Cumva, am inceput sa acceptam inevitabilul si ne adaptam cu universul in care pe domnul presedinte al Statelor Unite ale Americii il cheama "Donald" si "Trump": ne gandim cum am putea beneficia din acest deznodamant sau alegem sa ne incruntam pe veci, ca la Casa Alba.
In aceasta nota am inceput cea de-a doua zi a Cupei Agentiilor la Gatit by Lidl, parasind taramul politic si explorand taramul culinaresc in cea de-a doua etapa a calificarilor.
Ziceam ca in prima zi ne-a zambit Zeita Improvizatiei. Ei bine, ieri s-a luat de mana cu Zeul Muzicant si au venit sa ne inspire. S-a cantat si s-a dansat mult prin bucatariile Chef Parade, cu slagare traditionale romanesti adaptate situatiei gastronomice de la fata locului. De pila, "Treceti batalioane romanii Carpatii" si "Foaie verde salcioara" nu ne vor mai suna niciodata la fel.
Astfel, 9 agentii au participat la pitchul nostru culinar cu doua examene: proba principala Lidl si proba speciala "Abur in bucate" Electrolux, unde am auzit de data asta briefuri precum: ce ar gati trollul agentiei pentru colegi, ce fel de mancare ar satisface o intreaga agentie (aka "gateste ceva care sa placa la toata lumea") sau ce ar gati un art ca sa-si impace copy-ul. Aveti incredere in noi ca s-au descurcat de minune.
La proba principala Lidl, insa, nu trebuie sa va incredeti in cuvantul nostru, ca avem fotografii chiar imediat mai jos.
Cu branza, chilli iute si porumb a gatit prima serie de chefi care au chiulit din agentie pentru o cauza nobila: sa inteteasca motorul inovatiei culinare de la nivel global. Acestia au fost: OctoCooks (Profero), Zagatim (Zaga Brand) si Crafters (Craft Interactive).
Caracatita Profero a mers pe o combinatie iesita din comun de clatite americane cu branza frantuzeasca, in timp ce prezentarea ne-a dus inultra-vizitatul spectru politic. Dish-ul lor s-a numit "To Heal Trump's Heart", avand misiunea de a face pace si armonie intre SUA si Europa.
Pui in 5 culori cu orez au gatit cei patru cavaleri ai echipei Zagatim, care au avut farfuria impartita pe jumatate - intr-o parte un chilli colorat si in cealalta o portie buna de orez alb imaculat. A rezultat o farfurie foarte disciplinata care instiga numai la dezordine.
Crafters au pus pe masa juratilor un chilli con carne si "con porumb". Am auzit juratii degustand multumiti, remarcand faptul ca porumbul n-ar fi fost tocmai vedeta dish-ului. In schimb, aceasta echipa (singura din competitie cu doar doi membri) a fost vedeta acestei serii culinare:
A doua serie a fost cea mai guraliva, in sensul bun. Vinul s-a cuplat cu energia si asa au iesit niste vocalize care sa anime felurile de mancare pregatite de GOLin Farfurie (Golin), Hedonic Cooks (Hedonic) si bakepoint (Smartpoint). Iar juratii au avut parte de o masa completa: un aperitiv cu alune, un fel principal cu pui si un desert cu migdale, prezentate si degustate in aceasta ordine.
Fetele de la GOLin Farfurie au gatit un "Macarun" neconventional, combinand alunele, cu branza, mierea si ansoa. Mentionam ca la acest banc de gatit se auzea refrenul "Foaie verde salcioaraaa/ Tai cartoful, nu m-omoaraaa". Si prezentarea a fost la fel de animata, cu o poveste despre armonia pe care o pot genera pestele si mierea daca iti permiti sa fii atat de open minded.
Hedonic Cooks au gatit "puiul hedonic" al acestei serii, pe care Alex Cirtu ne-a spus ca l-ar fi denumit "Pui mana si gatesti". Dish-ul a implicat 3 tehnici de gatire a carnii de pui, insa una dintre acestea n-a mai ajuns ilustrata pe farfurie din cauza unei incinerari petrecuta in zona cuptoarelor. Nota: aici s-au cantat rasunator versurile: "La arme cu frunze si flori / V-asteapta izbanda, v-asteapta si fratii/ Cu inima la trecatooori".
Cu migdale si ciocolata a fost desertul celor de la bakepoint. Si a mai fost excelent, asa am auzit de la jurati. Desi emotiile erau mari pe partea de plating (am auzit cuvantul "odios" in autocaracterizarea lor), iata ca gustul bate aparentele. Dish-ul s-a numit, simplu dar potrivit, "Aparentele insala".
