Cum valideaza si sustine designul reusita internationala a unei companii romanesti

Cum valideaza si sustine designul reusita internationala a unei companii romanesti

WindSoft, o companie de software cu capital 100% romanesc, are o experienta de 16 ani pe piata si o componenta ce o face sa iasa din multimea companiilor de IT: experienta exclusiva pe piata de transport. Cu un background care porneste din propria experienta de transportator a fondatorului, WindSoft s-a concentrat pe a crea solutii mulate doar pe specificul acestei industrii. A crescut incet si sigur ani la rand, adresand o nisa ce a ajutat compania sa construiasca produse software relevante, din nevoi foarte specifice.

 

Reinventarea WindSoft prin procese de design

In 2014, WindSoft a intrat intr-un proces de redesign in kort cand timp de 8 luni s-a definit, impreuna cu echipa lor interna si cu ajutorul consultantilor, un nou concept in jurul companiei ce urma sa imbrace schimbarile.

Compania s-a reinventat, oamenii si-au recapatat increderea in ei si in ceea ce propun clientilor la nivel de solutii, si-au schimbat strategiile de vanzari si arhitectura portofoliului cu totul, iar rezultatele nu inceteaza sa apara.

Combustibilul binar a devenit motorul care alimenteaza nu doar companiile de transport, dar in primul rand compania care il genereaza si il imbunatateste constant. WindSoft si-au dublat in primul an cifra de afaceri, iar in al doilea an indrazneste sa se lanseaze international.

Studiu de caz

https://readymag.com/421936

 

Raport anual

https://readymag.com/459819

 

Deschiderea catre piata internationala

In acest moment, WindSoft este singura companie de software ce ofera solutii integrate specifice industriei de transport din Romania. Dar cum nevoile la nivel de organizare interna, nu sunt foarte diferite in companiile de transport din afara tarii, WindSoft a inceput in 2015 sa adreseze nevoile companiilor din Olanda. Cu pasi mici si strategici, astazi WindSoft isi lanseaza cel mai nou produs la Hanovra, in cadrul celui mai mare targ din Europa dedicat transportatorilor.

Prezenta la targul IAA de la Hanovra a fost tratata cu o importanta aparte atat din partea echipei interne care s-a pregatit exceptional inca din timp, cat si de departamentul lor extern de design ce-si gaseste locul tot in kort. WindSoft s-a pregatit timp de 2 luni sa-si faca intrarea la targ unde reprezinta singura companie de software romaneasca prezenta printre multi transportatori din toata Europa.

Targul a reprezentat ocazia perfecta pentru lansarea celui mai nou produs din portofoliu, WindPanel, in prima zi din cadrul targului care se desfasoara intre 22-29 septembrie, dar si cu workshopurile sustinute de echipa de consultanti recent completata de un coleg german. Ele aduc pe masa, intr-o discutie transparenta, problema managementului anvelopelor sau a altor probleme punctuale care-si gasesc rezolvarea in produsele software dezvoltate de WindSoft.

 

Concept & prototyping

Prezenta la IAA a inceput de la un concept umbrela si s-a incheiat cu simularea la dimensiuni reale a standului in studio-ul celor de la kort.

"Avand o platforma de identitate solida la baza, conceptele de campanie declinate ulterior in KV si alte materiale au venit natural, iar elementele campaniei s-au dezvoltat coerent in jurul limbajului vizual al brandului".
Andrei Carcea (chief designer Studio kort)

 

Conceptul din jurul campaniei de comunicare desfasurata international a plecat de la previziune si mentenanta - doua cele mai importante aspecte pe care transportatorii le cauta, iar WindPanel le ofera. Focusul a fost in mod particular pe ce poate cel mai nou produs sa faca, el fiind cartea de vizita a intregului portofoliu de produse de tip nERP cu care WindSoft s-a prezentat in fata miilor de transportatori prezenti la IAA.

Headline-ul campaniei Transport now, act in the future a redefinit puterea combustibilului binar intr-una ”supranaturala” de a anticipa ce se va intampla in viitor, in timp ce antreprenorii se concentreaza pe cele mai bune solutii din prezent.

 

"Puterea de a prevedea viitorul este unul dintre cele mai mari asset-uri pe care le poate avea un manager".
Stefan Nedelus (general manager WindSoft)

 

Prezenta la targ manifestata prin personalizarea completa a standului si a declinarii conceptului in materialele noi de promovare, s-a adresat nu doar pietei internationale, dar si transportatorilor romani prezenti la IAA.

Printr-un sistem de invitatie si voucher exclusiv gandit pentru momentul Hanovra, transportatorii romani si-au dat intalnire la standul WindSoft unde, fie au capatat si mai multa incredere in combustibilul binar, fie au plecat cu licente gratuite pentru cel mai nou produs WindPanel.

Comunicarea online a avut la baza un landing page ce a comunicat mesajele principale si din care s-au masurat constant rezultatele, optimizand canalele in timpul campaniei.

 

Studio kort este o echipa de consultanti cu o abordare strategica a designului manifestata in companiile medii, romanesti. Scopul kort este de a aduce echipele mai aproape de companie, de problemele si de solutiile acesteia, adresabile si rezolvabile prin implicare activa si design thinking. Consultantii studioului joaca rol de mentori, facilitatori sau implementatori, oferind atat servicii de design strategic, cat si servicii de design dedicat.

 

Echipa:

Studio kort
Andrei Carcea, chief designer
Andreea Achim, content designer
Mihaela Chita, content designer

WindSoft
Diana Bumboiu, marketing assistant
Cosmin Lixandru, nERP consultant
Stefan Nedelus, general manager

2Sharks
Alexandru Bajenaru, online marketing

BlueFilm
Anca Muresan, producer

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related