parte de amândouă.
După o perioadă de câteva luni în care doar am colaborat cu departamentul nostru de PR, planetele s-au aliniat în favoarea mea și am ajuns la PR. Trecusem deja primul hop, testul răbdării :)
Începutul nu a fost ușor, dar nici nu au fost hopuri majore. Sau cel puțin nu le-am privit ca fiind hopuri, ci provocări. Când am trecut pe PR, în 2010, era în continuare un moment delicat pe plan economic, după recesiunea din 2008. În Pro se făceau restructurări și se găseau foarte greu joburi pe piață, în orice domeniu.
Îmi amintesc că cei la HR mi-au spus să am în vedere că, dacă nu trec de perioada de probă, nu am cum să mă întorc la jobul anterior. Am avut un mic gol în stomac, aveam și rate la bancă, dar am riscat siguranța unui loc de muncă și am mers mai departe. Îmi doream această schimbare și eram încrezătoare că o să fie bine.
Țin minte prima vizită pe platourile de filmare din studiourile din Buftea. Se întâmpla la serialul românesc “Aniela”. Un ritm de lucru amețitor, o forfotă continuă și totodată o organizare perfectă. Era o nouă lume pe care o descopeream.
Au urmat 4 ani de PR în televiziune, în care am promovat, alături de o echipă frumoasă, programele de pe Acasa TV (seriale străine, filme, emisiuni și seriale românești), inclusiv vedetele postului, plus serialul “Pariu cu viața” de la ProTV și trupa LaLa Band. Au mai fost și câteva proiecte speciale, precum Premiile Gopo și B’estfest.
Sunday PR
În televiziune m-am specializat în comunicarea producțiilor TV și celebrităților, iar în activitatea mea din prezent mă ajută networking-ul din această zonă.
PR-ul în televiziune este fascinant, dar în același timp este ușor atipic și nișat. După 4 ani îmi doream să descopăr mai mult această industrie, așadar am pornit pe un nou drum.
Timp un an și ceva am tot experimentat diferite joburi și proiecte de freelancing: am făcut PR pentru o academie de film, am lucrat într-o agenție de talent management și am făcut PR pentru branduri din zona de lifestyle. Mi-am dorit să văd cum se lucrează într-o agenție și câteva luni am lucrat într-o agenție foarte cool de PR.
După tot acest timp și toate aceste experiențe mi-am dat seama că mi se potrivește cel mai bine să lucrez ca freelancer. Așadar a umat o perioadă dedicată exclusiv freelancing-ului, din care a derivat propriul meu proiect în PR.
Apoi am trecut de la angajat la freelancer și de la freelancer spre o agenție boutique care prinde contur și se dezvoltă frumos: Sunday PR.
În același timp, după aproape 3 ani de pauză, de curând am revenit la prima mea dragoste, televiziunea. Happy Channel este un nou post de televiziune și un nou proiect de PR pentru mine.
Duminicile deseori lucrez, fie că este vorba de content în Social Media, materiale de presă, mailuri, întâlniri cu parteneri și prieteni din domeniu, de research, sau de creionat strategii… în funcție de inspirația și creativitatea din acele momente. Așa a apărut numele SundayPR.
Diferentiere
“When a working day is like a Sunday!” :) Din punctul meu de vedere, o zi de muncă ar trebui să fie frumoasă, să te provoace, să te scoată din zona de confort, să te dezvolte și să te împlinească.
Atâta timp cât te întorci seara acasă obosit, dar fericit și împlinit, și te trezești dimineața cu entuziasm să te reapuci de muncă, înseamnă că ești pe drumul cel bun și ți-ai găsit direcția. Acest lucru cel puțin se aplică în cazul meu și încerc să mă înconjur de oameni cu valori similare.
Clienti
Avem un portofoliu frumos, în general branduri românești din industrii variate: beauty, fashion, floral design, sports&spa, bars&restaurants, tehnologie, IT, marine safety, centre comerciale. Ne-am căutat reciporoc și ne-am dat seama că ne-am întâlnit la momentul potrivit :)
Am inceput acest proiect încrezătoare și îl dezvolt pas cu pas. Nimic nu se întâmplă peste noapte, iar în spate sunt ani întregi de muncă. Relația client-agenție este bazată pe onestitate și comunicare, bineînțeles. Nu promitem ce nu putem oferi. Venim cu soluții personalizate adaptate nevoilor brandului. Nu avem temeri, suntem deschiși.
Trei proiecte importante
Spuneam anterior că în facultate îmi doream să promovez România ca brand turistic. Pot spune că în prezent lucrez la îndeplinirea acestui vis prin prisma brandurilor românești pe care le avem în portofoliu. Prin campaniile noastre de comunicare contribuim la consolidarea, awareness-ul și succesul acestor business-uri românești.
Retargeting.Biz este un start-up care s-a dezvoltat intens peste hotare, Beauty One este un partener de încredere pentru companii mari din străinătate, iar Diane Marie și Madam Mitza au ca obiectiv să COOLoreze viețile românilor.
Toate proiectele sunt importante și îmi sunt dragi, iar implicarea este mai mult decât 100%, pentru ca rezultatele să fie pe măsură.
Campaniile noastre sunt focusate pe Digital PR, Social Media, Lifestyle Events, Brand activations, Celebrities & PR Consultancy. Am descoperit că îmi place zona de events și deja avem în portofoliu un număr considerabil de evenimente de lifestyle.