Lamentarile si nostalgiile trecutului nu au nici un rost, spune Ema Grigore, Managing Director New Elite. Agentia a fost infiintata in 2002, dar in 2012 a trecut printr-un rebranding radical, adaugand servicii de creatie si design.
Clientii sunt, in mare parte, producatori romani din mai multe domenii de activitate, de la branduri din perioada interbelica, cum este cel de filatura de lana din Brasov, la cladiri transformate in mall-uri.
Scurt istoric
Brandul New Elite a fost creat in anul 2002 pe cand faceam consultanta la companiile romanesti dispuse sa se angreneze in importante schimbari strategice si care aveau nevoie de finantari mari pentru politici de export si de marketing.
In 2012 am trecut printr-un rebranding adaugand servicii de creatie si design si ne-am concentrat eforturile pe proiecte de branding si rebranding.
Tot atunci, arhitectul Andrei Pojoni s-a alaturat echipei ca Managing Partner oferind clientilor nostri perspectiva constructiei de spatii reale pentru brandurile lor iar agentiei posibilitatea de a adauga noi servicii ca arhitectura de retail si creatia de “concept stores” pentru brandurile pasionate de retail.
Echipa New Elite este formata din 7 persoane in prezent.
Numele “New Elite” este bazat pe filozofia companiei, aceea de a oferi doar servicii de elita, fara compromisuri. Eram si suntem si acum un nucleu de profesionisti care anticipeaza schimbarile pietei pentru clientii nostri si care isi bazeaza serviciile pe diferentele strategice pe care le observam sau le construim de la zero pentru ei.
In timp, am evoluat spre competente la nivel de expert in doua domenii de activitate : consultanta strategica de brand impreuna cu un mix de arhitectura si design.
Abordam totodata proiecte complicate de design de ambalaj in care putem proiecta matrita initiala, pina la design efectiv si suntem printre putinele firme din Romania care pot face audit si testare de ambalaj la locul vanzarii.
Schimbari, evolutie
Evident perioada anilor 2009-2011 a fost una plina de provocari, ca pentru toata industria creativa, paradoxal insa nu din punct de vedere financiar, ci mai ales datorita schimbarilor fundamentale pe care noua realitate economica a impus-o in modelele de business ale clientilor nostri, dorinta de supravieture a nascut multe idei valoroase: produse noi, segmente de piata noi, practici “ out of the box”.
Noi am inteles ca lamentarile si nostalgiile trecutului nu au nici un rost, mai ales ca valorile noastre sunt fundamental si pro activ indreptate spre viitor
Anul 2012 a fost deasemenea important pentru noi pentru ca am primit confirmarea pietei cu privire la serviciile noastre in comparatie cu alte agentii si am stiut ca suntem pe drumul cel bun. De atunci, am structurat serviciile New Elite in trei tipuri de solutii :
- Ajutam clientii sa patrunda pe piete noi prin proiecte de branding
- Reparam brandurile vechi sau le ajutam sa depaseasca provocarile pietei prin rebranding
- Sprijinim brandurile sa evolueze prin comunicare si publicitate.
In prezent urmarim cu interes strategia brandurilor romanesti de a-si crea retele proprii de desfacere ale produselor pentru a contrabalansa politica I.K.A si pentru a fi mai aproape de consumatori iar acest lucru ne determina sa le venim in ajutor cu serviciile noastre.
Diferentiere
Intelegerea avansata a afacerii clientului si orientarea reala catre client si detaliu. Ne gandim mereu si adaugam noi practici si proceduri care sa ajute clientii sa isi indeplineasca mai bine si mai repede obiectivele.
De exemplu, proiectele noastre incep intotdeauna cu ceea ce noi numim “Clarity Meeting” si care se deruleaza ca o intalnire online cu clientii prin Skype sau Webex prin care clarificam cerintele lor si le punem intr-o ordine logica, agreata de ei.
Fara aceasta intalnire nu pornim absolut nici un proiect. Lucram mereu la practicile noastre creative folosind tehnici de brainstorming si inovatie care ne ajuta sa gasim cele mai neasteptate, dar utile, idei.
Clienti
Clientii nostri sunt in general producatori romani din mai multe domenii de activitate, dar nu numai. Cautam clienti cu branduri care vor sa evolueze, si au un comportament in afaceri cu care rezonam. Nici la acest ultim capitol nu facem compromisuri.
Proiecte importante
Cum am revitalizat un brand creat in perioada Interbelica - Transilana- filatura de lana din Brasov:
Proiectul a inclus: audit extern al brandurilor similare, design de logo, slogan, identitate vizuala, fotografie de produs si fotografie industriala, company profile. Acum brandul reprezinta interesele industriei romanesti in relatie cu partenerii externi.
Cum am transformat o cladire comerciala intr-un brand de entertainment- Ankora Mix&Fun
Mall-urile din orasele mici nu trebuie sa moara. Un brand cu anumite greseli de naming si strategie a fost transformat complet prin: cercetare calitativa de piata, memoriu tehnic de arhitectura, strategie de brand, naming, identitate vizuala, webdesign. Acum brandul aduce valoare pentru comunitate si ownerii lui.
Cum am schimbat designul de ambalaj pentru vopseaua Sticky si Coral:
Partenere ale retelei Dedeman, brandurile Sticky si Coral comunica direct cu consumatorul printr-un design de ambalaj modern, axat pe dorintele aspirationale si pe beneficiile concrete pe care le aduc.
Proiectul a inclus: audit vizual ambalaje concurente, design de ambalaj, simulare 3D, asigurarea calitatii prin viza pe proba de print data de producatorul de ambalaje.
Provocari
Ne mira faptul ca in Romania sunt multi oameni care cred ca brandul e de fapt o sigla sau un produs. Ne mira si mai tare ca oamenii de marketing nu inteleg puterea ambalajului in conditia in care nu au bugete de TV sau de publicitate.
Ne mira faptul ca in Romania anului 2017 mai sunt branduri cu websiteuri care arata ca in 2005 si care cred ca Facebook e o chestie potrivita mai mult pentru neveste.