[Brandul universitar] Dincolo de membrii comunitatii, UniTBv comunica in online si cu alte institutii similare, de la noi sau din alte tari

[Brandul universitar] Dincolo de membrii comunitatii, UniTBv comunica in online si cu alte institutii similare, de la noi sau din alte tari

Ne mutam cu brandul universitar la Brasov, la Universitatea Transilvania din Brasov, mai precis. Liliana Rogozea, Prorector Relatii Publice, si Mirela Cornea, specialist in Biroul de Comunicare, ne explica despre modul lor de lucru.

Actiunile de comunicare ale universitatii revin unor trei birouri, cu sase responsabili, in total. Spun ca nu lucreaza decat in house.

Offline-ul e, desigur, foarte important in continuare. Conferintele de presa si participarea la tot felul de manifestari stiintifice sunt in top.

Dar folosesc la fel de bine si online-ul, de multi ani. Nu e doar pentru comunicarea cu membrii comunitatii lor academice, dar si pentru cea cu alte institutii similare, de la noi sau din alte tari. Cel mai mult folosesc site-ul, newsletter-ul si pagina de Facebook.

 

Echipa

La nivelul Universitatii Transilvania exista mai multe structuri care se ocupa de aspectele referitoare la comunicarea informatiilor:

  • Prorectorul cu relatiile publice, care este si purtatorul de cuvant al Universitatii;
  • Biroul de informatii publice, care functioneaza conform legii 544 si la care persoanele de contact sunt prorectorul cu relatiile publice si juristul Laura Manea;
  • Biroul de Marketing si imagine, coordonat de colega mea prof. Andreea Deaconescu si la care exista angajata o persoana;
  • Biroul de comunicare, unde este angajata o persoana.

 

Selectia

Comunicarea la nivelul universitatii este gestionata dupa cum urmeaza:

  • Referitor la site-ul universitatii, fiecare entitate isi posteaza informatiile la nivelul ei (fie ca este vorba de facultati, departamente sau alte structuri), procesul fiind periodic analizat la nivelul prorectoratului cu relatiile publice si discutat cu fiecare in parte;
  • Structura site-ului a fost modificata de curand in acord cu legislatia in vigoare pentru asigurarea cresterii nivelului de transparenta institutionala;
  • Decizia privind persoana care se ocupa de postarea informatiilor pe pagina web sau pe Facebook se face la nivelul fiecarui colectiv;
  • Pentru comunicarea intre membrii comunitatii academice, este dezvoltat un portal;
  • Partea de social media a fost preluata de biroul de comunicare - in cazul celor legate de universitate, dar exista si structuri care au propriul cont de Facebook, asa cum este cazul prorectoratului cu relatiile publice.

 

 

Inceputurile

Universitatea are deja o traditie in folosirea mijloacelor de comunicare online, aceasta realizandu-se de mai multi ani, dat fiind caracterul academic si necesitatea de a comunica nu doar intre membrii comunitatii academice, dar si cu alte institutii similare din tara sau strainatate, precum si tendinta actuala de a folosi mijloacele electronice de comunicare cat mai eficient posibil.

Nu putem preciza data exacta cand a inceput aceasta comunicare, fiind vorba de un proces dinamic derulat de mai multi ani.

 

Canalele folosite

Atat la nivelul comunitatii academice, cat si in afara ei, cel mai frecvent se comunica prin intermediul e-mailului si prin postarea informatiilor pe site-ul universitatii.

Universitatea organizeaza conferinte de presa pentru promovarea informatiilor relevante, respectiv transmite prin e-mail comunicate de presa cu astfel de informatii sau participa prin reprezentantii ei la emisiuni radio-tv.

 

Sunt, de asemenea, folosite si alte mijloace precum Facebook.

 

 

Obiectivele pentru comunicarea in online

Principalele obiective legate de comunicarea online sunt legate de informarea mediul extern despre universitate, activitatile desfasurate, despre oportunitatile oferite viitorilor studenti sau prezentarea rezultatelor cercetarii stiintifice, a evenimentelor si manifestarilor organizate de universitate, precum si orice alta informatie de interes public.

Comunicarea in interiorul universitatii asigura informarea tuturor cadrelor didactice si studentilor referitoare la modul in care se desfasoara activitatea in universitate.

 

 

Cele mai performante canale si masurarea rezultatelor

Transmiterea informatiilor prin intermediul portalului si a emailului au asigurat o eficienta buna a comunicarii atat la nivel decizional, cat si la nivel informativ.

 

Promovarea in offline

Sunt folosite mijloace obisnuite de comunicare, unele dintre ele completandu-se reciproc; fiind vorba de o institutie de invatamant, promovarea se realizeaza inclusiv la nivelul participarii la conferinte, manifestari stiintifice sau realizarea unor manifestari cultural artistice si sportive.

 

Tipul de evenimente poate fi observat consultand newsletter-ul universitatii.

 

Raportul in house-externalizat

Nu e cazul.

 

Cele mai mari campanii

Procesul este unul complex, existand campanii diferite - de la cea legata de recrutarea studentilor pana la campaniile realizate in cadrul unor proiecte sau a activitatilor studentesti.

 

 

Evaluarea unei campanii

Indicatorii pot fi foarte diferiti: numarul candidatilor la admitere, numarul persoanelor care participa la un eveniment etc.

 

Rolul online-ului pentru brandul universitar 

Comunicarea online este parte a imaginii pe care o institutie o are la nivelul comunitatii, procesul fiind unul complex si care poate aduce in timp consolidarea reputatiei in mediul academic sau extraacademic.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related