Timpul e mult prea scurt si alearga ca un jogger antrenat la Cupa Agentiilor la Gatit by Lidl; vom lua asta in considerare la structurarea programului pe viitor. Aseara a fost foarte bine cu gatitul, chiar daca tot tarziu am inceput. Cu De Toate (Geometry Global), Divina Farfuria (New Age Advertising Agency) si Monchee Beans (Beans United) au gatit pentru a pune in valoare: cafeaua, turmericul si ghimbirul.
Ascultati aici ce-au pus pe farfurie castigatorii Cupei Agentiilor la Gatit din 2015, Cu De Toate: "Macel publicitaresc" cu rata, vita si sponge facut la microunde - o miscare riscanta, au precizat juratii - imbracate in doua sosuri diferite cu ingredientul-secret cafea. Nu mai zicem decat ca si-au aparat titlul cu desavarsire.
Divina Farfuria au au servit paste facute de la zero, cu creveti, turmeric si ulei de masline. Am gustat si noi fara nicio jena. La prezentare, am aflat ca originile lor i-au inspirat pentru acest dish; ei provin din Sicilia Romaniei (anume, Oltenia).
Ultimii, dar nu cei din urma: Monchee Beans au gatit o salata cu creveti si ghimbir intitulata "Potopul gurii". Titlul dish-ului spune tot. Juratii au fost pusi in mare impas tocmai la aceasta ultima serie de gateli, fiind apoi nevoiti sa aleaga finalistii.
Asa a fost a doua zi, delicioasa si dansanta. La final, am calculat punctajele si, concomitent cu o parere de rau si cu una de bine, i-am anuntat pe finalisti, precum si pe ceilalti participanti.
Lista celor care gatesc in finala Cupei Agentiilor la Gatit by Lidl in doua serii sunt urmatorii:
Minio Chilli-O (Minio),
Activ Chefs (Activ Ad),
Curcubeu pe Ceru' Gurii (Business Results),
Zookies (Zenith Romania),
Cu De Toate (Geometry Global),
bakepoint (Smartpoint),
Divina Farfuria (New Age Advertising) si
Carla's Beans (GMP PR).
Acum, nu ne mai ramane decat sa o salutam din nou pe doamna Clementina, cea care a petrecut inca o zi petrecuta pe frontul vaselor murdarite fara mila de publicitari. Si alegem ca, astazi, s-o salutam fotografic:
Gata, ne mai citim despre finala.
Partenerii evenimentului
Despre Lidl
De la intrarea pe piata romaneasca in 2011, Lidl a devenit unul dintre cele mai importanti retaileri din Romania. Lidl dispune astazi de magazine in mai toate tarile europene si este unul dintre cele mai mari lanturi de magazine de tip discount din Europa. Cucerirea de noi piete, in care ofera clientilor calitate maxima la cele mai avantajoase preturi, ramane si pe viitor obiectivul Lidl cel mai important.
Despre Electrolux
Cu aproape 100 de ani de experienta in realizarea echipamentelor profesionale pentru cei mai buni bucatari profesionisti din Europa, Electrolux aduce excelenta culinara atat in cele mai renumite bucatarii ale lumii, cat si in casele utilizatorilor.
Pe platforma The Secret Ingredient, Electrolux propune in fiecare luna un ingredient secret, insotit de informatii despre istoria, valorile nutritive, retete si trucuri de folosire in meniul de zi cu zi. Astfel, Electrolux aduce excelenta in bucatarie nu doar prin tehnologie de top, ci si prin informatii si sugestii care dezvolta creativitatea culinara. Toate sfaturile culinare sunt oferite de Electrolux in parteneriat cu Chefi profesionisti.
Despre Chef Parade
Conceptul Chef Parade este adus si dezvoltat in Romania de catre Privileg Catering. Intr-un spatiu modern, Chef Parade Cooking School gazduieste cursuri de gatit, petreceri, workshop-uri si team building-uri pentru corporatii, adresandu-se tuturor celor care vor sa invete, sa se relaxeze sau sa-si desavarseasca abilitatile culinare.
Despre Cupa Agentiilor la Gatit
Creativii ingredientelor, ai prezentarilor si ai uralelor isi gasesc locul, pentru al patrulea an consecutiv, la Cupa Agentiilor la Gatit, un eveniment IQads care face parte dintr-un concept mai amplu de intreceri creative dedicate industriei publicitare din Romania - "Cupa Agentiilor". Scriem retetarul Cupei la Gatit inca din 2013 si starnim creativii sa se infrunte in preparate si farfurii. Partenerii media sunt: Bucataras.ro, Gustos.ro, Culinar.ro si Radio Guerrilla.