Ca tot vorbeam zilele trecute de barbosii din reclame, ne-am nimerit la masa interviurilor cu alti barbosi. Beard Brothers, mai exact, un ONG din Cluj, care a inceput la o bere, fara o directie clara, dar pornit sa se ocupe de problemele sociale de care nu se atingea nimeni. Initial au fost sase, cinci baieti, unii barmani, altii web designeri, si o fata. A fost nevoie, totusi, de mai multa creativitate feminina, asa ca 2 ani mai tarziu, a fost infiintata divizia The Sisterhood.
Pana acum au reusit sa stranga fonduri pentru ca o gradinita din oras sa beneficieze de microbuzul propriu, au achizitionat o masina, The Beard Mobile, pentru a le oferi oamenilor cu dizabilitati transport gratuit, au renovat o scoala si inca altele.
Pe indelete despre clujenii astia binevoitori, aici:
Fusera doar 6 barbosi si o domnisoara
Intr-o duminica plictisitoare, in fata unei beri, a pornit din dorinta de a schimba ceva, desi la inceput nu am avut ideea clara la ceea ce urma sa facem.
Dupa trei ani de activitate am folosit lipsa unei idei clare in avantujul nostru si astazi nu suntem conditionati de un anumit domeniu ci suntem focusati pe rezolvarea problemelor, lucruri de care nu se atinge nimeni. La inceput am fost 6 barbosi si o domnisoara secretara, iar joburile noastre erau diversificate de la barmani la web designeri.
Urzeala initiavelor bune: de la Brothers la Sisters
The Sisterhood a fost pasul normal si natural care trebuia sa il facem. De-a lungul timpului mai multe doamne si domnisoare au vrut sa ni se alature iar astfel am descis ca trebuie sa infiintam divizia The Sisterhood. Functionam extraordinar, fetele aducand un plus de creativitate asupra proiectelor desfasurate.
ONG neconventional
Inca de la inceput a fost un soc sa vezi barbosi tatuati care se implica activ in societate, insa noi am reusit sa demonstram ca nu conteaza cum arati, conteaza ce gandesti si ce faci. Pe langa asta toate proiectele noastre sunt facute diferit, neconvetional... organizam tot felul de evenimente in stilul propriu, si in acelasi timp mizam foarte tare pe transparenta si corectitudine.
Actiuni si campanii pana acum
Pai am inceput foarte simplu, de la ideea ca daca ai lucruri acasa pe care nu le mai folosesti cu siguranta cineva are nevoie de ele, dupa care am crescut organic si am reusit sa strangem fonduri pentru achizitionarea unui microbuz pentru gradinita cu nevoi speciale din Cluj, am luat o masina The Beard Mobile care asigura transport pentru persoane cu dizabilitati in mod gratuit.
Am trimis echipa de patinatoare pe rotile la campionatul mondial, am restaurat pianul de la casa de cultura si am renovat o scoala din satul Magoaja. Fiecare om din BB stie sa faca ceva bine si atunci e mult mai usor, identificam calitatile fiecaruia si le folosim in scopul cauzei.
Directia principala de actiune
La inceput am identificat discriminarea pe pielea noastra, ca ai barba, ca ai tatuaje, ca esti aiurea daca esti asa iar asta ni se pare fundamental gresit, fiecare om are dreptul sa faca ce vrea atat timp cat nu face rau celor din jur.
Pornind de la ideea asta, am descoperit pe drum multe discriminari pe baza de sex, nationalitate, religie, dizabilitati... Asa ca prin actiunile noastre incercam sa integram toti oamenii.
Partea financiara
Cand vine vorba de finantari, ne axam pe finantari punctuale pe proiecte de la societatea civila si companii, toti banii pe care ii strangem ii donam mai departe...preferam sa adunam bani de la mai multi oameni pentru a creste awareness-ul in jurul problemei pentru care luptam si in acelasi timp de fiecare data cand cineva doneaza, ne place sa oferim ceva in schimb, fie ca e o prajitura sau un concert.
Sprijin de agentii
De obicei tot ce inseamna marketing si design o facem in house, iar pe parte de printuri am avut suportul mai multor agentii printre care si Daisler Print House si Milleniun Grup.
Promovare
In principal ne promovam actiunile in mediul online, nu credem ca cel offline isi merita costurile in conditiile in care scopul nostru e sa strangem bani pentru cauzele noastre.
Actiuni si planuri
Planuri sunt si vor fi, suntem pusi pe fapte mari muncim atat vizibil cu campaniile punctuale dar avem si multa munca in background pentru a gasi solutii de lunga durata si sustenabile, de obicei nu divulgam nimic pana nu cunoastem toate datele unei probleme si cand ne apucam we deliver!