Copiii, reclamele si tehnologia. Studiu Bold by Lowe Group: Copiii din Romania petrec peste 5 ore pe zi pe retelele sociale

Copiii, reclamele si tehnologia. Studiu Bold by Lowe Group: Copiii din Romania petrec peste 5 ore pe zi pe retelele sociale

Aproximativ 85% dintre copiii din Romania cu varste cuprinse intre 5 si 16 ani si cu acces la internet intra zilnic online, acestia petrecand, in medie, peste cinci ore pe zi pe retelele sociale, arata un studiu realizat de iSense Solutions in exclusivitate pentru Lowe Group Romania. 

Studiul este al treilea din seria Bold by Lowe Group si analizeaza comportamentul copiilor din trei categorii de varsta – 5-7, 8-12 si 13-16 ani – in mediul digital. Datele arata ca varsta medie la care copiii primesc device-uri este de 8,5 ani pentru tableta, 9 ani pentru computer, 10 ani pentru smartphone si 11 ani pentru alte dispozitive smart. Insa, chiar si inainte sa aiba un device personal, cei mici au acces la dispozitivele parintilor.

 

"Tehnologia adusa in bratele copiilor de la o varsta atat de frageda produce schimbari de comportament atat in randul generatiei tinere, cat si al mecanicilor decizionale din familie. 71% dintre parinti au declarat ca isi intreaba copiii ce produse sa cumpere si 51% ii considera pe cei mici foarte persuasivi, iar asta vine din cresterea increderii in perceptia lor, crestere datorata accesului la informatie pe care acestia il au utilizand device-uri moderne. Miza noastra este una importanta: sa intelegem factorii care influenteaza noile modele comportamentale si sa identificam indiciile care ne pot ghida in pregatirea pe termen lung a unor strategii de comunicare potrivite si actuale pentru cei care vor deveni urmatorii nostri consumatori", spune Adela Preda (Digital Creative Strategist, Profero).

 

Device-ul pe care copiii il folosesc cel mai des este, deloc surprinzator, smartphone-ul, pe care acestia petrec, in medie, 160 de minute pe zi, chiar 208 minute in cazul adolescentilor de 13-16 ani. In acelasi timp, se remarca o preferinta pentru tableta in categoria de varsta 5-7 ani.

Cei mici intra pe internet in special de acasa si obisnuiesc sa urmareasca videoclipuri muzicale, clipuri amuzante si de desene animate sau sa stea pe retelele sociale. Acestia au, in medie, 14 aplicatii instalate pe smartphone, cele mai folosite fiind cele de navigare pe internet, retele sociale, jocuri si chat/messenger.

Copiii mai mici prefera sa se joace pe smartphone, in timp ce adolescentii socializeaza. Astfel, copiii au conturi pe mai multe retele sociale, cele mai populare fiind Facebook (utilizata de 43% dintre acestia si pe care petrec, in medie, 121 de minute pe zi), Whatsapp (11% / 72 minute), Instagram (2% / 67 minute) si Snapchat (1% / 62 minute).

 

"Daca nu comunici in social media, este ca si cum ai lasa vitrina magazinului goala. Majoritatea respondentilor ne confirma faptul ca, desi tendinta este sa blameze reclamele, sunt totusi fani declarati de branduri. Astfel, ii putem convinge prin continut de calitate, nu prin cantitate si ii putem targeta prin crearea de pagini care sa ii atraga prin postari din zona lor de interes", adauga Traian Nastase (Managing Partner iSense Solutions).

 

Peste jumatate dintre copii si-au facut cont pe Facebook asistati de un parinte, ceea ce arata o preocupare a parintilor fata de activitatea sociala din mediul digital a copiilor lor.

Pe Facebook, copiii dau, cel mai des, like la postarile prietenilor si vorbesc pe chat, insa se remarca o inclinatie a adolescentilor (peste 57%) sa dea like la paginile brandurilor si ale vedetelor. In ceea ce priveste publicitatea in mediul digital, adolescentii de 14-16 ani vad reclamele in special la inceputul clipurilor video de pe YouTube, pe Facebook, pe site-uri si in interiorul unor aplicatii sau jocuri. Dau click sa afle mai multe in special pe Facebook (28%) si pe bloguri si doresc sa cumpere produsul dupa ce au vazut reclama in interiorul unor jocuri sau pe Facebook.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions in exclusivitate pentru Grupul Lowe si cuprinde atat metode calitative, cat si cantitative. Astfel, au fost realizate 4 focus grupuri cu copii cu varsta intre 8-12 ani, respectiv 13-16 de ani, iar studiul cantitativ a fost realizat pe adolescenti cu varsta intre 14-16 ani si parinti cu copii cu varsta intre 5-16 ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro si sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-6%.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Profero Bucuresti

Profero Bucuresti, afiliata la reteaua internationala MullenLowe Profero, este o agentie de digital advertising cu o experienta de peste 10 ani pe piata din Romania, atat cu branduri locale, cat si... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related