O casa de productie full-service, care a luat nastere la inceputul lui 2014, Cloud9Film si-a inceput aventura cu un scurtmetraj bazat pe o poveste adevarata, L1-L5.
Emilia Vlad, producator si artizan al companiei, spune ca si acum - 2 ani mai tarziu - povestile de scurtmetraj reprezinta "serviciile" pe care le ofera cel mai cu drag echipa Cloud9Film.
Absolventa a Universitatii Media din Bucuresti, Emilia a lucrat de-a lungul timpului, in calitate de producator, la proiecte precum "Las Fierbinti", "Te cunosc de undeva", "Baieti Buni", sau "Ferma vedetelor". Emilia produce pentru ProTV, incepand din luna martie, show-ul "Supravietuitorul".
Mai jos, Emilia povesteste cum se intampla lucrurile intr-o companie de productie cu departament propriu de creatie, in care se lucreaza 100% direct cu clienti:
Background
Cel mai important intr-o pozitie de management mi se pare sa stii ce sa ceri de la echipa ta, iar pentru asta trebuie sa treci obligatoriu prin fiecare etapa a procesului respectiv. Iar asta este si traseul meu, am parcurs toate etapele unui departament de productie, de la secretarea de productie la producator.
De la reclame si evenimente la seriale TV si reality-uri, de la scurt metraje la lung-metraje. Si fara o echipa buna in spate orice experienta sau abilitate personala este aproape nesemnificativa.
De ce Cloud9Film?
Era momentul unei noi provocari. Ultimul proiect la care am lucrat inainte de a alege calea antreprenoriatului a fost serialul "Las Fierbinti" (primele 5 sezoane).
Aici singura provocare era sa ne mentinem pozitia de leader. Iar strategia creata de intreaga echipa era deja reteta patentata. Este o diferenta imensa de la a produce un proiect pana la a fi antreprenor. Si asta este valabil pentru orice domeniu.
Nu eram sigura ca stiu ce inseamna, dar eram sigura ca vreau sa aflu. Si ca vreau imi asum riscul esecului.
Echipa
Echipa de baza este foarte mica, formata din Alex Fotea, Radu Micu si Bogdan Albulescu pe partea de creatie, Alex Fotea - regie si Catalin Simioana pe partea de camera/imagine.
Cred ca ce ne uneste foarte mult este ca lucram de o viata impreuna si in acelasi timp suntem si buni prieteni. Iar asta poate fi o parte din reteta succesului. Ca ne cunoastem foarte bine si ne dorim cumva acelasi lucru pe termen lung.
Avem ca repere in aproape fiecare proiect experientele si trairile personale iar asta ne ajuta foarte mult sa ne identificam cu consumatorul final.
Serviciile: cu tot cu creatie
Am inceput cu un scurt metraj bazat pe o poveste adevarata, festival care a fost prezent si in sectiunea "Short Film Corner" de la Cannes in 2014. Scris si regizat de Letitia Rosculet, Ana Ularu - rol principal.
Am continuat cu reclame, mici evenimente, emisiuni TV produse la comanda, proiecte online, alt scurtmetraj.
Crearea departamentului creativ a venit de la sine, in momentul in care ne-am dat seama ca avem puterea sa observam din exterior nevoile pietei/societatii/clientilor . Si am realizat ca avem si ideile necesare pentru integrarea acestora in produse frumoase.
In acest moment pot spune ca suntem un "hub de creatie", nu preluam ideile nimanui, din contra, aici se nasc idei si le avansam clientilor. Iar marea majoritate a ideilor sunt targetate de la inceput, inca din perioada de incubatie.
Short films
Proiectul nostru de suflet este scurtmetrajul "The Box" - scenariu Alex Fotea si Radu Micu, Bogdan Albulescu, regia Alex Fotea. Este filmat in Paris 2014 cu ocazia alegerilor prezidentiale in care am vrut sa subliniem impactul emotional suferit de cei care nu au reusit sa voteze.
Cred ca suntem singurii care am realizat ca, pe langa dorinta celor din diaspora de fi prezenti prin votul lor la alegerea presedintelui a existat si o problema emotionala pentru ei.
Este extrem de dureros sa observi cum nu contezi ca individ, cum esti "blamat/invidiat" ca ai plecat din tara si iti este mai bine si de aceea nimeni nu vrea sa mai ai nici un drept.
Am trait cu durere acele momente din ziua celui de-al doilea scrutin cand vedeam neputinta si durerea celor care, efectiv, orice ar fi facut realizau ca nu vor putea vota.
Proiectul a fost scris/pregatit si filmat in 10 zile, imediat dupa primul scrutin cand am realizat, emotional, ce se intampla cu acei oameni. Problema cea mai mare a acestui proiect nu a fost scenariul, echipa, filmarea, etc., ci promovarea lui.
Stiam de la inceput ca nu va avea niciun viitor. A fost un subiect sensibil pentru marea majoritate a celor care "aveau puterea" sa decida soarta lui. Dar ne-a placut atat de mult ideea incat ne-am asumat acest risc. Si nu ne-a parut rau.
In general, provocarea cea mai mare a scurt metrajelor este "ce faci cu ele?", "de unde faci rost de bani". Dar este un risc pe care trebuie sa ti-l asumi de la inceput.
Commercials: 100% cu clienti
Pe partea de commercials, nu suntem dezvoltati foarte mult, pasiunea noastra sunt "povestile". Ne place sa spunem povesti prin imagini: seriale online si TV/scurt metraje.
In acest moment lucram 100 % direct cu clientii.
Nu evitam agentiile, dar cumva asa s-a intamplat pana in acest moment.
Evolutia cifrei de afaceri
Ca orice companie independenta, avem perioade si perioade. Dar, tinand cont ca avem libertatea de a alege proiectele in care ne implicam si pe care le dezvoltam (fiecare dintre noi avand si o alta sursa de finantare, independenta de Cloud9film), suntem unii dintre cei mai fericiti din acest punct de vedere.
Promovarea
Pare destul de neadecvat sa spun asta, dar cea mai buna promovare o facem tot prin colaboratorii/clientii nostri.
Evident ca incercam si prin celelalte metode conventionale, dar promovarea noastra se face de fapt prin rezultatul final al produsului care ofera, pentru clientii nostri, increderea si garantia de a ne acorda si urmatorul proiect.