Arca digitala dintr-o mare de agentii

Arca digitala dintr-o mare de agentii

"Intr-o mare de agentii de publicitate si marketing online, am avut curajul sa pornim", incepe Raluca Messai (Marketing Consultant) sa povesteasca despre inceputurile agentiei diARK din 2011, cand compania avea ca unic client un cabinet de avocatura. In prezent, diARK lucreaza cu mai multe asociatii si  companii mici si mijlocii intre care doua camere de comert straine. Exista si clienti de care agentia prefera sa se distanteze, spune Raluca, anume cei care nu respecta transparenta obligatorie in relatia agentie-client si, respectiv, cei care nu respecta intelegerile initiale. 

Mai multe despre inceputul si evolutia agentiei, aflam de la Raluca in cele ce urmeaza.

 

diARK la start

Intr-o mare de agentii de publicitate si marketing online am avut curajul sa pornim intr-o calatorie plina de aventuri. In 2011 ne-am imbarcat pe corabia noastra cu o singura vela, sau altfel spus cu un singur client, Cabinetul de Avocati Gruia Dufaut, care inca ne mai este alaturi.

Inca de la inceput ideea a fost de a crea o arca a lui Noe. Un loc destinat freelancerilor dornici sa isi aduca aportul la dezvoltarea companiilor mici si mijlocii.

Mai exact am vrut sa construim o punte intre specialisti/consultanti si companii, taind astfel lantul acela de mailuri si telefoane, un du-te vino continuu, care de multe ori duce la neintelegeri, timp si energie irosite. De aceea si numele ales este unul simbolic, de arca digitala sau diARK.

Primul port in care am ales sa ne oprim a fost comunitatea de afaceri franceza si am poposit ceva timp aici, incercand sa deslusim toate valentele ei, pentru a putea oferi servicii de calitate si adaptate nevoilor acesteia.

De ceva vreme insa am ridicat ancora si am pornit si catre alte meleaguri. Asteptam cu interes sa vedem ce ne ofera aceste noi aventuri, insa pana in acest moment vantul ne este prielnic, mai ales cand ai marinari buni, care intuiesc cu brio directia.

 

Structura si echipa

Suntem o echipa micuta cu planuri mari de dezvoltare si suntem increzatori ca vom reusi sa le transformam in realitate, sa devenim un nume pe piata locala. Si nu spun asta doar datorita serviciilor pe care le oferim, ci mai ales pentru legatura pe care o avem cu clientii nostri. Apropierea de client, perfectionismul, dar mai ales creativitatea sunt cateva dintre valorile diARK care fac diferenta.

 

Clienti buni, clienti "rai"?

De toate formele, culorile, dimensiunile, dar mai ales cata iarba si frunza. Glumesc.

Clientii nostri sunt foarte diferiti ca sectoare de activitate. Majoritatea sunt companii mici si mijlocii. Lucram cu mai multe asociatii, dar si cu doua camere de comert straine. In viitor ne dorim si mai multi clienti dornici sa se dezvolte, sa fie vizibili pe piata locala si nu numai.

Nu contest ca exista si clienti fata de care am prefera sa pastram distanta. Orice business inseamna dezvoltarea unei relatii de lunga durata, iar daca intre cei doi parteneri nu exista un numitor comun, nu sunt pe aceeasi lungime de unda cum se spune, mai bine isi vede fiecare de drum.

Am convingerea ca lucrurile trebuie sa fie foarte clare si transparente intre o agentie si clientul ei pentru a ne putea atinge obiectivele, fiind constant cu degetul pe pulsul clientului. Atunci cand clientul hotaraste din diferite motive sa nu mai fie transparent, lucrurile devin complicate. In astfel de cazuri retragerea nu este o rusine, ci mai degraba o buna cunoastere de sine.

Si da, mai sunt si acei clienti care dupa semnarea unui contract incearca sa profite de situatie, cerand mult mai multe servicii decat intelegerea initiala. Si in aceste cazuri preferam sa spunem pas.

