ERKA a fost fondata in 2004. Dupa terminatea studiilor la Strasbourg si practica intr-o agentie de publicitate din Franta, Ruxandra Serban, CEO- ul companiei, s-a decis sa aplice ce a invatat peste hotare si sa inceapa antreprenoriatul in acest domeniu.
Ea vorbeste mai jos despre clientii cu care au inceput acum 12 ani si care sunt inca in portofoliul agentiei, despre evolutia companiei si despre proiecte noi, cum a fost si candidatura Clotildei Armand la locale, anul acesta.
Clienti
Cand a fost infiintata agentia, existau doi asociati si denumirea este, de fapt, un acronim din numele acestora.
Primul client mare a fost retailerul cora. Colaborarea dintre cora si ERKA este una de durata, agentia lucrand pentru retailerul francez din 2005, iar anul acesta colaborarea s-a extins si in mediul digital, ERKA elaborand strategia de digital si implementand campaniile de digital marketing si social media.
In 2005, cora intrase pe piata din Romania doar de un an, iar noi am conceput si am implementat cu succes diferite evenimente precum Luna Inimilor Deschise, HiperPetrecerea cora, crosul cora Lujerului care are loc in fiecare an din 2005, aniversarile cora, HiperConcurs de deCORAt etc.
Alt moment important in evolutia agentiei a fost inceperea colaborarii in 2009 cu Decathlon, client care este si astazi in portofoliul agentiei. Chiar daca de un an nu ne mai ocupam de achizitia de media, am pastrat acest client pe alte segmente prin implicarea noastra 100% si prin flexibilitate, reusind de fiecare data sa venim in intampinarea clientului.
De-a lungul anilor, ne-am ocupat de crearea retelei de OOH a Decathlon, unele dintre locatii fiind de-a dreptul indraznete, am propus tot felul de spatii de tip guerilla si, trebuie sa spunem acest lucru, am fost primii care am decorat stalpii din statiile de metrou.
Tot din dorinta de a fi cat mai aproape de Client, am conceput o platforma customizata pentru comunicarea in-door, care a permis magazinele sa devina autonome pe acest subiect, dandu-le posibilitatea sa isi comande singure toata signalistica indoor.
Trebuie sa vorbim si de colaborarea cu Domo, un client pentru care s-a lucrat foarte mult pe segmentul BTL, print, media, insa, din pacate, finalul nu a fost unul fericit, dar trebuie sa recunoastem ca pentru noi a fost un mare challenge si,conform binecunoscutei expresii „ orice sut in fund, a fost un pas inainte”.
Ne laudam si cu alti clienti pentru care lucram de ani de zile, precum Norauto (din 2010), Yves Rocher (din 2010), Maisadour, institutul Pasteur, clinicile Anima carora, dupa primul an de colaborare, le-am dublat numarul de pacienti, Ambasada Frantei, Schneider, Babyliss, Camera de Comert si Industrie a Frantei.
In 2016 s-au adaugat in portofoliul nostru Accenture, Michelin, pentru care realizam campanii tactice si de vanzari in 8 tari, Leerdammeer, Adama, PPT, Gloria Jeans.
Ei bine, cautam clienti care sa isi doreasca sa iasa din tipare, clienti care sa vrea sa faca lucruri interesante si care sa indrazneasca sa fie si sa faca lucrurile "altfel", ne dorim clienti indrazneti si cu planuri ambitioase de dezvoltare.
Evolutie
Pentru a acompania toti acesti clienti, de-a lungul timpului activitatile agentiei au evoluat, de la o agentie specializata in BTL, cum era in 2004, la o Agentie 360, cu o echipa de 35 de specialisti in-house in Bucuresti si cu o retea de responsabili de zona in fiecare oras important din tara si, de curand, cu o filiala la Paris.
Departamentul de digital este si el un punct forte al agentiei, care se dezvolta frumos si pune la dispozitia clientilor nostri servicii de digital marketing, social media, aplicatii mobile etc.
Diferentiere
Ceea ce ne este specific noua este dezvoltarea pe verticala si integrarea tuturor serviciilor, de la strategie, creatie, design, digital marketing, la productie in-house, acest lucru ajutandu-ne sa actionam foarte rapid si sa pastram „firul rosu” al campaniei in toate mediile folosite, permitandu-ne sa avem tot tabloul de bord al unei campanii sub ochii nostri, din momentul in care concepem mesajele si pana la implementarea acestora.
Structura noastra este una pragmatica, permitandu-ne sa elaboram pentru fiecare dintre clientii nostri campanii alternative care combina BTL-ul - ul cu digital-ul.
Provocari
Cum bine stim si simtim zilnic pe fiecare proiect pe care il desfasuram, credem ca una dintre principalele provocari este sa ne schimbam un pic mind set-ul overall si sa aplicam mult mai mult viziunea de INTEGRATED pe toate proiectele pe care le scoatem in piata.
Cumva, un Art Director pur de ATL trebuie sa inteleaga ca ceea ce el a creionat in KV si va ajunge in scurt timp in print trebuie sa functioneze la fel de bine si in Digital. Si invers.
Teoria se aplica pentru toate departamentele si ne dorim ca fiecare persoana din ERKA sa ofere consultanta 360 pentru toti clientii din portofoliu.
De fiecare data ne gandim cum sa optimizam ceea ce facem, cum sa utilizam ceea ce pare de neutilizat si sa transformam acest lucru intr-un atuu.
Trei proiecte
Trei proiecte. Greu de spus doar trei proiecte importante, asta pentru ca toate sunt importante pentru noi.
Daca ar fi sa facem un review al anului 2016, dintre proiectele importante fac parte activarile Accenture, campaniile pentru Michelin implementate in 8 tari, fiind coordonate din Romania, implicarea in organizarea petrecerii oferite de Ambasada Frantei cu ocazia Zilei Nationala a Frantei, Crosul cora la care au participat peste 3500 de persoane, organizarea evenimentului „La Fete de la Gastronomie” impreuna cu Ambasada Frantei, CCIFER si RoFrance, campania lui Clotilde Armand la alegerile locale, organizata in mai putin de 10 zile si care s-a derulat pe o perioada de o luna- rezultatele le cunoasteti deja :).
De altfel, in cazul campaniei lui Clotilde Armand, ceea ce ne-a permis sa ne mobilizam atat de repede, a fost tocmai aceasta structura a noastra care reuneste toate serviciile sub acelasi acoperis.
Tocmai de aceea este greu sa ne limitam la a mentiona doar 3 proiecte, pentru ca ne-am implicat in toate proiectele cu sufletul si toate ne sunt foarte dragi.
Trenduri
De departe digitalizarea fiecarui aspect din cotidian este cel mai important Trend in acest moment: accesul direct la client via digital si analizarea in timp real a impactului asupra clientului tintit.
De asemenea, o tendinta pe care nu o putem ignora este directia spre care se indreapta meseria noastra, de la demersuri creative si emotionale spre inginerie de date si procese de targetare.
Adaptarea noastra la toate aceste tendinte este facila pentru ca in aceasta industrie nu ai cum sa nu tii pasul cu tot ceea ce este actual, chiar mai mult, trebuie sa fii cu un pas inainte, iar noi asta facem.