Lucrul cu influencerii de nisa. Studiu de caz: FirstBuzz, platforma influencerilor din sport

Lucrul cu influencerii de nisa. Studiu de caz: FirstBuzz, platforma influencerilor din sport

Multe tipologii de influenceri si la noi. Au observat-o si agentiile, si ei. Unii se organizeaza in mini-comunitati, ca niste asociatii informale, altii isi iau agenti, altii lucreaza pe cont propriu. Si mai avem si micro-influentatori.

Exista si varianta in care influencerii dintr-o anumita nisa ajung sa fie coordonati de o agentie. E cazul FirstBuzz, platforma de sports influencer marketing, lansata de agentia First Content Studio

In portofoliul lor, intra multi sportivi, in principal fotbalisti, si clienti care isi transmit mesajele de brand, prin ei, catre comunitatile lor solide. George Ionita, fondator si Chief Content Officer, spune ca s-a intamplat ca primul lor proiect mare sa fie din sport si apoi sa evolueze catre o platforma dedicata acestei nise.

Eu sunt 12, campania pentru Bergenbier construita cu ajutorul unor lideri din fotbal, e varful lor din portofoliu si motivul pentru care ii cauta clientii noi. 

 

Comunitatea

S-a creat organic. Nu ne-am propus sa o facem, am lucrat cu ei pe diverse proiecte, le-a placut modul in care le-am propus sa se implice, au vrut sa ii reprezentam. In momentul in care am avut un portofoliu mai mare, a aparut ideea platformei.

 

Influentatorii nostri sunt sportivi si nu numai. Mai sunt si din alte domenii, chiar si influenceri cu reach mic, insa foarte relevanti pentru comunitatile in care sunt activi. De exemplu, lucram cu actorul Marian Ralea, am dezvoltat impreuna comunitatea Eu pot, eu sunt magician.

 

Avem in lucru proiecte si cu celebritati din muzica, fashion si parenting.

 

Selectia influencerilor

Ii alegem plecand de la o analiza complexa de audienta. Adaugam mesajul de brand, scopul campaniei, profilul de audienta al influencerilor, contextul campaniei (si nu numai, poate si contextul social, politic, cultural).

 

Avantajele si dezavantajele influencerilor de nisa

First Content Studio are background de sport, cel mai mare proiect al nostru a fost de sport, asa a fost sa fie. E o experienta din care am invatat the basics, mai departe o vom aplica in alte domenii.

Nu exista avantaje si dezavantaje specifice influencerilor sportivi, sunt specifice domeniului de influencer marketing. Si nu sunt dezavantaje, ci provocari (model diferit, relaxarea controlului clientului pe continutul asociat indirect brandului etc.).

 

Avantajul cel mai mare este ca fanii unui influentator sunt extrem de receptivi la mesajele acestuia, mult mai atenti decat la ce-are de spus un brand pe social media.

Oamenii vor povesti, iar o poveste spusa de o persoana reala, pe care acestia o si apreciaza, e exact ce trebuie. La fel, daca influentatorul este ales cu atentie si are deja o comunitate mare, mesajul se amplifica mult mai usor si rapid.

De exemplu, campionul mondial la FIFA, Ovidiu Ovvy Patrascu, are un canal de Youtube pe care a strans intr-un singur an 5 de milioane de video views – comunitatea lui de egaming devoreaza contentul creat acolo, il raspandeste cu o viteza ametitoare.

 

Tip de continut

In principal in social media. In cazul Eu Sunt 12 si in site. Nu a fost nevoie sa il promovam.

 

O fotografie postata de eusunt12 (@eusunt12) pe

Frumusetea continutului creat cu ajutorul unui influentator este ca beneficiaza de reach si engagement organice. Dar foarte probabil vom avea campanii in care ne vom folosi de media pentru amplificare. 

 

Clientii 

Cei mai multi ajung la noi prin recomandari. Facem lucruri frumoase, clientii aud, vor si ei.

De exemplu, zilele trecute eram la o intalnire cu un potential client si, povestindu-i despre ce facem noi am ajuns la proiectul Eu Sunt 12 pentru Bergenbier. Iar reactia a fost: "Aaaa, voi ati facut ES12? Gata, nu mai ziceti nimic, hai sa lucram impreuna!".

 

Un clip video postat de eusunt12 (@eusunt12) pe

 

Portofoliu

Lucram cu Bergenbier, Petrom, Danone, Helen Harper, pentruanimale.ro sau Scoala Europeana Bucuresti.

 

 

 

 

Relatiile de ambele parti

Toti sunt fericiti pentru ca noi tratam fiecare rand scris si fiecare idee ca pe the ultimate project.

De aceea clientii sunt happy, pentru ca engagementul e mare pe contentul asociat brandului.

Influentatorii sunt fericiti pentru ca noi cream campanii si mesaje care le fac relatia cu publicul lor mai stransa si mai puternica.

Noi centralizam toata comunicarea atat cu audienta influencerului, cat si cu clientii. Scoatem la inaintate ce are mai specific si mai natural fiecare.

Cat despre clienti, cel mai mare avantaj este ca nu propunem doar o postare de Facebook, ci gandim impreuna contentul si forma mesajului de la brand.

Diferenta intre un fan al unui brand si un fan al unei celebritati este ca omul care i-a dat like lui Gabi Balint pe Facebook chiar e fan Gabi Balint :) si este extrem de atent la ce are de spus.

 

Cea mai ampla campanie

Eu sunt 12, clar, platforma suporterilor de fotbal din Romania. Am lucrat cu doi eroi, Gabi Balint si Bogdan Stelea, si cu patru actuali jucatori ai echipei nationale de fotbal: Ciprian Tatarusanu, Florin Gardos, Alexandru Chipciu si Claudiu Keseru.

 

Mesajele brandului Bergenbier au fost duse mai departe si prin intermediul paginilor de Facebook ale sportivilor. Balint si Stelea au devenit vocea celui de-al 12-lea jucator, cei trei fotbalisti au creat content special pentru suporteri.

 

Rezultatele au fost excelente, pentru ca publicul a primit content exclusiv direct de la personajele principale si a fost invitat sa se implice in conversatie si sa dea mai departe prietenilor.

 

KPIs urmariti

Cei mai relevanti KPIs sunt engagementul (likes, shares, comments, etc), reach-ul, traficul (daca e cazul), Share of Voice, Sentiment si Impression.

 

Continutul care merge cel mai bine

Nu exista reteta perfecta care sa functioneze mereu, e totul relativ. Dar am observat ca cel mai bine merg povestile, oamenii iubesc povestile reale, naturale si autentice. O poveste poate lua un numar infinit de forme de content, chiar si pe un singur canal ca Facebookul.

 

 

A marca sau nu cu (P), aceasta este intrebarea

Cel mai bine e sa livrezi continut relevant audientelor pe care le adresezi. Daca faci asta, nu e nevoie de P, oamenii te vor "aplauda" (engagement) si totul e ok. 

 

Rezultatele

Pai, e o treaba sa spui, ca brand, "sunt cool", altceva e sa spuna altii despre tine ca "esti cool". Varianta B e mult mai strong. Mai ales daca altii sunt urmariti de sute de mii de oameni pe social media.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related