 

diARK in trei proiecte

Sunt multe proiecte cu care ne mandrim si nu spun asta doar pentru ca asa se face sau da bine, ci pentru ca fiecare proiect reprezinta o parte din sufletul celor care au lucrat la el, mai ales atunci cand intervine daruirea si pasiunea. Daca totusi trebuie sa aleg doar trei proiecte, atunci acestea ar fi:

Clipul de recrutare pentru FiNEXPERT, dar si cel corporate, tot pentru acelasi client. Ideea din spatele acestor clipuri a fost de a prezenta oamenii din spatele cifrelor. FiNEXPERT este cea mai mare companie romaneasca de contabilitate, taxe si audit.

Aici ne-am dorit sa trecem peste prejudecati si sa aratam ca si o companie care activeaza intr-un mediu rigid poate sa fie interesanta si indrazneata. Si cred ca am reusit sa ne atingem pe deplin obiectivele.

Raportul de sustenabilitate si clipul de promovare pentru AIPROM. Ideea generala a clipului a venit in urma unui brainstorming cu clientul.

Am dorit sa aratam ca si o industrie ca cea de Protectia Plantelor poate aborda subiecte precum sustenabilitatea intr-o maniera umana, indiferent de acceptiunile personale ale unora sau altora.

Anuarul Camerei Franceze de Comert si Industrie din Romania pe care il realizam in fiecare an de la crearea agentiei, dar care ramane de fiecare data o provocare. Atunci cand te ocupi de un proiect de atata timp poate interveni rutina.

A ramane creativ si a descoperi mereu noi metode de prezentare in acest context este cea mai buna forma de a-ti testa abilitatile.

 

Provocarile din piata

Cea mai mare provocare pentru noi este sa spunem nu clientului. Ni s-a intamplat de multe ori ca un client sa vina la noi si sa ne spuna exact ce vrea, iar noi sa ii spunem ca nu este buna abordarea si sa venim cu propuneri care sa corespunda mai bine obiectivelor lui. Majoritatea clientilor ne asculta in astfel de cazuri.

Altii insista sa mergem pe drumul ales de ei. Aici intervine provocarea. Este greu sa livrezi ceva de calitate atunci cand tu nu crezi in sansele acelui proiect, sau cel putin nu asa cum este el creionat de client.

O alta provocare vine din lipsa de specializare de pe piata. Toata lumea face social media, am postat ceva pe Facebook si sunt deja specialist. E mai greu cand trebuie sa explici clientului cum sta treaba cu o campanie de comunicare online, ca exista o strategie, iar actiunile intreprinse trebuiesc urmarite constant si ajustate pe parcurs.

Pentru noi insa cea mai mare provocare o reprezentam tot noi, asta pentru ca incercam sa ne autodepasim, sa venim mereu cu propuneri si idei originale, care sa genereze pentru client rezultatele dorite.

 

Intre trendurile actuale

Indiferent de trenduri, clientii ar trebui sa se intrebe cat de utile sunt acestea pentru compania lor. Nu merita sa faci un lucru doar sa fii si tu in rand cu lumea, conteaza functionalitatea, altfel ne intoarcem la teoria formelor fara fond.

Pregatim in momentul de fata un nou proiect, care vine ca raspuns la cererile clientilor de a avea un site cat mai repede si cat mai profi. Sigur, un astfel de proiect nu este o noutate pe piata, insa vom aduce in atentia publicului si cateva aplicatii originale.

Va fi un proiect 100% romanesc, creat in totalitate de noi si destinat afacerilor romanesti la inceput de drum sau proiectelor punctuale ale unor companii.

Marketingul este ca un joc de sah si nu intotdeauna cel care face prima miscare este si invingator. Trebuie sa ai rabdare si tactica pentru a-ti atinge scopul, iar noi le avem pe amandoua. In rest, compensam prin creativitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related